نام غذا: آش خرفه مواد لازم: عدس: دو پيمانه برنج: نصف پيمانه خرفه: ٤٠٠ گرم پياز متوسط: يك عدد روغن زرد محلي: سه قاشق غذاخوري نعناع خشك: به مقدار لازم نمك سالم، زردچوبه و ادويه زيرخاكي: به مقدار لازم آب سالم: به مقدار لازم روش طبخ: برنج و عدس خيسانده شده را با چرخ گوشت […]

نام غذا: آش خرفه

مواد لازم:
عدس: دو پيمانه
برنج: نصف پيمانه

خرفه: ٤٠٠ گرم
پياز متوسط: يك عدد
روغن زرد محلي: سه قاشق غذاخوري
نعناع خشك: به مقدار لازم
نمك سالم، زردچوبه و ادويه زيرخاكي: به مقدار لازم
آب سالم: به مقدار لازم

روش طبخ:
برنج و عدس خيسانده شده را با چرخ گوشت چرخ يا با هاون له مي كنيم. بعد با مقداري آب مي پزيم و سپس خرفه خرد شده، زردچوبه، ادويه و نمك را افزوده و مي گذاريم غليظ شده و جا بيفتد. در انتها نعناع داغ درست كرده و اضافه مي كنيم.

نظر متخصصين تغذيه:
خرفه سرشار از اسيد چرب امگا ٣ و ويتامين C مي باشد و براي خرد كردن
، سرفه و سوزش ادرار و مثانه مفيد است. از سرطان ها و پرفشاري خون پيشگيري مي كند.
بدليل دارا بودن غلات و حبوبات، تأمين كننده پروتئين با كيفيت بالا براي كودكان در حال رشد، نوجوانان، زنان باردار و شير ده و سالمندان مي باشد