سردبیر میدل ایست‌آی در گزارشی با اشاره به سرکوبگری‌های محمد بن سلمان برای رسیدن به تاج و تخت گفت«او یک بیمار سیاسی است که به جنون عظمت مبتلا است».   «دیوید هرست» سردبیر «میدل ایست آی» روز دوشنبه در گزارشی نوشت «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی دست به یک عملیات «پاک‌سازی» زده که اقدام اخیر […]

سردبیر میدل ایست‌آی در گزارشی با اشاره به سرکوبگری‌های محمد بن سلمان برای رسیدن به تاج و تخت گفت«او یک بیمار سیاسی است که به جنون عظمت مبتلا است».

 

«دیوید هرست» سردبیر «میدل ایست آی» روز دوشنبه در گزارشی نوشت «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی دست به یک عملیات «پاک‌سازی» زده که اقدام اخیر او ضمن این عملیات برکناری « شاهزاده فهد بن ترکی» رئیس‌ائتلاف سعودی علیه یمن بوده است.
هرست خاطرنشان کرد که از زمان آغاز ولیعهدی بن سلمان حداقل پنج عملیات پاک‌سازی بزرگ و همچنین اعدام‌های زیادی در عربستان آغاز شده که این اقدامات‌، علمای مسلمان را نیز در برگرفت و همچنین بیش از ۳۰۰ بازرگان و اعضای خاندان سلطنتی در هتل « ریتز کارلتون» دستگیر شدند. وی تاکید کرد، محمد بن سلمان علاوه‌بر ایجاد کمپینی علیه فعالان حقوق بشر و زنان در عربستان، هفته گذشته « شاهزاده فهد بن ترکی» فرمانده نیروهای مشترک سعودی و پسرش را نیز برکنار کرد که این عملیات پاک‌سازی نشان می‌دهد بن سلمان به بیماری سیاسی مگالومانیا (جنون عظمت) و یا به عبارتی سندروم خودبزرگ بینی مبتلا شده است.
دیوید هرست افزود که بن سلمان تمام علایم بیماری مگالومانیا را دارد؛ چرا که او پسر عموهای خود را دشمن می‌داند و سیاستش را درگیر اشتباهاتی کرد که امروز عربستان از نظر اقتصادی و نظامی ضعیف‌تر از هر زمان دیگری در تاریخ عربستان است.سردبیر میدل ایست آی معتقد است که بن سلمان به رقبایی که حق قانونی تاج و تخت پادشاهی را در عربستان دارند‌، توجه ویژه‌ای دارد٬ چرا که نگران از دست دادن تاج و تخت پدرش است. در این گزارش آمده است که نتایج ناشی از عملیات پاک‌سازی بن سلمان مثبت نخواهد بود؛ چرا که ولیعهد باید یک مملکت پایدار را تحت کنترل خود قرار دهد، به ویژه در شرایطی که تحت فشار هم‌پیمانان خود دونالد ترامپ و « جارد کوشنر» مشاور و داماد ترامپ برای عادی ‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی قرار دارد.
هرست معتقد است که محمد بن سلمان احساس ناامنی می‌کند؛ چراکه او همواره درحال توطئه‌چینی و اتهام‌زنی و حمله است.

منبع : کیهان