نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۳۵ میلیون دلار ارز برای واردات ذرت آلوده از کشور خارج شده است گفت: اداره استاندارد پاسخگو باشد به چه عنوان کالای آلوده را وارد کشور شده و اگر تایید پزشکی برای ورود کالا وجود دارد ارائه شود.   امیر خجسته امروز در گفت‌وگو با […]

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۳۵ میلیون دلار ارز برای واردات ذرت آلوده از کشور خارج شده است گفت: اداره استاندارد پاسخگو باشد به چه عنوان کالای آلوده را وارد کشور شده و اگر تایید پزشکی برای ورود کالا وجود دارد ارائه شود.

 

امیر خجسته امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه ۳۵ میلیون دلار ارز برای واردات ذرت آلوده از کشور خارج شده است اظهار کرد: این میزان معادل سرمایه ۱۳ شرکت دولتی است.

وی با اشاره به اینکه نکته مورد توجه این است که زمان واردات ذرت آلوده بوده یا خیر؟ ادامه داد: گواهی بهداشتی برزیل و sgs را درخواست کردیم اما متولیان امر این گواهی را ارائه  نکردند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به نظر می‌رسد از ابتدا این ذرت به صورت آلوده وارد کشور شده است خاطرنشان کرد: مدارک اولیه ورود در حال حاضر در دسترس نیست.

وی با اشاره به اینکه ورود ذرت آلوده ده‌ها مشکل برای کشور ایجاد کرده است افزود: بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه برای امحاء این ذرت آلوده نیاز است.

خجسته با بیان اینکه بین ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ روز زمان و ۷ هزار کامیون سنگین برای حمل و نقل کالای آلوده مورد نیاز است تأکید کرد:  با توجه به اینکه سم این کالا آفلاتوکسین یکی از سم‌های بسیار خطرناک است با گذشت زمان آلودگی بیشتر می‌شود.

وی در پایان اظهار کرد: اداره استاندارد پاسخگو باشد به چه عنوان کالای آلوده را وارد کشور شده و اگر تایید پزشکی برای ورود کالا وجود دارد ارائه شود.

 

📚 منبع : خبرگزاری فارس