به گزارش باشگاه خبرنگاران تحقیقات جدید نشان می‌دهند شکلات و یا پودر آن به تنهایی برای سلامت مضر نیست اما مخلوط آن با شیر یا به کیک و یا موادی که خود قند دارند باعث ایجاد ضرر‌های زیادی می‌شود. به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران، مادرها برای آنکه بچه‌هایشان شیر را با میل و علاقه […]

به گزارش باشگاه خبرنگاران تحقیقات جدید نشان می‌دهند شکلات و یا پودر آن به تنهایی برای سلامت مضر نیست اما مخلوط آن با شیر یا به کیک و یا موادی که خود قند دارند باعث ایجاد ضرر‌های زیادی می‌شود. به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران، مادرها برای آنکه بچه‌هایشان شیر را با میل و علاقه بخورند، برای آن ‍‌ها شیر کاکائو تهیه می‌کنند اما مادران همواره باید به خاطر داشته باشند، شیر کاکائو تمام کلسیم فواید شیر را از بین می‌برد و برای ایجاد طعم مطلوب در شیر بهتر است از عسل و یا شیر خرما و انگور استفاده کرد.

مواد موجود در شکلات و پودر آن حاوی موادی علیه اگزالات شیر هستند و جذب شیر را با اختلال روبرو می‌کند. نتایج مطالعات نشان می‌دهند، مخلوط شیر با شکر و یا قند هیچ گونه ضرری ایجاد نمی‌کند و تنها شیر کاکائو تاثیر مخرب زیادی بر روی کودکان دارد و اگزالات شیر را تبدیل به یک ماده سمی می‌کند.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران