⁉️ توجیه وزارت بهداشت برای واکسیناسیون اجباری دانش‌آموزان چیست؟ 🔰 نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور با بیان اینکه حجم واردات بی‌رویه واکسن کرونا مشکوک است، گفت: وزارت بهداشت با چه توجیه علمی واکسن‌ کرونا را اجباری می‌کند؟ 🟤 محمد حسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اجتماعی شبکه خبری تهران نیوز، اظهار کرد: این حجم […]

⁉️ توجیه وزارت بهداشت برای واکسیناسیون اجباری دانش‌آموزان چیست؟

🔰 نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور با بیان اینکه حجم واردات بی‌رویه واکسن کرونا مشکوک است، گفت: وزارت بهداشت با چه توجیه علمی واکسن‌ کرونا را اجباری می‌کند؟

🟤 محمد حسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اجتماعی شبکه خبری تهران نیوز، اظهار کرد: این حجم از واردات بی رویه واکسن به کشور و عدم نظارت بر آن مشکوک است، آن هم با توجه به این نکته که بخشی از این واکسن‌های وارد شده مورد تأیید نیست.

🟤 وی گفت: واکسن‌هایی که با عنوان های مختلف از امارات و صربستان یا جاهای دیگر بدون حساب و کتاب وارد کشور می‌شوند، نباید وزارت بهداشت خیلی ذوق زده باشد که این حجم واردات واکسن داریم.

🟤 نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور با اشاره به اینکه برخی دلال‌ها در ستاد کرونا نفوذ داشته و واکسن‌هایی را با قیمت‌های بسیار ارزان تهیه می‌کنند، خاطرنشان کرد:

🟤 حال آنکه وزارت بهداشت واکسن‌ها را با قیمت بالاتر خریداری کرده و در اختیار مردم قرار می‌دهد و این معضلی است که باید بررسی و مورد توجه قرار بگیرد.

🟤 آصفری تأکید کرد: وزارت بهداشت باید در مقوله هزینه‌های واکسن های وارداتی دقت لازم را داشته و از سویی به تأثیرات منفی واکسن‌ها برای کشور توجه کند،

🟤 بنابراین مادامی که تست‌های لازم انجام و مطالعات علمی صورت نگرفته نباید اجازه واردات حجم انبوه واکسن‌های خارجی را بدهیم.

🟫 شورای امنیت ملی ورود کند

🟤 وی بیان کرد: از سویی اجباری کردن تزریق واکسن برای دانش‌آموزان و نوجوانان زیر ۱۸ سال به هیچ وجه به مصلحت نظام نیست، آن هم در شرایطی که کشورهای تولیدکننده خود واکسیناسیون کودکان و نوجوانانشان را اجباری نکرده‌اند،

🟤 حال این سوال مطرح می‌شود که وزارت بهداشت با چه توجیه و پشتوانه علمی واکسیناسیون این گروه‌های سنی را اجباری می‌کند با این عنوان که چنانچه دانش‌آموزی واکسن نزند می‌بایست هر ۴۸ ساعت یکبار آزمایش پی سی آر کرونا (PCR) به مدرسه خودش ارائه بدهد.

🟤 نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور گفت: وزارت بهداشت با توجه به حجم زیاد واردات واکسن به کشور صلاحیت این موضوع را ندارد و شورای عالی امنیت ملی نیز باید به این موضوع ورود و از نگاه امنیتی به واکسن‌های وارداتی توجه کند،

🟤 نباید به گونه‌ای باشد که پس از رهایی از کرونا شاهد شیوع اپیدمی جدیدی در کشور و ایجاد مشکلات تازه برای مردم باشیم.

🟤 آصفری تصریح کرد: جایگاه شورای امنیت ملی در مورد واکسن‌ها که ممکن است در آینده مشکلات امنیتی را برای سلامت افراد جامعه به وجود آورد کجاست و شورای امنیت ملی چه نظری نسبت به این واکسن‌های وارداتی ارائه داده است؟

🟤 وی افزود: موضوع واردات واکسن‌ها را صرفا نباید به عهده وزارت بهداشت گذاشت، بلکه همه دستگاه‌های امنیتی اعم از سازمان اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات نیز نسبت به این موضوع با نگاه امنیتی ورود کنند و نظارت لازم در تأثیرات منفی که احیانا بعضی از این واکسن‌ها می‌تواند داشته باشد را دنبال کنند.

🟤 نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور گفت: کشوری که تا دیروز با ما تخاصم و مشکل داشت چه شده که امروز آن کشور ۲۵ هزار دُز واکسن به ما هدیه می‌کند؟!

🟤 بنابراین نباید خیلی ذوق زده از این حجم واردات واکسن و همه گیرکردن آن باشیم.