محمّد عبداللهی کارشناس مسائل سیاسی: «از ابتدای شیوع کرونا در چین و خصوصا ایران، گمانه زنی هایی درخصوص فرضیه جنگ بیولوژیک و دست ساز بودن ویروس کرونا توسط آمریکا یا اسرائیل وجود داشت. در مقابل روایت غالب رسانه ای که بیان می کند ایجاد این ویروس، اتفاقی بوده و مربوط به خوراک خفاش و جوجه […]

محمّد عبداللهی کارشناس مسائل سیاسی: «از ابتدای شیوع کرونا در چین و خصوصا ایران، گمانه زنی هایی درخصوص فرضیه جنگ بیولوژیک و دست ساز بودن ویروس کرونا توسط آمریکا یا اسرائیل وجود داشت. در مقابل روایت غالب رسانه ای که بیان می کند ایجاد این ویروس، اتفاقی بوده و مربوط به خوراک خفاش و جوجه تیغی و … است. اما شواهد متعددی احتمال اینکه کرونا، سلاح بیولوژیکی و زیستی باشد، را تقویت می کند:

۱. سابقه تاریخی جنگ بیولوژیک: جنگ سایبری و جنگ های بیولوژیک به دلیل هزینه پایین و اثرگذاری بالا سالهاست دو محور برنامه ریزی راهبردی آمریکا است. سلاح‌های بیولوژیک می توانند از طریق اثرات بسیار مخرب روحی و روانی و جسمی، جامعه هدف را درگیر بحران و کشتار کنند. خصوصا در جنگها نمونه های زیادی وجود داشته است: اسپانیا (شیوع آبله در جنگ پانصدسال پیش)، آلمان (گسترش طاعون در آمریکا، رومانی و … در جنگ جهانی دوم)، ژاپن (سیاه زخم در جنگ ج

. آغاز و شیوع کرونا در کشورهایی که آمریکا آنها را دشمن خود می داند. کرونا از چین آغاز می شود. در ایران شیوع گسترده ای می یابد. و بیشترین مبتلا و مرگ و میر را در سه کشور چین، ایران، ایتالیا تاکنون رقم زده است. گزارش هایی نیز وجود دارد که چند ماه پیش از شیوع کرونا آمریکایی ها رفت و آمدهای گسترده ای به ووهان داشته اند.

۳. نشانه هایی دال بر تاثیر بیشتر کرونا بر ژن و نژادهایی خاصی وجود دارد و این فرضیه طراحی کرونا برای ژن های خاصی را قوت می بخشد.به عنوان مثال، نقشه پراکندگی کرونا در ایران با نقشه پراکندگی نژادها در استانهای مختلف انطباق زیادی دارد. سکانس ژنتیکی ترک و کرد کمتر دچار شده اند. ترکیه و پاکستان و افغانستان در همسایگی ایران، تاکنون آمار ابتلای بسیار اندکی داشته اند. در حالی که ایتالیایی ها که نزدیک ترین سکانس ژنوم با ایرانی ها را داشته اند، شاهد شیوع و مرگ و میر بالا بوده اند. 

۳. بسیاری از مقامات و چهره های سیاسی و پزشکی جهان، بر جنگ بیولوژیک بودن کرونا تاییدیه گذاشته اند. وزارت دفاع روسیه رسما اعلام کرد آمریکا و مشخصاً وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) مسئول انتشار ویروس‌ها یا «سلاح‌های میکروبی» است که با پهپاد‌های حامل حشرات مبتلا به ویروس، بیماری‌ها به نقاط هدف منتقل می‌شوند. چین نیز رسماً آمریکا را به حمله بیولوژیک از طریق ویروس کرونا متهم کرد. ژائو لیجیان سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن ابراز تردید در ابتلای مردم آمریکا به کرونا، در حساب توییتر خود نوشت: «ممکن است ارتش آمریکا اپیدمی کروناویروس جدید را به ووهان آورده باشد. شفاف باشید ؛ اطلاعات خود را در اختیار عموم قرار دهید! آمریکا یک توضیح به ما بدهکار است.» لوی ابکاسیس کاندیدای وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی نیز افشا کرد که ویروس کرونا در جهت جنگ بیولوژیک ساخته شده است.

۴. حملات بیولوژیک به ایران طی ماه های گذشته، چندین مرتبه در ابعاد کوچکتر، تست زنی و تمرین شده است. در مهرماه، شیوع ایدز در یکی از روستاهای لردگان خبرساز شد. در آذرماه بوی تعفن گسترده ای در تهران منتشر شد، و خبر جاسازی قرصهای مسموم در کیک های صنعتی پخش شد. خرده عملیات هایی احتمالا برای سنجش توان بهداشتی کشور.

۵. به مجرد شیوع کرونا در ایران، جنگ رسانه ای گسترده و مهلکی علیه ایران هراسی، شیعه هراسی و انزوای تجاری و سیاسی ایران شدت گرفت. در یک شبیه سازی با پاکت های سیاه زخم که بهانه حمله به عراق شد. صدای آمریکا، رسانه رسمی وزارت خارجه آمریکا حتی در ادعایی عجیب، اعلام کرد کرونا از ایران به چین رفته! هرچند جنگ هیبریدی (رسانه ای، سیاسی، اقتصادی، بهداشتی)، با شیوع کرونا در کشورهای اروپایی و خود آمریکا منفعل تر شد اما همچنان امپریالیسم رسانه ای مشغول حمله به ایران به بهانه کروناست.

هانی دوم)، انگلستان (بمبهای سیاه زخم در جنگ با اسکاتلند)، آمریکا (حمله شیمیایی به ویتنام، ساخت میکروب ایدز، ساخت ابولا با کمک زئیر و..)

ممکن است مطرح شود که چطور کرونا می تواند سلاحی بیولوژیک باشد درحالیکه کشورهای اروپایی و خود آمریکا فعلا به آن دچار شده اند. پاسخ ساده است. آمریکا برای اجرای طرح های تروریستی خود حتی جان مردم خود را نیز نادیده گرفته است. هدف، می تواند کاهش جمعیت جهان، کاهش جمعیت ژنوم های خاص، سود سرشار مافیای دارو و واکسن، و شیوع بیماری های مهلک دیگر در آینده باشد. همه احتمالات را باید در نظر گرفت.

درست به همین دلیل، رهبر انقلاب در فرمان تشکیل قرارگاه بهداشتی و درمانی، فرماندهی این قرارگاه را به نیروهای مسلح سپردند و در متن فرمان به احتمال وجود جنگ بیولوژیک و لزوم مانورهای متقابل تصریح کردند.