🟠 معدن #نمک لهستان با قدمت ۷۰۰ساله میزبان بیماران کرونایی شده است تا با نمک‌درمانی از اثرات طولانی‌مدت #ویروس_کرونا رهایی یابند! ↩️ ادامه مطلب : 👇👇👇 🔰 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ آبگرم ۱۳۵متری زیر زمین در معدن نمک باستانی کشور لهستان به بیماران مبتلا به کووید۱۹ کمک می‌کند از اثرات طولانی‌مدت ویروس […]


🟠 معدن #نمک لهستان با قدمت ۷۰۰ساله میزبان بیماران کرونایی شده است تا با نمک‌درمانی از اثرات طولانی‌مدت #ویروس_کرونا رهایی یابند!

↩️ ادامه مطلب : 👇👇👇

🔰 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ آبگرم ۱۳۵متری زیر زمین در معدن نمک باستانی کشور لهستان به بیماران مبتلا به کووید۱۹ کمک می‌کند از اثرات طولانی‌مدت ویروس کرونا بهبود یابند.

🟠 پایگاه اطلاعاتی "notesfrompoland" در این باره نوشت معدن نمک "Wieliczka" در فهرست یونسکو در نزدیکی "کراکوف" که از قرن سیزدهم میلادی فعالیت می‌کند و امروز یکی از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری لهستان است،

🟠 مدت‌هاست که به‌عنوان آبگرم توان‌بخشی برای افراد دارای مشکلات تنفسی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

🟠 اعتقاد بر این است که آب‌وهوای معادن که دارای مواد معدنی مانند پتاسیم، منیزیم و کلسیم در هوا هستند، می‌تواند اثرات مفیدی بر سلامت انسان داشته باشد؛

🟠 بیماران از قرن نوزدهم برای معالجه از آن استفاده کرده‌اند و اکنون این معدن میزبان یک مرکز درمانی کامل است که از بیماران تنفسی و ریوی همچنین افرادی که از آلرژی رنج می‌برند، پشتیبانی می‌کند.

🟠 در ماه‌های اخیر این مراکز همچنین از تعدادی از افرادی که از عوارض طولانی‌مدت عفونت کووید۱۹ رنج می‌برند، استقبال کرده است.

🟠 "کاتارزینا ریس"، مدیر این معدن نمکی گفت که این معدن دارای نوع خاصی از آب‌وهوا است که به مردم کمک می‌کند از مشکلات تنفسی بهبود یابند.

🟠 او توضیح داد: «خلوص هوا، ترکیبات طبیعی آن و رطوبت همه این عناصر روند توان‌بخشی در بیماران ریوی و دارای مشکلات تنفسی را تسهیل می‌کنند.»

🟠 معدن نمک "Wieliczka" که از ۷۰۰ سال گذشته به بهره‌برداری رسیده است، بزرگترین موزه زیرزمینی اروپا را در خود جای داده است و سالانه نزدیک به ۲ میلیون گردشگر را به خود جذب می‌کند.

✍ منبع: خبرنگاران پویا