🟣 با حضور علی باقری کنی در معاونت سیاسی #وزارت_خارجه پیام تغییر ریل سیاست خارجه ایران به فضای بین‌الملل مخابره شد. 🟣 آمریکا نیز از این مساله مستثنی نبود و با اینکه سعی داشت خود را بی‌تفاوت نشان دهد، اما نتوانست تغییر لحن خود پس از این اتفاق را پنهان کند. 🟣 جن ساکی؛ سخنگوی […]

🟣 با حضور علی باقری کنی در معاونت سیاسی #وزارت_خارجه پیام تغییر ریل سیاست خارجه ایران به فضای بین‌الملل مخابره شد.

🟣 آمریکا نیز از این مساله مستثنی نبود و با اینکه سعی داشت خود را بی‌تفاوت نشان دهد، اما نتوانست تغییر لحن خود پس از این اتفاق را پنهان کند.

🟣 جن ساکی؛ سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به پرسشی در خصوص انتصابات باقری و صفری در وزارت خارجه ایران گفت که دولت آمریکا همچنان بر این باور است که «دیپلماسی» بهترین گزینه برای حل مسأله هسته‌ای ایران است.

🟣 از سوی دیگر، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به این تغییر گفت: اینکه ایران تصمیم داشته باشد چه کسی را به‌عنوان نماینده خود در موقعیت‌های مختلف انتخاب کند، به خود آنها مربوط است.

🟣 سیاست‌های ما در قبال ایران برای پیشبرد منافع آمریکا فارغ از این‌که کدام فرد چه سمتی را برعهده دارد، طراحی شده است.

🟣 رسانه‌های وزارت خارجه آمریکا هم در برابر این تغییرات سکوت نکردند. رادیو فردا تیتر زده است که «تغییرات گسترده در وزارت خارجه ایران؛ یک مخالف برجام معاون سیاسی شد.» و صدای آمریکا نیز در گزارشی می‌گوید علی باقری به مواضع ضد برجام شهرت دارد.

🟣 همچنین رسانه دولتی انگلیس، بی‌بی‌سی در مطلبی با عنوان «از عراقچی تا باقری کنی» گفته است که باقری مخالف جدی توافق هسته‌ای است. در نهایت هم پیشبینی کرده که تیم جدید مذاکرات وین سرسخت‌تر از قبلی است.

🟣 به نظر می‌رسد آمریکا و طرف‌های غربی پیام این انتصاب را به خوبی دریافته‌اند و دیگر انتظار ندارند که با اشک‌های وندی شرمن در اتاق مذاکرات بتوانند از ایران امتیاز بگیرند؛ کاری که در دوران عباس عراقچی به سادگی از پس آن برآمده بودند!