💠 حکیم دکتر حسین #روازاده؛ پدر طب #اسلامی_ایرانی؛ طی بیانیه ای از اقدامات صورت گرفته در چند وقت اخیر پیرامون استفاده از ظرفیت های طب سنتی و ایرانی برای درمان و پیگشیری از ویروس #کرونا حمایت کردند. متن این بیانیه به این شرح است: 💠 بسم الله الرحمن الرحیم در چندماه اخیر و با شیوع […]

💠 حکیم دکتر حسین #روازاده؛ پدر طب #اسلامی_ایرانی؛ طی بیانیه ای از اقدامات صورت گرفته در چند وقت اخیر پیرامون استفاده از ظرفیت های طب سنتی و ایرانی برای درمان و پیگشیری از ویروس #کرونا حمایت کردند. متن این بیانیه به این شرح است:

💠 بسم الله الرحمن الرحیم
در چندماه اخیر و با شیوع ویروس کوید_۲۰۱۹ در ایران، جامعه طب سنتی و طب اسلامی – ایرانی به عنوان بازوان پرتوان در بخش درمان و بهداشت کشور، به صورت مجاهدانه در مسیر مقابله با ویروس کرونا ورود کرده و نتایج بسیار خوبی نیز گرفته اند.

💠د ر همین زمینه؛ تحول میمون و مبارکی در ساختار رسمی کشور روی داد و جناب آقای دکتر سعید نمکی؛ وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی اعلامیه ای، از متخصصان حوزه طب ایرانی و سنتی دعوت به عمل آوردند تا به صورت جدی در بخش پیشگیری و درمان ویروس کرونا ورود کنند. به لطف الهی، دفتر طب ایرانی؛ وابسته به وزارت بهداشت تحت مدیریت جناب آقای دکتر محمدرضا شمس اردکانی؛ از نیروهای خدوم، متعهد و متخصص جامعه درمانی، مسئولیت هم افزایی و هدایت ماموریت به کارگیری توان متخصصان طب ایرانی و سنتی را برعهده گرفته اند که جای بسی خوشحالی و مسرت برای به دست آمدن نتایج مثبت در مقابله با ویروس کرونا و اعتلا جایگاه طب ایرانی و سنتی در کشور و نهادهای رسمی است.

💠 مطلع هستم که نیروهای جوان و باانگیزه ای از جمله دکتر حسین رضایی زاده نیز در زیرمجموعه طب ایرانی و تحت هدایت دکتر شمس اردکانی، در حال خدمت و بسترسازی برای افزایش حضور حکما و اطبا طب سنتی در چند ماه اخیر بوده اند.

💠 توصیه بنده به عنوان عضوی از جامعه طب اسلامی – ایرانی و کسی که چندین دهه است، تلاش کرده تا طب مکمل را به جامعه معرفی کند، به فعالین و متخصصان حوزه طب سنتی، طب اسلامی و طب ایرانی این است که با توجه به بستر موجود و شرایطی که ایجاد شده، تمرکز و توان خود را در راستای هم افزایی و ایجاد جهش در مسیر حضور فعالانه در بخش پیشگیری و درمان ویروس کرونا قرار دهند. در سالی که رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله خامنه ای، آن را جهش در تولید نام گذارده اند؛ وظیفه جامعه طب اسلامی، ایرانی و سنتی ایجاد تحول در نظام بهداشت و درمان کشور و توسعه و پیشرفت همه جانبه آن است.

💠 اطلاع دارم که جلسات مشترکی با حضور حکماء با تجربه و متخصصین طب سنتی با محوریت دکتر شمس اردکانی در حال برگزاری است که موجب خوشحالی و امیدواری شد. امید است با اتکال به خداوند متعال و همیاری همه عزیزان فعال در طب سنتی این همکاری و همیاری محکم تر شده تا در راستای حل مشکلات درمان جامعه علی الخصوص این بیماری منحوص اقدامات موثری صورت دهند و با پشتیبانی از این حرکت، آن را تقویت کنند.