🔸 نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سیاست‌زدگی و تعارض منافع در نظام سلامت کشورمان گفت: 🟡 وقتی عده‌ای می‌بینند طب سنتی جایگاه خوبی میان مردم ایجاد کرده است و طالب دارد، منافع خود را در حوزه بیمارستانی و طب نوین بربادرفته می‌بینند! 🔰 به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم؛ […]

🔸 نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سیاست‌زدگی و تعارض منافع در نظام سلامت کشورمان گفت:

🟡 وقتی عده‌ای می‌بینند طب سنتی جایگاه خوبی میان مردم ایجاد کرده است و طالب دارد، منافع خود را در حوزه بیمارستانی و طب نوین بربادرفته می‌بینند!

🔰 به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم؛ محمدتقی نقدعلی با اشاره به برخی سیاست‌زدگی‌ها در حوزه وزارت بهداشت و برخی مقاومت‌‌ها در مسیر ترویج و توسعه طب ایرانی ـ اسلامی اظهار کرد:

🔶 تعصب در هر عرصه‌ای از نظر عقلی مردود است و تعصب بیجا، سبب کور شدن چشم عقل می‌شود.

🔶 وی با بیان اینکه اگر انسان از  چارچوب منطق خارج شد و تعصب کوری نسبت به آن مسئله داشته باشد، یقیناً مسیر پیشِ‌روی خود را نمی‌بیند، تصریح کرد:

🟡 طب پیشگیری‌محور ایرانی ـ اسلامی، طبی است که بر محور جلوگیری از بیماری و بر محور طبع انسان استوار است اما طب نوین عمدتاً بر محور درمان استوار است.

🔶 این نماینده مجلس شورای اسلامی یازدهم با اشاره به بِروز شدن طب سنتی ابراز کرد: طب ایرانی ـ اسلامی در عصر حاضر نیز جواب داده است و می‌بینیم که امروز حتی بسیاری از بیماری‌های حاد با طب ایرانی ـ اسلامی به‌راحتی و با حداقل هزینه، درمان شده‌اند.

🔶 وی تأکید کرد: مسئولان بهداشت و درمان کشور  باید این واقعیت  را درک کنند که طب ایرانی ـ اسلامی بسیار کارآمد و برای جامعه امروز ما بسیار ضروری است.

🔶 نقدعلی ادامه داد: البته ما معتقدیم که در رأس وزارت بهداشت یعنی وزیر بهداشت به طب ایرانی ـ اسلامی اعتقاد دارند اما برخی رده‌های پایینی و میان‌دستی یک تعصب خشکی روی طب و پزشکی امروزی دارند و گویا مسیر دیگری را برای رشد و تعالی عرصه نظام سلامت کشور نمی‌بینند!

🔶 نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: توصیه می‌کنم وزیری که در آینده  قرار است بر مسند وزارت بهداشت بنشیند، از تمام ظرفیت‌‌های طبی و درمانی کشور به‌دور از تعصبات به‌ویژه در عرصه طب ایرانی ـ اسلامی به‌خوبی استفاده کند.

🔶 وی متذکر شد: طب ایرانی ـ اسلامی از دیرباز مورد توجه همه مردم بوده است چرا که اساس و پایه درمان در کشور ما بر این امر استوار بوده است.

🔶 این نماینده مجلس درباره برخی زاویه‌گرفتن‌ها در وزارت بهداشت با طب سنتی تصریح کرد: حضرت علی(ع) می‌فرمایند "مردم دشمن چیزی هستند که از آن آگاهی ندارند!"

🟡 یک بخشی از  بدنه بهداشت و درمان به‌دلیل جهل به پایه‌های طب ایرانی ـ اسلامی، باوری به توانمندی‌های این طب ندارند.

🔶 وی اضافه کرد: بخشی هم همان‌طور که ما در عرصه فرهنگی، غرب‌زدگی داریم، یک غرب‌زدگی هم در عرصه بهداشت و درمان مشاهده می‌شود

🟡 و اگر ما گرفتار غرب‌زدگی نباشیم یقیناً براساس خیلی از داشته‌های خودمان می‌توانیم خیلی از مرزهای بهداشتی و درمانی را براساس طب ایرانی ـ اسلامی پیش ببریم.

🔶 نقدعلی با یادآوری برخی تعارضات منافع در جبهه‌گیری بدنه نظام سلامت کشور با طب سنتی گفت: امروز می‌بینیم در برخی عرصه‌های سلامت واقعاً یک بازار برای کاسبی برای برخی از اشخاص به‌راه افتاده است

🟡 که مسلماً وقتی می‌بینند طب سنتی جایگاه  خوبی میان مردم ایجاد کرده است و طالب دارد، منافع خود در حوزه بیمارستانی و طب نوین را بربادرفته می‌بینند!

🔶 نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی به برخی از خواسته‌ها در دیدارهای مردمی اشاره و ابراز کرد:

🟡 بارها پیش آمده است در ملاقات‌های عمومی انبوهی از اشخاص  طوماربه‌دست آمده‌اند و خواستار توسعه طب سنتی بوده‌اند آن هم افرادی که خود از بیماری‌هایی رنج می‌برده‌اند و با طب ایرانی ـ اسلامی درمان شده‌اند.

🔶 وی با بیان اینکه ممکن است در طب ایرانی ـ اسلامی هم افرادی سودجو پیدا شوند که متخصص طب سنتی نباشند، گفت: همان‌طور که در طب نوین شیاد هست، ممکن است در این عرصه هم چنین افرادی باشند

🟡 اما باید بین اطبا و پزشکانی که خوب کار می‌کنند و تبحر دارند مانند طب نوین با کسانی که دکانداری می‌کنند، تفاوت قائل شویم.

🔶 نقد‌علی یادآور شد: باید در حوزه نظام سلامت کشور، سیاست‌زدگی و تعارض منافع را کنار بگذاریم و آنچه به‌نفع مردم است یعنی بها دادن به همه عرصه‌های پزشکی و بهداشت را در جهت تعالی کشور و ملت ایران در دستور کار قرار دهیم.