▪️ در کشور ما متولیان سلامت مردم بیش از آنچه با کرونا مبارزه کردند با روشهای سنتی و تاریخی خود مقابله کردند! ▪️ روشهایی که مایه افتخار هر ملی است در کشور ما برای وزارت بهداشت و متولیان آن تهدید تلقی می‌شود! 🔰 به گزارش تحریریه؛ بیش از یک سال و نیم است که کرونا جهان را […]

▪️ در کشور ما متولیان سلامت مردم بیش از آنچه با کرونا مبارزه کردند با روشهای سنتی و تاریخی خود مقابله کردند!

▪️ روشهایی که مایه افتخار هر ملی است در کشور ما برای وزارت بهداشت و متولیان آن تهدید تلقی می‌شود!

🔰 به گزارش تحریریه؛ بیش از یک سال و نیم است که کرونا جهان را درگیر خود کرده و ملت‌های مختلف تمام توان و ظرفیت خود را به‌کار گرفته‌اند تا با این بیماری مرگ‌بار مبارزه کنند.

▪️ وقتی میگوییم دولتها تمام ظرفیتها را به‌کار گرفته‌اند یعنی فقط به یک روش اتکا نکرده و هر احتمالی را برای شکست کرونا بررسی کرده‌اند البته باید گفت همه کشورها بغیر از ایران زیرا کشورهایی که در مهار کرونا موفق بوده‌اند

▪️ مانند چین، روش‌های سنتی خود را در کنار روش‌های جدید برای درمان و پیشگری استفاده کرده‌اند.

▪️ اما در کشور ما متولیان سلامت مردم بیش از آنچه با کرونا مبارزه کردند با روشهای سنتی و تاریخی خود مقابله کردند!

▪️ روشهایی که مایه افتخار هر ملی است در کشور ما برای وزارت بهداشت و متولیان آن تهدید تلقی می‌شود!

▪️ سئوال ما اینجاست که سازمان بهداشت جهانی تاکنون چندین بار پروتکل‌های خود را تغییر داده و حتی روش‌های قبلی را هم مضر اعلام کرده اما شما مسئولان بهداشت ما اعلام نگرانی نکردند؛

▪️ داروهای درمان مالاریا و ایدز را به بیماران تجوز کردند و خودشان می‌دانستند این روش‌ها آزمایشی است و از نتایج آن مطمئن نبودند و معلوم نیست چه بر سر بیماران بی‌نوا آمد اما نگران نشدند!

▪️ در اوج تحریم و مشکلات اقتصادی مردم میلیون‌ها دلار هزینه کردند و داروهای غیر مفید وارد کردند اما اعلام نگرانی نکردند.

▪️ حالا بماند بحران‌های دیگری مانند جمعیت که دست پرورده تفکر غربی در پزشکی ایران است را به روی خود نمی‌آورند!

▪️ اما وقتی طب سنتی برگرفته از تاریخ خود روش‌هایی را برای درمان کرونا اعلام کرد به آن حمله کردند.

▪️ روش‌هایی که حتی در صورت عدم درمان، مضر نبود و به بیمار آسیب نمیزد؛ این مرز خودباختگی است. این توجه به بیگانه و دشمن دانستن دوست است.

▪️ برخی کشورها از بحران کرونا استفاده کرده و در قالب روشهای درمان کرونا تمدن خود را توسعه می‌دهند اما کشور ما بجای حمایت از ظرفیت‌ها و تجربه‌های موفق، آن را سرکوب میکند.

▪️ طب اصیل سنتی سالها انتظار کشید تا دولت انقلابی روی کار بیاید و انتقام خود را این وادادگی‌ها و غرب‌زدگی‌ها بگیرد اما متأسفانه گویا این اندیشه چنان در نهادهای بهداشتی و نظام سلامت کشورمان ما نفوذ کرده است که از رویه غلط خود دست‌بردار نیست.

▪️ طب سنتی حق خود را می‌خواهد و مردم نمیگذارند که برخی مسئولان، اشتباهات قبل را ادامه دهند.

▪️ متأستفانه مدیران جدید تحت تأثیر برخی افراد که خود را موجه جلوه می‌دهند قرار گرفته و با مشورت‌های غلط روشهای اشتباه قبل را تکرار می‌کنند.

▪️ از این دسته از مسؤلان میخواهیم گوش به فرمان رهبری باشند، قدر کشور و ظرفیت‌های کشور خود را بدانند و الا همانطور که دیگران آمدند و خواستند با طب سنتی مقابله کنند اما اکنون در کنج عزلت بسر می‌برند آنها هم به همین سرنوشت مبتلا خواهند شد!

▪️ اینقدر دیکتاتوری مأبانه با علم برخورد نکنید که یک نقد یا یک ایده را دشمن خود تلقی کنید و قصد مقابله با آن را داشته باشید.

▪️ اگر عالمید و دلسوز مردم، ادله بیاورید، روشنگیری کنید و با علم و سواد خود پاسخ دهید نه اینکه بی‌سوادی خود را پشت ابزارهای حاکمیتی مخفی کنید!