حکیم دکتر حسین روازاده: در چند دهه اخیر به معنای واقعی ظرفیت های کشاورزی و عسل  و طب ایرانی را فعال کردیم/ دهها هزار نفر تنها در صنف مسگری و تولید کنجد و مشتقات آن، گیاهان دارویی و دامداری و کشاورزی فعال شدند دکتر روازاده گفت: در بخش تولید گیاهان دارویی و عرقیجات با تغییر […]

حکیم دکتر حسین روازاده: در چند دهه اخیر به معنای واقعی ظرفیت های کشاورزی و عسل  و طب ایرانی را فعال کردیم/ دهها هزار نفر تنها در صنف مسگری و تولید کنجد و مشتقات آن، گیاهان دارویی و دامداری و کشاورزی فعال شدند

دکتر روازاده گفت: در بخش تولید گیاهان دارویی و عرقیجات با تغییر فرهنگ جامعه از مصرف داروهای شیمایی و مراجعه به درمان های شیمایی، راه برای افزایش سرمایه گذاری و ورود کارآفرینان در حوزه داروهای گیاهی و عرقیجات باز شد. هرچند شاید ۳۰ درصد از این ظرفیت آزادسازی شده ولی همین مقدار نیز باعث ورود جوانان و افراد جویای کار به بازار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرگزاری کار ، یکی از فعالین حوزه کسب و کار و فعالیت های متنوع در بخش های مختلف که توانسته با ابتکارات و پشتکارشان ظرفیت های فراوانی را در کشور آزاد کنند، دکتر حکیم حسین روازاده، پدر طب ایرانی – اسلامی و دبیرکل جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران است. 

ایشان در چنددهه گذشته در حوزه طب ایرانی و اسلامی، کشاورزی، دامداری، صنعت و … دستاوردهای فراوانی داشته و به عنوان یک تولید کننده نیروهای خبره ای را پرورش داده اند. شبکه ای از تولید و توزیع محصولات کشاورزی،گیاهان دارویی و طب ایرانی از جمله این اقدامات است. با توجه به تجربه و دانش حکیم روازاده در حوزه کسب و کار و تولید کنندگی، گفتگویی با ایشان ترتیب داده ایم. 
 
دبیرکل جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران با بیان اینکه در دین گرانقدر اسلام و فرهنگ جامعه اسلامی، کار و نیروی کار از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است گفت: خداوند منان توفیق فرمود تا از همان اوان کودکی و نوجوانی با فعالیت و مشاهده کار بزرگان خود، به اهمیت کسب و کار پی ببرم و به جای آنکه منتظر بمانم تا کار به سراغ بنده بیاید خودم به دنبال آن و آموزش دیدن و تجربه اندوزی پرداختم.
 
ائمه اطهار و بزرگان دین مان، کار را جوهر آدمی می دانند. کار خوب نتایج و ثمراتی دارد که هم ثمرات آن دنیویست و هم اخروی. تار و پود بنده با کار کردن و تلاش گره خورده است. علاوه بر اینکه دانش روز را در مراکز معتبر علمی از جمله در دانشگاه تهران و دانشگاه های خارج از کشور فرا گرفتم، آن را کافی ندانسته و محدود در یک حوزه نشدم. دانش پزشکی زمانی برای بنده مفید است که خدمات و محسنات آن در قالب های مختلف و به شیوه های متنوع به مردم کشور و جوامع دیگر کمک کند. یک شیوه و روش در پیشگیری و درمان می تواند خود باعث ایجاد زمینه های گوناگونی از اشتغالزایی شود. یک توصیه حکیمانه برای استفاده از یک ظرف خاص، بستر راه اندازی دهها کارگاه کوچک و بزرگ می شود. 
 
