💠💠 بخت‌النصر تأدیب خدا بر سر یهود   ۱⃣ بخت‌النصر در سال ۵۸۶ قبل از میلاد به #اورشلیم حمله آورد و آن را بی‌ترحم ویران کرد و #معبد_سلیمان را آتش زد و بسیاری از #یهودیان را از دم تیغ گذراند. در خصوص این‌که چرا #بخت_النصر با این قوم دشمنی ورزیده است اختلاف نظر وجود دارد. […]

💠💠 بخت‌النصر تأدیب خدا بر سر یهود

 

۱⃣ بخت‌النصر در سال ۵۸۶ قبل از میلاد به #اورشلیم حمله آورد و آن را بی‌ترحم ویران کرد و #معبد_سلیمان را آتش زد و بسیاری از #یهودیان را از دم تیغ گذراند. در خصوص این‌که چرا #بخت_النصر با این قوم دشمنی ورزیده است اختلاف نظر وجود دارد. بهترین جوابی که می‌توان یافت این است که بگوییم در واقع خداوند در دل بخت‌النصر افکنده بود تا چنین کند. برای این موضوع دلایل زیادی در #قرآن و #عهدین موجود است.

۲⃣ این امر پیش‌تر از سوی خداوند به توسط حضرت موسی (ع) انذار شده بود: و شهرهای شما را خراب خواهم ساخت و مکان‌های مقدس شما را ویران خواهم کرد و بوی عطرهای شما را نخواهم بویید. و من زمین را ویران خواهم ساخت به حدّی که دشمنان شما که در آن ساکن باشند متحیر خواهند شد. و شما را در میان امّت‌ها پراکنده خواهم ساخت و شمشیر را در عقب شما خواهم کشید و زمین شما ویران و شهرهای شما خراب خواهد شد. (سفر لاویان ۲۶/ ۳۱ تا ۳۵)

۳⃣ اگرچه خداوند مدت اسارت یهودیان در بابل را هفتاد سال مقرر کرده بود (ارمیاء ۲۵/ ۱۱ و ۱۲)، لکن آن دوران فقط ۴۸ سال طول کشید. پس آنگاه، خداوند متعال #کوروش‌ ایرانی‌ را در سال‌ 538 قبل‌ از میلاد بر شهر بابل‌ پیروز کرد و او با فرمانی‌ که‌ در مورد اسرای‌ یهود،‌ از خداوند گرفته‌ بود ایشان‌ را رخصت‌ داد تا به‌ اورشلیم ‌برگردند و معبد خداوند را بنا نموده‌ به‌ عبادت‌ او مشغول‌ گردند (‌2تواریخ ایام ۳۶/ ۲۰ تا ۲۳‌ ـ کتاب‌ عزرا، باب اول).

۴⃣ نکته مهم این است که صهیونیست‌ها بشارت موسی (ع) برای بازگشت به فلسطین را که بعد از خرابی معبد اول بوده است را به زمان اکنون تطبیق می‌کنند و ادعای رجعت به فلسطین را دارند. در حالی‌که این وعده در ۲۵۰۰ سال قبل به توسط کوروش محقق شده است.

 

📖 متن کامل به‌همراه مستندات:
👉 yon.ir/Hoke
 

کد مطلب : ‍ ‍‍‍‍98031456

📚 منبع : اندیشکده مطالعات یهود:👉 @jscenter