در رقابت میان نامزدهایِ نماینده استانی احزاب در کمیسیون ماده ۱۰، محمد تبرایی توانست با ۱۴ رای این جایگاه را به دست آورد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران، انتخابات نمایندگان احزاب در دو سطح ملی و استانی برای حضور در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب از صبح روز سه شنبه ۲۱ […]

در رقابت میان نامزدهایِ نماینده استانی احزاب در کمیسیون ماده ۱۰، محمد تبرایی توانست با ۱۴ رای این جایگاه را به دست آورد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران، انتخابات نمایندگان احزاب در دو سطح ملی و استانی برای حضور در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب از صبح روز سه شنبه ۲۱ آبان ماه در تالار وزارت کشور برگزار شده است.

در این نشست، نمایندگان و دبیرکل ­های احزاب از جمله منوچهر متکی، اسدالله بادامچیان، حسین روازاده (دبیرکل جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران) ، حجت الاسلام فومنی، مصطفی کواکبیان، حسین کمالی و … حضور داشتند.

 بر اساس  این گزارش، محمدعلی تبرایی، ابراهیم فتاحی، سید احمد نبوی و سهیلا حاجتی مدارایی نامزدهای شرکت کننده در انتخابات تعیین نماینده دبیران کل احزاب استانی در کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی بودند که پس از انصراف خانم حاجتی مدارایی، رای گیری از میان سه تن از کاندیداها انجام شد. هیئت رئیسه انتخابات که از سوی حاضریان همین جلسه تعیین شدند، نتایج این انتخابات را از مجموع ۱۶ رای؛ محمدعلی تبرایی با ۱۴ رای، سید احمد نبوی با ۲ رای و ابراهیم فتاحی بدون کسب رای اعلام کردند و به این ترتیب محمدعلی تبرایی به عنوان نماینده احزاب استانی در کمیسیون ماده ۱۰ انتخاب شد.

در جلسه عصر برای انتخاب نماینده ملی کمیسیون ماده، «قدرتعلی حشمتیان»، دبیرکل حزب مستقل و اعتدال ایران، در دوره دوم جلسه انتخابات برای دوره‌ای ۲ ساله به عنوان نماینده احزاب ملی در کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی انتخاب شد.

در جریان انتخابات نماینده احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ مجلس شورای اسلامی که عصر روز سه شنبه در وزارت کشور برگزار شد حاضران این جلسه در انتخابات هئیت رئیسه شرکت کردند که از میان ۵۵ رای ماخوذه مصطفی کواکبیان با ۳۴ رای، نقی ئی با ۳۴ رای، ایرانی با ۲۴ رای و حسین کنعانی مقدم با ۲۷ رای به عنوان اعضای هیئت رئیسه انتخاب شدند و با توافق اعضا مصطفی کواکبیان به عنوان رئیس هیئت رئیسه انتخابات نماینده کمیسیون ماده ۱۰ احزاب در مجلس انتخاب شد.

در ادامه پس از رای گیری میان کاندیداها در دور اول از میان ۵۹ رای ماخوذه حسین کمالی با ۲۸ رای و قدرت علی حشمتیان با ۱۶ رای رقابت را به دور دوم کشاندند که از میان ۵۸ رای ماخوذه در دور دوم قدرت علی حشمتیان ۳۱ رای و حسین کمالی ۲۶ رای را به خود اختصاص دادند و در نهایت حشمتیان به عنوان نماینده دبیران کل احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ مجلس انتخاب شد.

کدمطلب: Da98082101