رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در روزهای اخیر در حدود ۷۸ نفر در شهرستان‌های هویزه و باغملک به دلیل مشکلات آب به بیماری روده‌ای دچار شدند.   ایرج نظری، در حاشیه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، زنان و سلامت خوزستان، در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: ۲۸ نفر در شهر رفیع از توابع […]

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در روزهای اخیر در حدود ۷۸ نفر در شهرستان‌های هویزه و باغملک به دلیل مشکلات آب به بیماری روده‌ای دچار شدند.

 

ایرج نظری، در حاشیه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، زنان و سلامت خوزستان، در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: ۲۸ نفر در شهر رفیع از توابع شهرستان هویزه و در حدود ۵۰ نفر از اهالی تعدادی از روستاهای باغملک به دلیل بیماری روده‌ای و اسهال به مراکز درمانی مراجعه داشته‌اند.وی همچنین در این نشست علت ابتلای این افراد را بیماری‌های منتقله از آب عنوان کرد و افزود: در حال حاضر و با فعالیت شبانه‌روزی این بیماری‌ها کنترل شده است.

نظری تصریح کرد: با توجه به هشدارهای شورای سلامت انتظار بود که دستگاه‌ها بر فعالیت زیرمجموعه‌های خود نظارت بیشتری داشته و به وظایف خود واقف باشند، به عنوان مثال مسئولان باید بدانند که رساندن آب بسته‌بندی به بیماران مبتلا به اسهال وظیفه علوم پزشکی نیست.وی اظهار امیدواری کرد با توجه به ادامه فصل گرما، حساسیت‌ها نسبت به مشکلات بهداشت آب بیشتر شود.نظری با اشاره به تدوین سند جامع سلامت استان گفت: بر اساس این سند شاخص‌های مرگ، امنیت اجتماعی و آب سالم در استان در وضعیت نامطلوب است.

وی افزود: خوزستان در شاخص شادکامی در شرایطی بهتر از متوسط کشوری است اما کشور در این شاخص وضع نامطلوبی دارد.وی همچنین از اتمام ساخت ۱۰ مرکز فوریت‌های پرشکی در استان تا یک ماه آینده خبر داد و گفت: این مراکز بر اساس تفاهم‌نامه استانداری و وزارت بهداشت ساخته می‌شوند و هزینه آنها نیز  تامین شده است.

وی افزود: نخستین مرکز فوریت‌های پزشکی از این مجموعه در تراز لالی به اتمام رسید و ۹ مرکز دیگر نیز تا یک ماه آینده تحویل داده می‌شود.

نظری خاطرنشان کرد: ساخت مراکز فوریت‌های پزشکی در ۲۰ نقطه استان نیز در هفته دولت آغاز می‌شود.

 

کد مطلب :  A98060618

📚 منبع : کیهان