دکتر روازاده در گفت‌وگو با «تهران نیوز»: آتش سوزی جنگل ها تعمدی است / آتش زدن جنگل توطئه و خیانت برای نابودی کشور و نظام اسلامی است ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ – ۱۴:۴۱     دبیرکل جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران گفت: تنها ۲ درصد از جنگل‌های طبیعی کشور باقی مانده که آن هم توسط آن […]

دکتر روازاده در گفت‌وگو با «تهران نیوز»:

آتش سوزی جنگل ها تعمدی است / آتش زدن جنگل توطئه و خیانت برای نابودی کشور و نظام اسلامی است

  • ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ – ۱۴:۴۱

     

 

دبیرکل جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران گفت: تنها ۲ درصد از جنگل‌های طبیعی کشور باقی مانده که آن هم توسط آن دست‌های پلید مورد تهاجم قرار گرفته است.

به گزارش شبکه خبری تهران نیوز، آتش سوزی های گسترده جنگل‌ها و مراتع در هفته‌های اخیر، خسارت‌های بسیاری به محیط زیست و منابع طبیعی کشور وارد کرده و فعالین و دلسوزان این حوزه درباره عواقب و پیامدهای غیرقابل جبران آن هشدار داده‌اند. در همین زمینه، حکیم دکتر حسین روازاده؛ دبیرکل جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران که سال‌هاست علاوه بر حوزه تخصصی طب ایرانی و اسلامی در زمینه کاشت درخت، باغداری، کشاورزی و دامداری تحقیقات و تجربیات فراوانی دارد، نابودی جنگل‌ها و مراتع را ناشی از سیاست‌های اشتباه و خائنانه می‌داند.

وی با بیان این‌که ایران از لحاظ منابع طبیعی زیستی مانند جنگل و مراتع با مضیقه روبه رو است، گفت: از پوشش جنگلی ایران، چیز زیادی باقی نمانده است. طبق آمارهایی که منابع علمی و رسمی اعلام کرده اند زیر ۲ درصد از مساحت کشور را جنگل در بر گرفته که تقریبا ۳ میلیون هکتار می شود. اگر پوشش های درختچه ای را نیز در این آمار لحاظ کنیم، فقط ۵ درصد کشور را در برمیگیرد.  هرچند برخی از عدد ۱۴ تا ۱۶ میلیون هکتار سخن می گفتند ولی این اعداد واقعی نیستند و در طول دهه های اخیر بخش عمده ای از جنگل ها نابود شده اند. فقر شدید پوشش جنگلی در کشور لزوم توجه هر چه بیشتر برای پاسداشت، حفاظت و مقابله با تهدیدهای جنگل زدایی را بیش از پیش نشان می دهد.

حکیم دکتر روازاده، در ادامه اظهار داشت: در چند دهه اخیر بارها نسبت به عوامل و دلایل اصلی نابودی کشاورزی و مناطق سرسبز و مستعد حاصلخیز هشدار داده ایم. این نابودی گویای وجود دست های پنهانی است که در نهایت مرتبط به یهودیان نژادپرست(صهیونیست ها) است. تنها دو درصد از جنگل های طبیعی کشور باقی مانده که آن هم توسط آن دست های پلید مورد تهاجم قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه کماکان اساتید و کارشناسان علت آتش سوزی جنگل ها را به ته سیگار، گرمای محیط، درگیری دامداران و خودسوزی بی اخیتار درختان و … نسبت می دهند و عامل بیرونی یعنی دشمنان را هرگز مطرح نمی کنند. قانون جنگل داری را چه کسانی قبل از انقلاب نوشتند؟ چه کسانی توصیه به کاشت درخت های بی حاصلی مانند کاج که محیط زیست و زمین های حاصلخیز را برای همیشه نابود می کند، کردند؟ چرا دیگر در خانه ها درخت انجیر و توت کاشته نمی شود؟ چرا در جنوب کشور کنوکارپوس کاشته شد که باعث نابودی آب و خاک این مناطق شده است. درختان کهن و ۱۰۰ ساله ایران را بریدند و گونه های بومی را نابود کردند.

دبیرکل جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران در ادامه گفت: آیا هیچ سوالی در وزارت کشاورزی مطرح نشده که بروند و ببینند که این قوانین و توصیه ها از کجا آمده و چه مواردی هستند که هنوز هم در کنار آتش سوزی به نابودی جنگل ها و مراتع ما انجامیده است. آتش سوزی تنها یک بخش از گرفتاری و چالش های ما در عرصه کشاورزی، مراتع داری و جنگل داری است. واردات محصولات تراریخته، بذرهای اصلاح شده ولی نابود کننده محیط زیست، عقیم سازی بذرهای بومی و حتی گونه های جانوری ایران از جمله دام های بومی که همچنان ادامه دارد و کسی جلودار این خیانت ها نیست.

وی در پایان عنوان کرد: خائنین و نفوذی ها برای نابودی این نظام و کشور برنامه دارند. سال های قبل قانونی را مطرح کردند که کسانی که به صورت بومی در جنگل ها زندگی می کردند، و جنگل نشین نام داشتند، از آنجا بیرون کنند. مثل همان قانونی که برای عشایر در زمان رضاشاه برای یکجانشینی اجرا کردند. زیست بوم ایران را نابود کردند. کسی که در جنگل زندگی می کرد، به صورت طبیعی و بومی به احیا و حفاظت از جنگل کمک می کرد. بروید ببینید همین الان مناطقی که از جنگل نشین ها خالی شده بیش از ۳۰ درصد نابودی درختان بیشتر شده است. اینها توطئه و خیانت است. آتش زدن جنگل توطئه وخیانت برای نابودی کشور و نظام اسلامی است.

چندین سال قبل مسئولین محیط زیست قانونی را ابلاغ کردند و با کسانی که به صورت بومی و اجدادی در جنگل ها زندگی می کردند و جنگل نشین نام داشتند، را از جنگل بیرون نمودند. مثل همان قانونی که در زمان رضاشاه عشایر را مجبور می کردند علیرغم زیست بومی و سنتی خود یکجا نشین شوند. این جنگل نشینان سالهای متمادی در جنگل ها زندگی می کردند. با انگیزه حفظ منافع خود و فرزندانشان از جنگل حفاظت می کردند و اجازه نمی دادند تا سودجویان دست به تخریب جنگل ها بزنند. این افراد به زور از جنگل ها کوچانده شدند و عملاً جنگل از محافظان شبانه روزی خود خالی و برای همیشه آسیب پذیر شد. الان مناطقی که از جنگل نشین ها خالی شده بیش از ۳۰% درختان نابود شده است.

آتش زدن جنگل خیانت کثیفی برای آسیب زدن به کشور و نظام اسلامی است که دستگیری تعدادی از مجرمان در آتش سوزی اخیر نیز این تأییدی بر این تحلیل بنده است. باید مردم و دستگاه های نظارتی نقش خود را در حفظ سرمایه های زیستی پررنگ تر از قبل ایفا نمایند تا این میراث ارزشمند نیاکانمان به نسلهای آتی هدیه داده شود.

[box type=”note”] منبع: تهران نیوز      [/box]