نوشته اف؛ و یلیلام انگدار ترجمه قاسم دلیری انتشارات ققنوس آیا بدون غذا‌های تراریخته می توان غذای جهان را تأمین کرد؟ محصولات دستکاری شده ژنتیکی که در زبان فارسی معادل «تراریخته» را برایش انتخاب کرده‌ اند، موضوعی مناقشه برانگیز است و در سال های اخیر در ایران و سراسر جهان، توجه گسترده ای به آن […]

 نوشته اف؛ و یلیلام انگدار
ترجمه قاسم دلیری
انتشارات ققنوس

آیا بدون غذا‌های تراریخته می توان غذای جهان را تأمین کرد؟ محصولات دستکاری شده ژنتیکی که در زبان فارسی معادل «تراریخته» را برایش انتخاب کرده‌ اند، موضوعی مناقشه برانگیز است و در سال های اخیر در ایران و سراسر جهان، توجه گسترده ای به آن نشان داده شده. محققان زیادی سعی کرده اند با انجام آزمایش های علمی منصفانه به شناخت و معرفی جنبه های مختلف محصولات تراریخته نظیر میزان محصول، میزان کود مورد نیاز، میزان مصرف آب یا خطر‌های احتمالی شان برای سلامت انسان ها، حیوانات و محیط زیست بپردازند.

آن طور که مترجم کتاب در ابتدای این اثر تذکر می دهد، «بر حسب تصادف، حامیان محصولات تراریخته، عمدتاً همان کسانی اند که از تجارت در این عرصه به سوده های فراوانی رسیده اند.»، اما کتاب «بذر‌های نابودی» تنها یک کتاب معمولی برای هشدار درباره خطر‌های ارگانیسم های تراریخته نیست. بلکه نویسنده در آن، مناسبات پشت پرده و دالان های تو در توی سیاست را که به آزمایشگاه های علمی متصل هستند، مقابل مخاطب می گذارد.

 

کد مطلب : 98032328