ایشان در ادامه و در تشریح اقدامات خود در راستای اشتغالزایی افزود: اگر شالوده و بنای رفتار آدمی در جامعه در صورتیکه با دقت و برنامه ریزی و براساس آموزه های دینی و فرهنگ نیاکان مان قرار گیرد، انسان در سنین پایین به اصل و ماهیت هستی و زندگی که همان نیکی و خدمت به خلق و خدا است پی خواهد برد و برای همین کار باید بهترین و زیباترین نتایج عالی ارائه دهد تا به فردی مفید در جامعه تبدیل شود. سکون و در انتظار ماندن برای ایجاد تحول نشستن، سم مهلکی است که متاسفانه برخی از جوانان ما به آن گرفتارند و آینده خود را نابود می کنند. 
 
دبیرکل جامعه اسلامی کشاورزی ایران با بیان اینکه ایران دارای ظرفیت های بالایی برای اشتغالزایی و رونق و جهش اقتصادی است، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دو دهه اخیر و به ویژه ده سال گذشته، اهتمام ویژه ای روی موضوع اقتصاد و پیشرفت ایران اسلامی داشتند. چشم انداز و نقشه راهی که ایشان تعریف کرده اند، براساس شناخت کامل از ظرفیت های کشور و نیروی توانمند جوان است.
 
برآیندی که می بایست با برنامه ریزی دقیق و آموزش ها جهت توانمندسازی نیروی انسانی در جهت نیل به ایجاد ثروت در بخش کار و اشتغالزایی آزاد می شد. متاسفانه فرهنگ کاری در ایران و ارزش گذاری آن اشتباه صورت گرفته است. ارزش یک کارمند پشت میز نشین بیشتر از یک کارگر تعریف شده و امتیازات ویژه ای نیز به نیروی داده می شود که پشت میز نشین و خروجی اش تقریبا هیچ است! با آسیب شناسی که در سال های گذشته صورت گرفته و نیازی که بالاخره در جامعه احساس شد که اصل بر پایه کار و بازده ای باشد، تحرکاتی شکل گرفته و امیدواریم تولید کنندگان و نخبگان این بخش بتوانند تحولات اقتصادی فراهم آورند. 
 
حکیم دکتر روازاده با بیان تجربیاتی که در چند دهه اخیر داشته گفت: ما کار خود را از صفر شروع کردیم. دانشی که می توانست تنها در یک واحد ساختمانی محدود و به معالجه چند بیمار بپردازد، تبدیل به پتانسیل اصلی برای اشتغالزایی در سایر بخش ها شد. خودمان را محدود نکردیم. به بیان امام علی (ع) ماهی به دست مردم ندادیم، ماهیگیری به آنها یاد دادیم. ما در سال های گذشته و به ویژه قبل انقلاب با هجوم فرهنگ غربی روبه رو بودیم که تنها به مصرف گرایی توصیه می کرد. صنعت مسگری و ظروف مسی ما به مرور نابود شد. بنده صنعت مس را بار دیگر در ایران احیا کردم. با برشمردن مزایای استفاده از ظرف مسی برای افزایش سلامتی آدمی و ارائه الگو مناسب پیشگیری از بیماری و حتی درمان بیماری ها با استفاده از ظرف مسی و برنجی، این صنعت به تدریج پا گرفت و در حال حاضر مشاهده می کنید سر هر کوی و برزن حتما یک مس فروشی وجود دارد و خانواده های ایرانی با فرهنگی سازی که انجام دادیم، خرید ظروف مسی را به یک رفتار ثابت در زندگی شان تبدیل ساخته اند. همین یک اقدام دهها هزار شغل و صدها کارگاه تولید ظروف مسی ایجاد کرد. 
 
