🔸هیچکس دوست ندارد که برگه امتحانی تصحیح شده خود را پوشیده از رنگ قرمز مشاهده نماید؛ از سوی دیگر بر اساس یافته‌های یک پژوهش جدید، مشاهده رنگ قرمز حتی پیش از امتحان نیز، تاثیر منفی شدیدی بر نتیجه آزمون خواهد داشت.  🔸رنگ قرمز اغلب نشانه تهدید، تحریک روانی و هیجان به شمار می‌رود. بسیاری از […]

🔸هیچکس دوست ندارد که برگه امتحانی تصحیح شده خود را پوشیده از رنگ قرمز مشاهده نماید؛ از سوی دیگر بر اساس یافته‌های یک پژوهش جدید، مشاهده رنگ قرمز حتی پیش از امتحان نیز، تاثیر منفی شدیدی بر نتیجه آزمون خواهد داشت. 

🔸رنگ قرمز اغلب نشانه تهدید، تحریک روانی و هیجان به شمار می‌رود. بسیاری از پژوهش‌های پیشین در خصوص تاثیر رنگ قرمز، نتیجه قاطعی در بر نداشته‌اند.

🔸در پژوهش اخیر، مشخص گردید که قرار گرفتن دانشجویان در معرض رنگ قرمز، پیش از آزمون، بر عملکرد آنها تاثیر منفی داشته است. 

🔸 در آزمون نخست از شش آزمایش این پژوهش، انجام شده در ایالات متحده، از ۷۱ دانشجوی کالج، آزمون‌هایی با مدت ۵ دقیقه اخذ گردید.

🔸کارت‌های شماره شرکت‌کنندگان، به سه رنگ قرمز، سبز یا مشکی آماده گردیده بود و پیش از آزمون به ایشان تحویل داده شد.

🔸نتایج پژوهش، آشکار کردند که نمرات دانشجویانِ دارای کارت‌های قرمز‌ رنگ، ۲۰ درصد پایین‌تر از دانشجویان دارای کارت‌های سبز یا مشکی بودند. 

📌 حالا شاید بهتر متوجه شد که چرا استفاده از پوشش قرمز‌رنگ در نماز کراهت دارد. این رنگ برای فضاهایی که نیاز به تمرکز و آرامش دارند مناسب نیست.
📚 ر.ج: وسایل الشیعه، ابواب لباس مصلّی، باب ۹، حدیث ۱.

 

کد مطلب : ‍‍98032947

📚 منبع : واحد معماری و شهرسازی مصاف