شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در مستندی از یک عملیات امنیتی موفق چهار ساله و رودست خود به دستگاه جاسوسی داخلی رژیم صهیونیستی «شین‌بت» پرده برداشت. شبکه «المیادین» مستندی با عنوان «بیت العنکبوت» پخش کرده و در آن از «عملیات امنیتی پیچیده» سرایا القدس» (گردان‌های قدس) شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین پرده برداشته است. […]

شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در مستندی از یک عملیات امنیتی موفق چهار ساله و رودست خود به دستگاه جاسوسی داخلی رژیم صهیونیستی «شین‌بت» پرده برداشت.

شبکه «المیادین» مستندی با عنوان
«بیت العنکبوت» پخش کرده و در آن از «عملیات امنیتی پیچیده» سرایا القدس» (گردان‌های قدس) شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین پرده برداشته است. این مستند نشان می‌دهد که چگونه سرایاالقدس موفق شده به داخل سیستم جذب جاسوس «شین‌بت» (سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی) نفوذ کند و نفوذی‌های خود را بفرستد.
«شین‌بت» بدون اینکه بداند، رزمندگان جهاد اسلامی را در دوره‌های زمانی مختلف به عنوان جاسوس از نوار غزه جذب می‌کرده است. در ادامه این مستند مراحل تماس افسران صهیونیست با کسانی که آنها را به عنوان جاسوس از نوار غزه جذب کرده، نشان داده می‌شود. آنطور که خبرگزاری فارس به نقل از این شبکه تلویزیونی لبنانی نوشته، این عملیات با استفاده از خلأ‌های امنیتی بسیار در عملیات جذب جاسوس از سوی افسران شین‌بت انجام شده است. در طول چهار سال یکی از جاسوسان به خدمت گرفته شده با افسران شین‌بت در تماس بوده و سرایا القدس کاملا اوضاع را تحت نظر داشته است.
در این مستند همچنین نشان داده می‌شود که افسران صهیونیست از چه شیوه‌ای برای جذب جاسوس استفاده می‌کنند؛ آنها مرتب سعی می‌کنند که به فرد
به خدمت گرفته شده آرامش دهند و بگویند جایی برای ترس نیست. افسران صهیونیستی به این افراد دائما توصیه می‌کنند که متعهد به خواندن نماز سر وقت و عدم کشیدن سیگار باشند و خصوصا در برابر رزمندگان سرایا القدس اخلاق پسندیده‌ای داشته باشند.
رزمندگان سرایا القدس در پایان مستند مذکور یک غافلگیری ناخوشایند برای صهیونیست‌ها دارند و عملیات با بازداشت جاسوس واقعی تمام می‌شود تا تأکیدی بر قدرت دستگاه امنیتی این جنبش فلسطینی باشد.
«ابوحمزه» سخنگوی سرایا القدس می‌گوید، آنچه در مستند «بیت‌ العنکبوت» درباره ضربات امنیتی پیچیده به دشمن صهیونیستی نشان داده شد، حاصل سال‌ها کار پیوسته و پنهانی علیه دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی است و اینکه، «این عملیات قطره‌ای از باران است که فرماندهان سرایا القدس اجازه منتشر کردن آن را داده‌اند».
ابوحمزه در پایان تصریح می‌کند که: «تکمیل شدن
کار میان یگان‌های سرایا القدس منجر به ایجاد سیستم امنیتی محکم و قدرتمند شده که بسیاری از توطئه‌های دشمن شیطانی را شکست داده و بسیاری از تلاش‌ها برای ترور مجاهدان را به شکست کشانده است. هدف اصلی تلاش‌های اطلاعاتی سرایا القدس، تقویت جبهه داخلی مقاومت فلسطین است و جهاد اسلامی با دستگاه‌های امنیتی در نوار غزه در ارتباط مستمر است».