وی افزود: این ظرفیت در سایر حوزه های دیگر نیز وجود دارد. در بخش تولید گیاهان دارویی و عرقیجات با تغییر فرهنگ جامعه از مصرف داروهای شیمایی و مراجعه به درمان های شیمایی، راه برای افزایش سرمایه گذاری و ورود تولید کنندگان در حوزه داروهای گیاهی و عرقیجات باز شد. هرچند شاید ۳۰ درصد از این ظرفیت آزادسازی شده ولی همین مقدار نیز باعث ورود جوانان و افراد جویای کار به بازار شد. می توان با یک همت ملی و حمایت های اساسی، ایران را به قطب اصلی تولید داروهای گیاهی و درمان از طریق طب سنتی در منطقه و جهان تبدیل کرد. دهها میلیارد دلار از این طریق نصیب کشور می شود و ایران را از درآمدهای نفتی بی نیاز خواهد ساخت. 
 
پدر طب ایرانی – اسلامی با بیان اینکه، طبیعت چهارفصل ایران یک مزیت فوق العاده برای اشتغالزایی است، عنوان داشت: در این سرزمین و طبیعت که موهبت الهی به مردم ایران است، می توان کارهای بزرگی کرد. تولید عسل و مشتقات آن، گنج و کوه ثروت برای جوانان و تولیدکنندگان است. مصرف سالانه اصل در ایران به مرور در حال افزایش است و نوع و کیفیت عسل ایرانی مشتریان خودش را در منطقه و جهان دارد. با بالا بردن تولیدات باکیفیت در صنعت تولید عسل، فعالین این حوزه افزایش پیدا خواهند کرد. 
 
وی افزود: متاسفانه برخی از سیاست گذاری ها و برنامه هایی که حتی در صدا و سیما پخش می شود، مغایر با اصل اشتغالزایی و جهش تولید است. تبلیغات محصولات بی کیفیت و تراریخته و واردات بی رویه کالاهایی که در ایران به راحتی می توان تولید و با کیفیت خوب و عالی ارائه کرد، هیچ توجیه اقتصادی ندارد. این اقدامات تنها برای بخش زالوصفت و دلال اقتصاد خوب است و ظرفیت های موجود در داخل را راکد می کند. توصیه اینجانب به مسئولان این است که به جای نگاه به بیرون و وابسته کردن جامعه ایران به محصولات بی کیفیت خارجی به ویژه خوراکی ها، مسیر را برای تولید کنندگان داخلی بگشایند.
 
اطمینان دارم نه تنها جمعیت ۸۵ میلیونی که چند برابر این جمعیت در ایران می تواند از طریق کشاورزی و دامداری داخلی تغذیه شود. بی جهت نیست که مقام معظم رهبری از جمعیت چندصد میلیونی سخن می گویند. 
 
دبیرکل جامعه اسلامی کشاورزی ایران در پایان با بیان اینکه تجربیات سال های گذشته و دستاوردهای آن گویای واقعیت خواستن و توانستن است، خاطرنشان کرد: در چند دهه اخیر به معنای واقعی ظرفیت های کشاورزی و طب ایرانی را فعال کردیم و نشان دادیم می توان در این عرصه ها به راحتی دهها هزار شغل و نیروی متخصص ایجاد کرد. بنده آمادگی دارم تجربیات خود را در اختیار تمامی افراد با انگیزه و جویای یک فعالیت بادوام و ماندگار قرار دهم. در بخش های کشاورزی، دامداری، باغذاری، صنعت گیاهان دارویی و ظروف و به ویژه طب ایرانی و اسلامی، این آمادگی وجود دارد و در حال حاضر نیز مراجع کنندگانی برای آموزش و بهره بردن از تجربیات وجود دارد. انقلاب اسلامی بستری را برای مردم ایران فراهم کرد تا خود را از وابستگی به بیگانه برهانند و اقتصاد و کار از جمله آنهاست. کار برای انقلاب و نظام اسلامی و تعالی آن در جهان که خیر و برکات آن در مرحله نخست به مردم ایران و بعد به سایر مردم مستضعف جهان می رسد، هم خیر دنیوی و هم خیر اخروی برای  تولیدکنندگان کشور دارد.