🟡 غلام احمدی‌تبار از شهدای کارگر لرستان است که در دوران انقلاب وقتی مردم به ژاندارمری خرم‌آباد حمله کردند و زندان را آتش زدند تا زندانیان را نجات دهند 🟡 در این هنگام در میان آتش، پیرمردی بود که غلام با کمال شجاعت و ایمان قوی خود، برای نجات پیرمرد، میان آتش رفت و او […]

🟡 غلام احمدی‌تبار از شهدای کارگر لرستان است که در دوران انقلاب وقتی مردم به ژاندارمری خرم‌آباد حمله کردند و زندان را آتش زدند تا زندانیان را نجات دهند

🟡 در این هنگام در میان آتش، پیرمردی بود که غلام با کمال شجاعت و ایمان قوی خود، برای نجات پیرمرد، میان آتش رفت و او را از دل شعله‌ها بیرون کشید.

🟡 به گزارش خبرگزاری دانشجو، شهدا، سعادتمندان و پاکبازانی هستند که در میدان جهاد فی‌سبیل‌الله، از مرگ واهمه‌ای نداشته و نصرت حق و یاری دین خدا و جهاد با دشمنان خدا را، فوز عظیم می‎دانند.

🟡 اکنون که ما بازمانده این قافله سعادتمند هستیم، باید ضمن پیروی از آرمان‌های والا و احترام به مقام شامخ آنها، در جهت زنده نگه داشتن یاد و خاطره این عزیزان، تلاش وافر و مضاعفی داشته باشیم. رهبر معظم انقلاب می‎فرماید: «امروز زنده نگه داشتن یاد شهدا، کمتر از شهادت نیست.»

🟡 استان لرستان ۱۳۱ شهید کار و تولید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که در ایکنای لرستان تلاش داریم بخش از زندگی و شهادت این شهدا را معرفی کنیم که در این هفته به معرفی شهیدان غلام احمدی‎تبار، یدالله آتش‌پرور، نجم‌الدین احمدپور و پاپی‎علی ابراهیمی می‎پردازیم.

🟡 شهید غلام احمدی‎تبار یکم فروردین‌ماه سال ۱۳۲۴ در شهرستان دره‌شهر به دنیا آمد پدرش صیدعباس و مادرش قدم نام داشت. غلام خواندن و نوشتن نمی‎دانست.

🟡 کارگر بود و سال ۱۳۴۸ ازدواج کرد، صاحب یک پسر و دو دختر شد. ۲۳ بهمن‌ماه سال ۱۳۵۷ در خرم‎آباد، هنگام شرکت در تظاهرات، توسط عوامل رژیم ستم‌شاهی، بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید و پیکر وی در شهر خرم‎‌آباد دفن شد.

🟡 او از بهترین افراد خویشاوندان و حتی طایفه خودش بود روحیه و اخلاق بسیار خوبی داشت. به مردم بیچاره و درمانده، فوق‌العاده کمک می‎کرد. درد همنوعان خود را درک می‎کرد.

🟡 ظلم و ستمی که مردم از رژیم طاغوت کشیدند را درک کرد. برای نجات آن‌ها دوشادوش ملت، علیه طاغوت، مبارزه مداوم انجام داد تا اینکه در این راه به شهادت رسید.

🟡 خانواده این شهید در بیان خاطره‌ای از شهید گفتند: «زمانی که ارتش خرم‌آباد برای کمک به ارتش تهران روانه شده بود غلام با همکاری سایر همشهریان، در برابر آن‌ها با سلاح ایستادگی کردند و جلوی حرکت آن‌ها را گرفتند.

🟡 بعد از آنکه به ژاندارمری حمله کردند و زندان را آتش زدند تا زندانیان را نجات بدهند در این هنگام در میان آتش، پیرمردی بود که غلام با کمال شجاعت و ایمان قوی خود، برای نجات پیرمرد، میان آتش رفت و او را از دل شعله‌ها بیرون کشید. بعد مقداری پول به پیرمرد داد و او را روانه روستای محل زندگی‎اش کرد».

🟡 شهید غلام احمدی‎تبار از خانواده‌های محروم، مستضعف و ستمدیده جامعه بود. در کوه‌ها به شغل دامداری مشغول بود؛ انسانی متدین و پایبند به اصول و ضوابط اسلامی بود.

🟡 هرگز به طرف کار‌های خلاف نمی‎رفت و نماز و روزه را فراموش نمی‎کرد. مردم را به راه خدا و ادای فرایض دین اسلام دعوت می‌کرد.

🟡 شهید یدالله آتش‌پور یکم فروردین‌ماه سال ۱۳۴۲ در روستای چگنی از توابع شهرستان خرم‎آباد به دنیا آمد، پدرش مراد لوله‌کش شرکت نفت بود و مادرش حنیفه نام داشت.

🟡 یدالله تا پایان دوره متوسطه، در رشته مدیریت بازرگانی درس خواند و دیپلم گرفت. ۲۳ دی‌ماه سال ۱۳۶۵ در بمباران هوایی خرم‎آباد، بر اثر ریزش آوار، به شهادت رسید و پیکر وی را در گلزار شهدای شهر خرم‌آباد به خاک سپردند.

🟡 شهید پاپی‎علی ابراهیمی دهم مهرماه سال ۱۳۳۴ در شهرستان خرم‎آباد به دنیا آمد. پدرش شیرمحمد و مادرش سنگین نام داشت.

🟡 پاپی‌علی تا پایان دوره ابتدایی درس خواند، کارگر بود و به‌عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت و به اسارت نیرو‌های عراقی درآمد. دوم مهرماه سال ۱۳۵۹ در عراق بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید و پیکر مطهرش به وطن بازنگشت.

🟡 شهید نجم‌الدین احمدپور سوم شهریورماه سال ۱۳۳۴ در شهرستان خرم‌آباد دیده به جهان گشود. پدرش جهانگیر، بنا بود و مادرش قزی نام داشت. نجم‌الدین، در حد خواندن و نوشتن سواد آموخت.

🟡 خیاط بود و سال ۱۳۵۷ ازدواج کرد و صاحب دو پسر و یک دختر شد. هشتم بهمن‌ماه سال ۱۳۶۵، در بمباران هوایی خرم‎آباد بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید و پیکر وی را در قبرستان خضر شهر خرم‎آباد به خاک سپردند.