اساس انقلاب اسلامی ضدفساد بودن آن است و در تلاش هستیم فساد در هیچ‌جایی لانه نکند و پایان عمر کسانی که مرتکب فساد اقتصادی شده‌اند فرا رسیده است. حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در دیدار با قضات کردستان اظهار داشت: از زمین‌خواری، کوه‌خواری و دست‌اندازی به حقوق مردم و جامعه باید جلوگیری شود و اگر […]

اساس انقلاب اسلامی ضدفساد بودن آن است و در تلاش هستیم فساد در هیچ‌جایی لانه نکند و پایان عمر کسانی که مرتکب فساد اقتصادی شده‌اند فرا رسیده است.


حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در دیدار با قضات کردستان اظهار داشت: از زمین‌خواری، کوه‌خواری و دست‌اندازی به حقوق مردم و جامعه باید جلوگیری شود و اگر دستگاه‌های اجرایی نیز کمک کنند دیگر شاهد پرونده در دادگستری نخواهیم بود.
وی اضافه کرد: این وظیفه همه مسئولان است که نگذارند به اراضی ملی، محیط زیست و حقوق مردم دست اندازی شود و در این راستا دستگاه قضا با تمام توان از این مسئله حمایت می‌کند.
رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه بناداریم با همکاری کارکنان دستگاه‌ها نگذاریم متجاوزان در حقوق مردم در فضای امن جامعه اخلال ایجاد کنند افزود: برای این هدف شورای حل اختلاف در راستای صلح و سازش تقویت می‌شود.
وی گفت: انتظار داریم قضات قرار منتهی به زندان صادر نکنند چراکه زندان رفتن در روحیه افراد تاثیر منفی دارد.
رئیس قوه قضائیه گفت: انتظار می‌رود کسانی که تحت قرار هستند وضعیت آنها به زودی مشخص شود.
رئیسی، در شورای اداری استان کردستان اظهار داشت: سازمان‌ها هر کدام خود باید مجری عدالت باشند.
وی با بیان اینکه توجه به محرومیت زدایی از دغدغه‌های اصلی رهبر معظم انقلاب و نظام اسلامی است، تاکید کرد: عدالت اداری یعنی اینکه مقررات حرف اصلی را بزند و ضوابط به جای روابط تعیین‌کننده باشد و هرگونه رابطه ناسالم اداری مضموم شمرده شود .
وی درباره طرح مسائلی درباره فساد اداری در کردستان هم اظهار داشت: کارگروهی به دستور استاندار با مشارکت دستگاه‌های نظارتی و مدیران اجرایی تشکیل و مدیران در این کارگروه با خودارزیابی پاسخگوی عملکرد خود باشند و به افکار عمومی هم پاسخ دهند.
رئیس قوه قضائیه گفت: برای نظامی که براساس دین و آموزه‌های دینی پایه ریزی شده، فساد قابل پذیرش نیست.
رئیسی، در نشست با علما و روحانیون کردستان اظهار داشت: اساس انقلاب اسلامی ضد فساد بودن آن است و در تلاش هستیم فساد در هیچ جایی لانه نکند.
وی اضافه کرد: شاید عده‌ای از روی هوای نفسانی و دست اندازی به بیت‌المال دچار فساد شوند ولی بنای نظام اسلامی مقابله با فساد است و در این امر کوتاه نمی‌آییم، ضمن اینکه پایان عمر کسانی که مرتکب فساد اقتصادی شده‌اند فرا رسیده است.
رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه در مقابله با فساد دلسوزی نمی‌کنیم، تاکید کرد: مبارزه با فساد امری مقطعی نبوده بلکه با قاطعیت این کار دنبال می‌شود و امواجی راه افتاده که کل فساد را از بین می‌برد.
رئیسی اظهار داشت: باید تمام تلاش ما بر این باشد که معیشت و زندگی مردم در بخش‌های مختلف از جمله در بحث اقتصادی دچار آسیب نشود.
وی گفت: به مردم و حق آنان نباید اجحاف شود، ضمن اینکه نباید اجازه داد سودجویان و مفسدان از شرایط اقتصادی کنونی سوءاستفاده کنند.
وی یادآور شد: در بودجه مجلس و برنامه پنج ساله هم تاکید کرده‌ایم که برنامه‌ریزی‌ها به‌گونه‌ای باشد که دسترسی مردم به عدالت آسان باشد، بنابراین این مهم نیازمند عدم افزایش هزینه دادرسی‌ها است.
رئیس قوه قضائیه اظهار داشت: دین امروز مورد هجوم دشمن قرار گرفته و دشمنان در عرصه‌های مختلف از جمله فضای مجازی تلاش می‌کنند در دل مردم شبهه ایجاد کنند تا روحیه ایستادگی و مقاومت را از مردان و زنان ایران اسلامی دور کنند.
وی اضافه کرد: باید تلاش کنیم که حتی یک نفر هم تحت تاثیر افکار آلوده گروه‌های تکفیری قرار نگیرد.

 

کد مطلب : A98052614

📚 منبع : کیهان