🔰 نام غذا: #آشکدو (#آشکویی) 🔰 مواد لازم: ✔️ شير: دو پیمانه ✔️ برنج نیم دانه: نصف پیمانه ✔️ كدو حلوايي متوسط: يك عدد ✔️ عسل يا شیره انگور: به مقدار دلخواه ✔️ نمك سالم و دارچین: به مقدار لازم ✔️ آب سالم: به مقدار لازم 🔰 روش طبخ: 🥣 ابتدا برنج را با مقداری […]

🔰 نام غذا: #آشکدو (#آشکویی)

🔰 مواد لازم:

✔️ شير: دو پیمانه

✔️ برنج نیم دانه: نصف پیمانه

✔️ كدو حلوايي متوسط: يك عدد

✔️ عسل يا شیره انگور: به مقدار دلخواه

✔️ نمك سالم و دارچین: به مقدار لازم

✔️ آب سالم: به مقدار لازم

🔰 روش طبخ:

🥣 ابتدا برنج را با مقداری آب و نمك خیسانده و سپس كدو را پخته و پس از پوست گرفتن، آن را له مي كنيم.

🥣 برنج را نيم پز كرده و كدو، عسل يا شيره را به آن اضافه مي كنيم. بعد از ٤ دقيقه، شير را افزوده و با حرارت ملايم مي گذاريم تا كاملاً پخته و غليظ شود.

🥣 چند دقيقه قبل از خاموش كردن حرارت، كمي دارچين اضافه مي كنيم.

🔰 نظر متخصصين تغذيه:

🟠 اين غذا مقوي و مغذي براي كودكان و سالمندان است و انتخاب مناسبي براي فصل سرما مي باشد.

🟠 شير منبع خوبي براي تأمين كلسيم، پروتئين و ويتامين B2 روزانه مي باشد.

🟠 كدو حلوايي بخشي از ويتامين A و فيبر روزانه را تأمين مي كند و منبع خوبي از بتاكاروتن مي باشد و خاصيت آنتي اكسيداني و ضد سرطاني دارد. همچنين سرشار از پتاسيم، منيزيم، منگنز، آهن، روي، مس و به مقدار كم سلنيوم است كه اين املاح براي بهبود سلامت و حفظ عملكرد عضلات حياتي مؤثرند.

✍️ منبع: كتاب خوراك هاي بومي ايران