🔰 آزادی زندانیان داعشی و دیگر تکفیری ها توسط آمریکا و بمباران مناطق مسکونی و غیرنظامی به بهانه‌ی انهدام مواضع داعش در عراق، آن هم در هیاهو و آشوبهای انتخاباتی عراق و طرح جریان صدر برای حذف مقاومت عراق و همچنین دسیسه های الکاظمی (نخست وزیر عراق) این کشور را در آشوبی شدید فرو خواهد […]

🔰 آزادی زندانیان داعشی و دیگر تکفیری ها توسط آمریکا و بمباران مناطق مسکونی و غیرنظامی به بهانه‌ی انهدام مواضع داعش در عراق، آن هم در هیاهو و آشوبهای انتخاباتی عراق و طرح جریان صدر برای حذف مقاومت عراق و همچنین دسیسه های الکاظمی (نخست وزیر عراق) این کشور را در آشوبی شدید فرو خواهد برد.

⁉️ آیا با توجه به شرایط منطقه، خروج سفیانی بسیار نزدیک است؟!

⁉️ سفیانی کیست؟!

🔰 از جمله علائم ظهور حضرت ولیّ عصر (عج) که وقوعش حتمی شمرده شده است‌، خروج سفیانی است و اخبار و روایات متعددی بر خصوصیات و خروج او دلالت دارد.

🟢 امام صادق علیه‌السلام فرموده است: «پیش از قیام قائم، پنج علامت حتمی است؛ یمانی، سفیانی، صیحه آسمانی، قتل نفس زکیه، فرورفتن سرزمین بِیداء.»

🔰 نام و نَسب او:

🟢 امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام فرموده است: «فرزند خورندهٔ جگرها از وادی یابس خارج می‌شود. اسمش عثمان و پدرش عنسبه و از اولاد ابوسفیان است.»

🔰 خصوصیات فردی او:

🟢 امام باقر می‌فرمایند: «سفیانی، سرخ‌رو، سفیدپوست و زاغ‌چشم است. هرگز خدا را پرستش نکرده است و به مکه و مدینه نرفته است.»

🔰 اعتقادات او:

🟢 از برخی روایات استفاده می‌شود که وی مسیحی است و یا دست‌ نشاندهٔ مسیحیت و یهودیت است. ۴

🔰 و از برخی روایات استفاده می‌شود که وی مسلمانِ منحرفی است که کینهٔ حضرت علی (ع) را در دل دارد؛

🟢 چنانچه امام صادق (ع) می‌فرمایند: «گویا سفیانی را می‌بینم که در میدان کوفهٔ شما جایگاه خود را گسترانیده است و منادی او فریاد می‌زند: 

🟢 هرکس سر شیعهٔ علی را بیاورد هزار دِرهم مزد می‌گیرد. همسایه بر همسایه رحم نمی‌کند و گردنش را می‌زند برای هزار دِرهم. آگاه باشید که حکومت شما در آن زمان به دست زنازادگان خواهد افتاد!»۵

🔰 زمان خروج او:

🟢 امام صادق علیه‌السلام می‌فرمایند: «امر سفیانی از مسائل حتمی است و خروجش در ماه رجب می‌باشد.» ۶ 

🟢 و در حدیثی دیگر امام صادق نیز می‌فرمایند: «خروج سفیانی و یمانی و خراسانی در یک‌سال و یک‌ماه و یک‌روز واقع می‌شود.»۷

✍ منابع:

✔️ ۱. کمال‌الدین، ص۶۵۰
✔️ ۲. کمال‌الدین، ص۶۵۱
✔️ ۳. الغیبه شیخ طوسی، ص۲۷۰
✔️ ۴. الغیبه شیخ طوسی، ص۲۷۸
✔️ ۵. الغیبه شیخ طوسی، ص۲۷۳
✔️ ۶. غیبت نعمانی، باب۱۸، ص۴۲۶
✔️ ۷. غیبت نعمانی، باب۱۴،