گفت‌وگو با استاد شهریار زرشناس : 🎯 تئوری آریایی‌ها توسط چه کسانی و در چه زمانی مطرح شد؟ ۱⃣ این مفهوم #آریایی را اولین بار یک #یهودی به نام #ماکس_مولر که همکار کمپانی هند شرقی و مشاور ملکه ویکتوریا است، در کتابی مطرح می‌کند. ۲⃣ در کنارش #یهودی دیگری با نام #جیمز_دارمستتر در کتاب مطالعات […]

گفت‌وگو با استاد شهریار زرشناس :

🎯 تئوری آریایی‌ها توسط چه کسانی و در چه زمانی مطرح شد؟

۱⃣ این مفهوم #آریایی را اولین بار یک #یهودی به نام #ماکس_مولر که همکار کمپانی هند شرقی و مشاور ملکه ویکتوریا است، در کتابی مطرح می‌کند.

۲⃣ در کنارش #یهودی دیگری با نام #جیمز_دارمستتر در کتاب مطالعات ایرانی حدود ۱۸۸۳ـ مفهوم قوم آریایی‌ها یا #نژاد_آریایی را مطرح می‌کند.

۳⃣ تئوری #آریایی در دنیا یک تئوری تقریباً منقرض شده‌است. حال چرا ظهور می‌کند؟

۴⃣ این تئوری قبل از این تاریخ، در خود غرب مطرح نبوده است. این نظر را بعداً می‌سازند، و بعد که ساخته می‌شود برای آن دنبال شواهد می‌گردند.

۵⃣ برای این کار، در #کتیبه‌ها دست می‌برند. #تحریف می‌کنند، عباراتی اضافه می‌کنند، در #ترجمه‌ها به وفور دست برده‌اند، آن‌ها را جابه‌جا می‌کنند. این حرف خود غربی‌هاست.

۶⃣ چون جریانی در غرب مخالف این‌هاست، و آنها هستند که افشا می‌کنند. کسانی مثل خانم کومری، نیبرگ سوئدی، اشمیت، نانسیدمان. این تئوری‌ها را زیر سوال می‌برند. و معتقدند که تئوری #آریامحوری قابل اثبات نیست.

۷⃣ آقای #شاهپور_رواسانی در کتاب «اتحادیه‌ی مردم شرق» می‌گوید سه عکس از #پاسارگاد گرفته می‌شود، در یک عکس کتیبه وجود دارد و در دو تا عکس دیگر کتیبه نیست!

۸⃣ نمونه‌ی دیگرش همین پاسارگاد است که می‌گویند قبر کوروش است. آنجا کالبد شکافی شده، استخوان دو تا زن بیرون آمده است. در آنجا اصلاً کوروشی وجود ندارد!

۹⃣ هدف‌چیست؟ تجزیه‌ی خاورمیانه؛ یعنی جهان اسلام از نظر فرهنگی تجزیه بشود. و ما برگردیم به ریشه‌ها و هویت‌های تقلبی که برای ‌ما ساخته‌اند. می‌خواهند #هویت_اسلامی پاک شود. هدف فقط این است. و بعد با نظریه آریامحوری بین ما و #اسرائیل، بین ما و غرب رابطه برقرار ‌کنند.
 

📖 متن کامل گفت‌وگو در سایت اندیشکده:
👉 http://yon.ir/MHistori

 

کد مطلب : 98032820

📚 منبع : اندیشکده مطالعات یهود