معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات کشور گفت: ملخ‌های صحرایی ۲۰۰ هزار هکتار از زمین‌های کشور را در ۶ استان آلوده کرده‌اند. علی‌مراد سرافرازی پس از بازدید از عملیات مبارزه با ملخ‌های صحرایی در مرتع جازموریان جنوب استان کرمان افزود: در حال حاضر حدود ۲۰۰ هزار هکتار از زمین‌های کشور در ۶ استان به آفت […]

معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات کشور گفت: ملخ‌های صحرایی ۲۰۰ هزار هکتار از زمین‌های کشور را در ۶ استان آلوده کرده‌اند.

علی‌مراد سرافرازی پس از بازدید از عملیات مبارزه با ملخ‌های صحرایی در مرتع جازموریان جنوب استان کرمان افزود: در حال حاضر حدود ۲۰۰ هزار هکتار از زمین‌های کشور در ۶ استان به آفت ملخ صحرایی آلوده شده و مبارزه در سطح ۵۰ هزار هکتار از این زمین ها انجام شده است. 
معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات کشور گفت: مبارزه با ملخ صحرایی بسیج همه دستگاه‌ها را می‌طلبد و نیاز داریم که بیش از این کمک شود. 
وی ادامه داد: روزهای یکشنبه و دوشنبه همین هفته کار سمپاشی هوایی در منطقه جازموریان انجام شده است. 
سرافرازی عنوان کرد: تاکنون ۵۰ هزار هکتار از زمین‌های آلوده به ملخ در سطح کشور سمپاشی شده و اعتبار مورد نیاز مبارزه با ملخ‌ها از محل اعتبارات استانی که برای سازمان حفظ نباتات است تامین می‌شود. 
وی افزود: ۱۰ میلیارد تومان از وزارت کشور برای این طرح اختصاص یافته که بین ۶ استان درگیر مبارزه با ملخ صحرایی، توزیع خواهد شد. 
جنوب کرمان، یک منبع غذایی برای ملخ‌ها به شمار می‌رود و اگر مسئولان نتوانند از پسِ کنترل این حشرات برآیند، بیش از چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی این دیار در خطر نابودی قرار خواهد گرفت. 
بر اساس گزارش سازمان حفظ نباتات کشور و دفتر F.A.O در غرب آسیا((SWAC، مبنی بر نبود مبارزه با ملخ‌های صحرایی در عربستان سعودی، دسته‌های زیادی از این حشرات به سمت جنوب ایران در حرکت هستند. 

 

کد مطلب : A98020903

📚منبع : کیهان