🌱 برخلاف تصور، درختان میوه و گیاهان زراعی در نوع، رنگ، و مزه و خزان تنوع بیشتری نسبت به درختان و گیاهان غیر مثمر دارند گیاهان نهان دانه بیشتر از بازدانگان و گل دار آن بیشتر از بی گل هستند و بین گلداران گیاهان و درختان خوراکی بیشترین تعداد را دارند. 🌱 «وَهُوَ الَّذِی أَنْشَأَ […]

🌱 برخلاف تصور، درختان میوه و گیاهان زراعی در نوع، رنگ، و مزه و خزان تنوع بیشتری نسبت به درختان و گیاهان غیر مثمر دارند گیاهان نهان دانه بیشتر از بازدانگان و گل دار آن بیشتر از بی گل هستند و بین گلداران گیاهان و درختان خوراکی بیشترین تعداد را دارند.

🌱 «وَهُوَ الَّذِی أَنْشَأَ جَنَّاتٍ مَعْرُوشَاتٍ وَغَیْرَ مَعْرُوشَاتٍ وَالنَّخْلَ وَالزَّرْعَ مُخْتَلِفًا أُکُلُهُ وَالزَّیْتُونَ وَالرُّمَّانَ مُتَشَابِهًا وَغَیْرَ مُتَشَابِهٍ ۚ کُلُوا مِنْ ثَمَرِهِ إِذَا أَثْمَرَ وَآتُوا حَقَّهُ یَوْمَ حَصَادِهِ ۖ وَلَا تُسْرِفُوا ۚ إِنَّهُ لَا یُحِبُّ الْمُسْرِفِینَ»

🌱 اوست که باغهای معروش [باغهایی که درختانش روی داربست‌ها قرار دارد]، و باغهای غیرمعروش [ باغهایی که نیاز به داربست ندارد] را آفرید؛ همچنین نخل و انواع زراعت را، که از نظر میوه و طعم با هم متفاوتند؛ و (نیز) درخت زیتون و انار را، که از جهتی با هم شبیه، و از جهتی تفاوت دارند؛ (برگ و ساختمان ظاهریشان شبیه یکدیگر است، در حالی که طعم میوه آنها متفاوت می‌باشد.) از میوه آن، به هنگامی که به ثمر می‌نشیند، بخورید! و حقّ آن را به هنگام درو، بپردازید! و اسراف نکنید، که خداوند مسرفان را دوست ندارد!
📚 سوره انعام آیه ۱۴۱
 

کد مطلب : 98101427

📚 منبع : حد معماری و شهرسازی مصاف