🔻 در قاب تلویزیون آرزوی مرگ کرد و ما هم عذرخواهی و مسئولیت‌پذیری او را ستودیم، بدون آنکه از خود بپرسیم او برای ما در سال‌های اخیر چه کرده است؟ 🔻امیرعلی ⁧حاجی‌زاده⁩ ده‌سال است فرماندهی نیرویی را بر عهده دارد که عامل اصلی قدرت سخت و بازدارنده ایران است و به اذعان بسیاری از ناظران […]

🔻 در قاب تلویزیون آرزوی مرگ کرد و ما هم عذرخواهی و مسئولیت‌پذیری او را ستودیم، بدون آنکه از خود بپرسیم او برای ما در سال‌های اخیر چه کرده است؟

🔻امیرعلی ⁧حاجی‌زاده⁩ ده‌سال است فرماندهی نیرویی را بر عهده دارد که عامل اصلی قدرت سخت و بازدارنده ایران است و به اذعان بسیاری از ناظران اهمیت و اثر راهبردی قدرت آن حتی از ⁧نیروی قدس⁩ سپاه نیز بیشتر است.

🔻او طی ده‌سال یک انقلاب حقیقی را در ⁧نیروی هوافضا⁩ ایجاد کرد و این نیرو را چه در بعد کمی و چه کیفی ارتقاء داد؛ موشک‌های زمین به زمین نقطه‌زن شد؛ ایران به باشگاه دارندگان موشک‌های کروز زمین به زمین پیوست؛ سامانه‌های پدافندی را بومی کرد که یک نمونه آن سوم خرداد است

🔻پهپادهای رزمی که تا پیش از این فقط در فیلم‌های هالیوودی برای ما قابل مشاهده بود، در زمان فرماندهی او تولید، تسلیح و به‌کارگیری شد و ایران به دارنده بزرگترین ناوگان پهپادهای تهاجمی بمب‌افکن در منطقه تبدیل شد.جنگنده‌های Su-22را که در آشیانه‌ها خاک می‌خورد، اورهال و عملیاتی کرد.

🔻او در ۱۰ سال گذشته چه در قامت فرمانده نیرو و چه پیش از آن در قامت فرمانده یگان موشکی، همواره عملیات‌های بزرگی را فرماندهی کرده است؛ حملات موشکی به پایگاه اشرف، مقرهای داعش در دیرالزور، بوکمال، مقر تروریست‌های حدکا، پایگاه عین‌الاسد آمریکا، عملیات پهپادی در جبهه‌های مقاومت

🔻غنیمت گرفتن چندین پهپاد آمریکایی از جمله MQ-1 و RQ-170 اسکن ایگل و… ، انهدام پهپادهای هرمس، گلوبال هاوک، نفوذ الکترونیک به مراکز کنترل پهپادهای آمریکایی و ده‌ها اقدام نگفته و سربه مهر دیگر از جمله اقدامات سردار حاجی‌زاده است.

🔻هوافضایی که حاجی‌زاده ساخته؛ نتنها امروز یک نیروی مستقل و بی‌نیاز از پشتیبانی است، بلکه امروز به یک قطب رفع نیازمندی‌ها سایر نیروی‌های مسلح تبدیل شده است. او آنچنان هوافضا را تقویت کرده که امروز این نیرو کاملا متکی به خود است.

🔻به جرات می‌توان گفت حاجی‌زاده متر به متر کوهستان‌ها، جنگل‌ها، دشت‌ها و بیابان‌های کشور را گشته و در بسیاری از آن‌ها پایگاه‌های موشکی بنا کرده است؛ شهرهای موشکی و کارخانه موشک‌سازی زیرزمینی گواهی بر این مدعاست.

🔻حاجی‌زاده نشان داد نه تنها در مدیریت نظامی، بلکه در مدیریت سیاسی نیز می‌تواند الگوی مطلوبی برای بسیاری باشد که تنها با خطای یک نیروی عملیاتی که از نظر سلسله مراتبی چندین جایگاه با او فاصله دارد، تمام آبروی خود را به میان آورد و مسئولیت آن را به جان خرید.

🔻اینها فقط چند سطر از کتابی است که سردار حاجی‌زاده برای امنیت این کشور رقم زده که بسیاری از آنها ناگفته و بخشی هم در آینده به ثمر خواهد نشست؛ او امروز آبروی سالها مجاهدت خالصانه‌اش از کربلای۵ تا جبهه‌های مقاومت را هزینه اشتباه دیگران کرد.

قدر او را بدانیم

💬 محمد شلتوکی