نام غذا: آش آلبالو مواد لازم: نخود، ماش، لوبيا سفيد و عدس: از هر كدام يك پيمانه رشته آش: ٤٥٠ گرم آلبالو خشك: دو ليوان برگه زردآلو: ١٠٠ گرم پوره آلبالو: دو قاشق غذاخوري برگ چغندر كوهي خرد شده: يك و نيم ليوان پياز، سير و نعناع داغ: از هر كدام به مقدار لازم نمك […]

نام غذا: آش آلبالو

مواد لازم:
نخود، ماش، لوبيا سفيد و عدس: از هر كدام يك پيمانه
رشته آش: ٤٥٠ گرم
آلبالو خشك: دو ليوان
برگه زردآلو: ١٠٠ گرم
پوره آلبالو: دو قاشق غذاخوري
برگ چغندر كوهي خرد شده: يك و نيم ليوان
پياز، سير و نعناع داغ: از هر كدام به مقدار لازم
نمك سالم، زردچوبه و ادويه زيرخاكي: به مقدار لازم
آب سالم: به مقدار لازم

روش طبخ:
حبوبات را با مقداري آب مي پزيم. برگ چغندر، برگه، آلبالو خشك و پوره، زردچوبه، نمك و ادويه را افزوده و پس از نرم شدن برگه و آلبالو خشك، رشته را افزوده و پس از جا افتادن آش، پياز سرخ شده، سير و نعناع داغ را اضافه مي كنيم.

نظر متخصصين تغذيه:
اين غذا كم چرب و كم كالري است. غني از فيبر، پروتئين و بسياري از ويتامين ها مي باشد و خاصيت آنتي اكسيداني و ضد سرطاني دارد. در بهبود سيستم دفاعي بدن مفيد بوده و در كاهش كلسترول سودمند است.
زردآلو سرشار از آهن و پتاسيم بوده و در افراد دچار كم خوني با فقر آهن توصيه مي شود. حبوبات و خصوصاً ماش داراي مقادير بالايي اسيد فوليك مي باشند.