🔹 این نحوه کشت انگور در باغ های زیر زمینی در خطه بوشهر انجام می‌گیرد. در این روش انگور را در چاه هایی می‌کارند که غالباً دهانه‌ای چارگوش و یا گرد دارند، طول این دهانه اغلب از ۵/۱ تا ٢ متر متفاوت است. عمق چاه از ۶ متر تا ۱٧ متر متغیر می‌باشد هر قدر […]

🔹 این نحوه کشت انگور در باغ های زیر زمینی در خطه بوشهر انجام می‌گیرد. در این روش انگور را در چاه هایی می‌کارند که غالباً دهانه‌ای چارگوش و یا گرد دارند، طول این دهانه اغلب از ۵/۱ تا ٢ متر متفاوت است. عمق چاه از ۶ متر تا ۱٧ متر متغیر می‌باشد هر قدر چاه عمیق تر باشد و آبخور آن بیشتر و بنه انگوری که در آن کاشته اند بیشتر محصول دهد.

🔹 در این روش، باران را از محوطه‌های آبگیر از طریق جوی‌هایی که پیرامون چاه کنده اند به درون چاه هدایت می‌کنند. نهال انگور را در چاه‌های آماده می‌کارند و سر آن را در بالای چاه می‌گذارند تا به سرعت جوانه بزند و شاخه بپراکند.

🔹 آبیاری انگورها در این روش، به این صورت است که در دو طرف دیواره، بسته به پستی و بلندی زمین و شیب، پشته‌هایی از خاک رس و تخته سنگ به طول ۵۰ تا ۱۰۰ متر و به ارتفاع حدود ۵۰ سانتی متر درست می‌کنند، و آب باران های زمستانی از طریق نهری به داخل بند انگور هدایت و به چاه سرازیر می‌شود.

 

کد مطلب : ‍98022951

📚 منبع : واحد مطالعات امنیت غذایی مصاف