🟢 نماینده مردم شهرستان های ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ با اشاره به ظرفیت های منابع طبیعی و #کشاورزی استان البرز اعلام کرد که این استان از ظرفیت بالایی برای تولید داروهای گیاهی برخوردار است. 🔰 به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده مردم شهرستان های ساوجبلاغ ، نظرآباد ، طالقان و چهار باغ در مجلس […]

🟢 نماینده مردم شهرستان های ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ با اشاره به ظرفیت های منابع طبیعی و #کشاورزی استان البرز اعلام کرد که این استان از ظرفیت بالایی برای تولید داروهای گیاهی برخوردار است.

🔰 به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده مردم شهرستان های ساوجبلاغ ، نظرآباد ، طالقان و چهار باغ در مجلس شورای اسلام ، علی حدادی روز سه شنبه دربازدید از مزرعه ۴۰ هکتاری گل محمدی شهرستان ساوجبلاغ افزود:

🟢 آزمایش ها نشان می دهد کیفیت گل محمدی در این استان بالاتر از کاشان است و کشت آن را در طالقان و ساوجبلاغ پیگیری می کنیم. 

🟢 وی اظهار داشت : شهرستان های ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان سرزمین مستعدی برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی است و یکی از موضوعاتی که به جد پیگیر تحقق آن هستیم توسعه صنایع تبدیلی است.

🟢 وی افزود: اگر به دنبال این هستیم که وابستگی مان به نفت از بین برود باید از خام فروشی فاصله بگیریم وبه سمت توسعه و ارتقا صنایع تبدیلی برویم.

🟢 حدادی با اشاره به اینکه  پیگیر این موضوع هستیم و در آینده نزدیک خبرهای خوبی در این خصوص منتشر خواهد شد گفت:

🟢 در کنار توسعه صنایع تبدیلی، حوزه گردشگری نیز می تواند در این شهرستان ها فعال شود وبا ورود سرمایه گذاران شاهد رونق این صنعت وایجاد اشتغال ناشی از آن  باشیم.

🟢 این نماینده مجلس ادامه داد: یکی از ظرفیت های خوبی که در حوزه انتخابیه ساوجبلاغ و طالقان وجود دارد، تولید داروهای گیاهی است که باید به این ظرفیت توجه ویژه ای شود.

🟢 وی تصریح کرد: داروهای گیاهی در مناطقی چون محور کرج به چالوس، بخش چندار ساوجبلاغ و طالقان ظرفیت بسیار خوبی دارد که اقداماتی در این راستا در حال انجام است که نتیجه بخش بوده است.

🟢 حدادی  کاشت گل محمدی در دشت هشتگرد را مورد اشاره قرار داد و گفت: در راستای ایجاد اشتغال در طالقان نیز پیگیر کاشت این محصول هستیم و طبق آزمایشات، اسانس گل محمدی پرورشی در البرز کیفیتی بالاتر از کاشان دارد.

🟢 نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد ، طالقان و چهارباغ  در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: روغنی که از گل محمدی گرفته می شود ارز آوری بالایی دارد و به همین دلیل  پیگیر احداث کارخانه گلابگیری  وبخش گلخانه ای در سطح شهرستان های ساوجبلاغ و طالقان هستیم تا شاهد نتایج اثربخشی در این حوزه باشیم.

🟢 حدادی در خصوص آمایش سرزمینی و اهمیت ان گفت : امروزه آمایش سرزمین به عنوان یک شیوه برنامه ریزی ضروری مورد پذیرش تمامی کشورهای جهان است

🟢 و به تبعیت از میزان توسعه ی کشورها، این نوع برنامه ریزی دارای کیفیت اجرایی متفاوتی است و باید به عنوان نقشه راه و هدفمند کردن ظرفیتهای کشور از ان استقبال کرد .

🟢 وی افزود: مردم و بخش خصوصی ما بسیار قوی و آماده هستند که شعار سال را محقق کند، اما شرایط را باید با همدلی و کار جهادی برای آنها فراهم کرد و مقررات دست و پاگیر و خلق‌الساعه را باید از جلوی پای آنها برداشت.