شخصی تعریف می‌کرد که من در دوران دانشجویی ازدواج کردم و با شوهرم قرار گذاشتیم که تا درسمان تمام نشده و درآمد مناسبی نداشتیم، بچه‏ دار نشویم. تا اینکه ناخواسته باردار شدم و تصمیم گرفتیم که بچه را سقط کنیم؛ ولی به خاطر گناهش مرددّ بودیم. بالاخره گفتیم استخاره می‌کنیم. این آیه آمد که: وَلاَ […]


شخصی تعریف می‌کرد که من در دوران دانشجویی ازدواج کردم و با شوهرم قرار گذاشتیم که تا درسمان تمام نشده و درآمد مناسبی نداشتیم، بچه‏ دار نشویم. تا اینکه ناخواسته باردار شدم و تصمیم گرفتیم که بچه را سقط کنیم؛ ولی به خاطر گناهش مرددّ بودیم. بالاخره گفتیم استخاره می‌کنیم. این آیه آمد که:
وَلاَ تَقْتُلُواْ أَوْلادَکُمْ خَشْیَهَ إِمْلاقٍ نَّحْنُ نَرْزُقُهُمْ وَإِیَّاکُم إنَّ قَتْلَهُمْ کَانَ خِطْءًا کَبِیرًا؛  «و فرزندانتان را از ترس فقر نکشید! ما آنها را روزی می‏دهیم. مسلماً کشتن آنها گناه بزرگی است.» فرزند آنها الآن بزرگ شده و یک دانشجوی متدین و موفق است.
نکته جالب اینکه در لسان قرآن کریم و روایات سقط جنین با عناوین قتل و کشتن آمده و کسی که اقدام به سقط می کند را قاتل یا جانی می شمارد و این عناوین باید در زبان مردم رواج پیدا کند تا قبح این اعمال از بین نرود.