رئیس‌دفتر سیاسی جنبش حماس در جریان بازدید از اردوگاه فلسطینیان در لبنان تأکید کرد فلسطینی‌ها قدس و سرزمین خود را فراموش نخواهند کرد و مقاومت در غزه موشک‌هایی دارد که تل‌آویو و فراتر از آن را درهم می‌کوبد. «اسماعیل هنیه» در جنوب لبنان، حین بازدید از فلسطینیانِ ساکن اردوگاه «عین الحلوه» در شهر «صیدا» گفت: […]

رئیس‌دفتر سیاسی جنبش حماس در جریان بازدید از اردوگاه فلسطینیان در لبنان تأکید کرد فلسطینی‌ها قدس و سرزمین خود را فراموش نخواهند کرد و مقاومت در غزه موشک‌هایی دارد که تل‌آویو و فراتر از آن را درهم می‌کوبد.

«اسماعیل هنیه» در جنوب لبنان، حین بازدید از فلسطینیانِ ساکن اردوگاه «عین الحلوه» در شهر «صیدا» گفت: «خون ما نقشه فلسطین را بر دیوارها ترسیم کرده است و موشک‌های مقاومت آن را بر روی خاک ترسیم می‌کند. به شهدا قول می‌دهیم که از حق بازگشت، که حقی مقدس است، کوتاه نمی‌آییم و کسی حق ندارد کوتاه بیاید. امروز مقاومت در غزه موشک‌هایی دارد که تل‌آویو و فراتر از آن را درهم می‌کوبد.»
وی گفت، این اردوگاه‌ها، اردوگاه‌های ثبات و پایداری و نماد مسئله فلسطین و مقاومت مردم هستند. این اردوگاه‌ها، صفحات بزرگی و عزت را نوشتند و باعث شدند که مسئله فلسطین زنده بماند. اردوگاه‌های ما با فقر و درد و گرسنگی دست و پنجه نرم می‌کنند. مردم ما سرزمینشان را فراموش نمی‌کنند و قطعا به فلسطین باز می‌گردند.
این مسئول عالی رتبه حماس گفت، قطار عادی‌‌سازی روابط، نماینده امت و تاریخ عرب نیست و فلسطین همواره در دل‌های مردم باقی خواهد ‌ماند. ما به رغم محاصره، از غزه به عین الحلوه آمده‌ایم تا به شما بگوییم این سرزمین مال ماست، فلسطین مال ماست و قدس مال ماست. غزه به رغم تمام توطئه‌ها و محاصره، آزاد باقی خواهد ماند.
هنیه تأکید کرد، غزه در کنار کرانه باختری توانست با انتفاضه، عمق اسرائیل را درهم بکوبد. همچنین، پایداری نگهبانان و مسئولان مسجدالاقصی و دفاع آنها از قدس، برای این است بگویند اشغالگران جایی در الاقصی ندارند. به گزارش ایسنا، او افرود که به اسرائیلی‌ها می‌گویم هرگز این ظلم‌ها را فراموش نمی‌کنیم و نمی‌بخشیم. هرگز آرمان‌ها، قدس، سرزمین و حق بازگشت مان را فراموش نخواهیم کرد.
دیدار با رهبر حزب‌الله
رئیس‌دفتر سیاسی جنبش حماس همچین در جریان سفرش در بیروت، با سید «حسن نصرالله» دیدار کرد. هنیه که به همراه «صالح العاروری» نائب رئیس‌دفتر سیاسی حماس و هیئت همراه به دیدار نصرالله رفت، پیش از این دیدار گفته بود: «امروز جمع شده‌ایم تا بگوییم که ملت فلسطین در خارج و داخل متحد باقی خواهد ماند. لبنان بینی دشمن را به خاک مالید و مقاومت لبنان امتداد مقاومت ملت ما در داخل فلسطین اشغالی است.»
حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای پس از این دیدار اعلام کرد، نصرالله و هنیه در این دیدار درخصوص تحولات سیاسی و نظامی در فلسطین، لبنان و منطقه و همچنین، خطرات موجود علیه فلسطین از جمله «معامله قرن»، سازش عربی با رژیم صهیونیستی و مسئولیت امت اسلامی در این زمینه، گفت‌وگو کردند. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، دو طرف همچنین بر ثبات محور مقاومت و ایستادگی آن در مقابل فشار‌ها و تهدید‌ها تأکید کردند.
گفتنی است، حزب‌الله از سال ۱۹۸۵ به عنوان یکی از شاخه‌های اصلی مقاومت لبنان و حماس از سال ۱۹۸۷ به عنوان یکی از گروه‌های مقاومت اصلی فلسطین، سال‌هاست که مشغول مبارزه با رژیم صهیونیستی هستند (گرچه می‌توان ریشه‌های هر یک از آنها را به قبل از آن هم رساند). اما در حال حاضر این دو که ذیل عنوان کلی‌تر مقاومت دسته‌بندی می‌شوند، توانایی‌های نظامی بالایی را دارند که قابل مقایسه با روزگار تأسیس این دو
جنبش نیست.