عضو هیئت رئیسه مجلس از بررسی طرح ایجاد سازمان نظام طب سنتی در مجلس خبر داد. سال ۱۳۹۹ را می توان سال خوش شانسی برای طب سنتی ایرانی دانست. سالی که علیرغم شیوع کرونا اما این طب توانست در بهبود کیفیت زندگی مردم تاثیر بسزایی داشته باشد. از تشکیل فراکسیون طب سنتی، کارگروه تخصصی طب […]

عضو هیئت رئیسه مجلس از بررسی طرح ایجاد سازمان نظام طب سنتی در مجلس خبر داد.

سال ۱۳۹۹ را می توان سال خوش شانسی برای طب سنتی ایرانی دانست. سالی که علیرغم شیوع کرونا اما این طب توانست در بهبود کیفیت زندگی مردم تاثیر بسزایی داشته باشد. از تشکیل فراکسیون طب سنتی، کارگروه تخصصی طب سنتی ذیل کمیسیون بهداشت و درمان، دستور رئیس جمهور مبنی بر تشکیل کارگروه طب سنتی ذیل ستاد ملی مقابله با کرونا و بسیاری اتفاقات دیگری که همگی موید اثربخشی این طب اصیل ایرانی است.

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفتگو با حکیم نیوز، سال ۹۹ را سال سربلندی طب سنتی ایرانی دانست و اظهار داشت: در شرایط کرونا که سبک زندگی خاصی برای مردم رقم خورد طب سنتی توانست عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارد، این دستاورد خوبی است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی یکی از مهمترین اقدامات و گام های موثر را ایجاد سازمانی برای ساماندهی طب سنتی دانست و افزود: ایجاد سازمان نظام طب سنتی ایرانی باید تبدیل به یک قانون شود، اکنون هم مقدمات آن فراهم شده تا فرایند قانونی آن طی شود.

وی از صاحبنظران در حوزه طب سنتی ایرانی خواست تا پیشنهادات و نظرات خود را جهت ترتیب اثر ارائه کنند و گفت: جمع بندی ها در این زمینه نهایی شده و تلاش ما براین است که این سازمان به صورت مستقل ساماندهی طب سنتی را انجام دهد، از آنجا که طب سنتی نشان داده که در پیشگیری نتیجه بخش است باید به نحوی ساختار و سازمان آن را مشخص کنیم.

حاجی دلیگانی ایجاد سازمانی مختص طب سنتی را راهکاری موثر برای جلوگیری از سواستفاده ها از این طب دانست و گفت:این اقدام از یک سو تصدی گری و نظارت بر عملکرد فعالان و متخصصان این طب را به خودشان واگذار می کند تا مجوزها و پروانه های مربوطه را به درستی و براساس اصول علمی و قانونی صادر کنند از دیگر سو مرجعی نظارتی و پاسخگو برای فعالان این حوزه می شود تا مانع هر گونه بی قانونی و سواستفاده در این حوزه شود.

 منبع: حکیم نیوز