وزیر امور خارجه گفت: آمریکایی‌ها نمی‌توانند همزمان ‌ تروریسم اقتصادی یا به قول ترامپ جنگ اقتصادی علیه ایران را ادامه بدهند و فشار حداکثری را دنبال کنند و در عین حال بخواهند پشت میز مذاکره قرارگیرند.   محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه که به منظور شرکت در هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک […]

وزیر امور خارجه گفت: آمریکایی‌ها نمی‌توانند همزمان ‌ تروریسم اقتصادی یا به قول ترامپ جنگ اقتصادی علیه ایران را ادامه بدهند و فشار حداکثری را دنبال کنند و در عین حال بخواهند پشت میز مذاکره قرارگیرند.

 

محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه که به منظور شرکت در هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده است، در بدو ورود به فرودگاه جان اف کندی گفت: شرایط کنونی منطقه، بین‌الملل، پیمان‌شکنی‌های آمریکا و خطراتی که کاخ سفید ایجاد کرده و نظرات ایران درباره امنیت منطقه از جمله محورهای اصلی سخنرانی رئیس‌جمهور در اجلاس عمومی سازمان ملل است.
ظریف درباره برنامه‌های خود نیز گفت: روز چهارشنبه جلسه وزرای خارجه ۴+۱ و پس از آن دیدار با وزرای خارجه انگلیس، فرانسه و عمان را خواهم داشت.
وی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها نمی‌توانند همزمان ‌ تروریسم اقتصادی یا به قول ترامپ جنگ اقتصادی علیه ایران را ادامه بدهند و فشار حداکثری را دنبال کنند و در عین حال بخواهند پشت میز مذاکره قرارگیرند.
وزیر امور خارجه تصریح کرد: پیوستن آمریکا به ۱+۴ چه به‌عنوان ۵+۱ چه به‌عنوان میهمان، ضرورتش پایان‌دادن به جنگ اقتصادی علیه ایران است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، ظریف تا قبل از سفر رئیس جمهور ملاقات‌ها و مصاحبه‌هایی در برنامه خود دارد و مذاکرات او تا شنبه آینده ادامه خواهد داشت همچنین او با وزرای خارجه فرانسه، روسیه، انگلیس، چین و آلمان هم دیدار خواهد داشت. وزیر امورخارجه کشورمان صبح چهارشنبه به وقت نیویورک در نشست وزیران امور خارجه ۱+۴ با محوریت برجام شرکت خواهد کرد.

 

کد مطلب : A98070432

📚 منبع : کیهان