📚 کتاب­ «سیمای سلیمانی» شامل ناگفته‌هایی از سران کشور، مسؤولان سیاسی، فرماندهان و نزدیکان سردار شهید قاسم سلیمانی از سوی انتشارات خط مقدم منتشر شد. 📚 نویسنده این کتاب حجت‌الاسلام علی‌ شیرازی، مسؤول سابق نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس است که بیش از ۴۰ سال از دوستی او با حاج قاسم ادامه داشته است. […]

📚 کتاب­ «سیمای سلیمانی» شامل ناگفته‌هایی از سران کشور، مسؤولان سیاسی، فرماندهان و نزدیکان سردار شهید قاسم سلیمانی از سوی انتشارات خط مقدم منتشر شد.

📚 نویسنده این کتاب حجت‌الاسلام علی‌ شیرازی، مسؤول سابق نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس است که بیش از ۴۰ سال از دوستی او با حاج قاسم ادامه داشته است.

📚 کتاب «سیمای سلیمانی» در هفت فصل با بیان ویژگی‌های  اخلاقی، رفتاری و سلوکی سردار دل‌ها پرداخته است. 

🟠 مهم‌ترین حاجت حاج قاسم به روایت آیت‌الله رئیسی

📖 در بخشی از این کتاب از زبان آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی که در آن زمان تولیت آستان قدس رضوی را بر عهده داشت، با عنوان «خادم حقیقی» می‌خوانیم:

📖 چون همیشه در منطقه بود، برنامه را جوری تنظیم کردیم که بتواند در مراسم معنوی غبارروبی شرکت کند. بعد از این­که مراسم تمام شد، دیدم منقلب شده است.

📖 حال خوبی داشت و گریه می‌کرد. به ذهنم آمد ما و آقایانی که از علما هستند و افراد دیگر، همگی خادمان امام رضا (ع) هستیم و به زائرین حضرت و دستگاه و بارگاه علی ­بن موسی الرضا (ع) خدمت می‌­کنیم؛ اما آقایی که اینجا ایستاده است و برای امام رضا(ع) اشک می‌­ریزد،

📖 به حرم اهل­ بیت (ع) خدمت کرده است. در آن زمان به ذهنم رسید برای اولین ­بار این رسم را که همیشه علما توی ضریح می­‌آیند، با حجت و فلسفه نقض کنم.

📖 به دوستان گفتم: به حاج­ قاسم بگویید داخل ضریح مطهر بیاید. آنجا از حضرت رضا (ع) طلب و آرزوی شهادت کرد. بهترین حاجتی که می‌­خواست از حضرت رضا (ع) بگیرد، همین بود. 

📖 به ما و سایر دوستان هم همین را می­‌گفت. آنجا احساس کردم باید به حاج ­قاسم خادمی رسمی هم بدهم. برای ایشان، حکم خادمی افتخاری حضرت رضا (ع) را نوشتم.

📖 حاج ­قاسم خوشحال شد و گفت: برای من سند افتخار است. در مراسمی رسمی، حکم خادمی حاج­ قاسم را به او دادیم. او هم با خونش نشان داد خادم حقیقی حضرت رضا (ع) است.

🟠 پنج دقیقه‌ای که در مقابل  ۷۵ سال قرار گرفت

📖 همچنین در بخشی دیگر از کتاب «سیمای سلیمانی» با عنوان «پنج دقیقه» به روایت صادق خرازی معاون نماینده­ ایران در سازمان ملل در سال‌های۱۹۸۹ تا ۱۹۹۵ آمده است:

📖 آخرین دیداری که با هم داشتیم، چهار روز قبل از شهادتش بود. کنار یک عالم بزرگ فرزانه بودیم که در فقاهت، فلسفه، تقوا و زهد شاخص بود. به آن عالم گفت:

📖 سحرگاه با خدای خود نجوا می­‌کردم و در مناجات گفتم خدایا، از عمر من پنج سال بگیر و به این عالم بده.
 
📖 آن عالم پوزخندی زد و گفت: هفتاد ­و پنج سال است برای مکتب اهل­ بیت کتاب نوشته‌­ام، تحقیق کرده­ ام، رساله‌­های مختلف مستدرکات فقهی و اصولی را جمع کرده‌­ام، بیش از صد و چهل پنجاه کتاب و رساله­ علمی، فقهی، فلسفی، اصولی و تفسیری نوشته­‌‌ام، صدها شاگرد تربیت کرده­‌ام،

📖 همه این‌­ها فدای پنج دقیقه قاسم سلیمانی و مناجات او و حضورش در محضر خدا و خدمتی که به خدا و خلق کرد. همه­ زندگی خودم را حاضرم به تو بدهم برای پنج دقیقه­‌‌اش.