بزرگ‌ترین نهالستان گردوی خاورمیانه با حضور وزیر جهاد کشاورزی در روستای مرادآباد شهرستان تویسرکان افتتاح شد. وزیر جهاد کشاورزی در این مراسم تویسرکان را مهد گردوی کشور دانست و گفت: در گذشته فن‌آوری تولید نهالستان‌های کشاورزی و باغی در کشور چندان پیشرفته نبود ولی این طرح با استفاده از روش‌های نوین علمی بیشترین بهره‌وری در […]

بزرگ‌ترین نهالستان گردوی خاورمیانه با حضور وزیر جهاد کشاورزی در روستای مرادآباد شهرستان تویسرکان افتتاح شد.

وزیر جهاد کشاورزی در این مراسم تویسرکان را مهد گردوی کشور دانست و گفت: در گذشته فن‌آوری تولید نهالستان‌های کشاورزی و باغی در کشور چندان پیشرفته نبود ولی این طرح با استفاده از روش‌های نوین علمی بیشترین بهره‌وری در حوزه گردو را ایجاد می‌کند.

محمد حجتی با اشاره به خسارت‌های گسترده به باغ‌های گردوی تویسرکان در سال‌های اخیر تصریح کرد: خوشبختانه در مجلس شورای اسلامی، ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای جبران این خسارت ها مصوب شده که جذب آن را از طریق سازمان برنامه و بودجه و ستاد حوادث غیرمترقبه پیگیری می‌کنیم.

گفتنی است زنجیره کامل تولید نهال گواهی شده گردو با صرف اعتباری بیش از ۱۲ میلیارد تومان در زمینی به مساحت ۱۲ هکتار در سه بخش خزانه، باغ مادری و گلخانه احداث شده است و تویسرکان با تولید نها‌های گردوی مقاوم در برابر سرمازدگی، مغزهای یک دست، در آینده‌ای نزدیک می‌تواند به عنوان مهد گردوی ایران، نهال و پیوندک‌های گواهی شده مورد نیاز برای نقاط مختلف کشور و حتی برخی نقاط خارج از کشور را تامین کند. همچنین وزیر جهاد کشاورزی سیستم آبیاری قطره‌ای در باغات روستای جنت‌آباد اسد‌آباد را افتتاح کرد.

وی همدان را جزء ۳ استان پیشرو کشور در سامانه آبیاری نوین دانست و گفت: تاکنون ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی کشور به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شده‌اند.

 

کد مطلب :  A‍‍‍‍‍98041854

📚 منبع : کیهان