👌🏻وقتی که امام خمینی_ره میفرمود : انقلاب اسلامی ایران زلزله ای در جهان ایجاد کرده که به افول و ریزشِ قدرت‌های استکباریِ شرق وغرب می انجامد، برخی مدعیانِ روشنفکری! همان موقع با شنیدن آن سخنان تنها یک نیشخند می زدند..!!؟ افول قدرتِ جهانیِ ایالات متحده در سخنان یک سناتور با نفوذِ سنای آمریکا 👇 گزارش […]

👌🏻وقتی که امام خمینی_ره میفرمود : انقلاب اسلامی ایران زلزله ای در جهان ایجاد کرده که به افول و ریزشِ قدرت‌های استکباریِ شرق وغرب می انجامد، برخی مدعیانِ روشنفکری! همان موقع با شنیدن آن سخنان تنها یک نیشخند می زدند..!!؟

افول قدرتِ جهانیِ ایالات متحده در سخنان یک سناتور با نفوذِ سنای آمریکا 👇

گزارش تحلیلی جالب از «مارکو روبیو» سناتور ارشد دموکرات که مواضع ضدایرانی بسیار تندی دارد:

💣در مقابل ایران، ما بر سر دوراهی نیستیم، بلکه دیگر هیچ راهی نداریم.💣

بخوانید :
او در جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنا گفت:
تا ژانویه‌ی سال جاری، سعودی نفتش را انحصاراً در مقابل دلار عرضه می‌نمود و در قبالش از ما تضمین‌های امنیتی دریافت می‌کرد، اطلاع دارید؛
اکنون نیمی از نفتش را به مشتریان آسیایی با دریافت یوآن چین می‍‌‌فروشد، معنی این قضیه آشکار است.
سعودی‌ها هم دارند ما را فریب می‌دهند، ما خوشحال بودیم، که[سعودی] به ما نفتش را ارزان‌تر می‌دهد، از سعودی هرگالن را ۱۵۰ دلار می‌خریم؛ یعنی لیتری ۷۰ سنت، ولی به چین یک گالن آسیایی [ ۲۵۰لیتری] را ۱۲۰ دلار می‌دهد؛ که لیتری ۱ دلار و ۲۶ سنت می‌شود.
امّا فقط خبر داشتیم وکاری نتوانستیم بکنیم که اکنون ۷ ماه است سعودی به آسیایی‌ها نفت را در قبال یوآن می فروشد. این تخفیف سعودی به ما را با کمک به یوآن و ضرر به دلار جبران می‌کند.
برای سعودی چه فرق دارد که کالاهای تولید چین را از امریکا با مارک و برند USA بفرستیم یا خودشان مستقیم از چین وارد کنند.
سعودی ترجیح داده محصولات چینی درجه ۱ یا حتی درجه ۲ وارد کند، چون مصرف کننده خلیج فارس همه فقط دنبال درجه ۱ نیستند.
سعودی کدام را انتخاب می‌کند؟
با ایران مصالحه کند؟
تا چاه های نفتش از شلیک پهبادهای یمنی در امان باشد، یا به امید واهی تضمین‌های امنیتی ما [امریکا] می‌ماند.
ما نمی توانیم او را از باتلاق یمن درآوریم.
او یک سورتی هواپیما به بمباران شهرک‌های یمنی می‌فرستد، بلافاصله یمن شبانه به جیزان پهباد ارسال می‌کند؛ کافیست یمن حملاتش را زیاد‌تر کند، دیگر سعودی حتی نفت ِجت برای پرواز جنگنده هایش را هم ندارد.
پریزیدنت بایدن ۱۶ ژوئیه از اسراییل به عربستان سعودی می‌رود. آنجا امارات و بحرین، کویت، مصر، اردن و عراق هم هستند، اما این جلسه، ائتلافی هم پیمان ما نیست، نخست وزیر عراق اختیار ندارد با ما پیمانی امضاء کند، اردن نقشی در خاورمیانه ندارد، مصر هم یک کشور گرچه استراتژیک است که فعلاً قدرتی محسوب نمی‌شود، ارتش مصر بطور سنتی مایل به روسیه است، سران سیاسی‌اش نیز دیگر با ما ارتباط تنگاتنگی ندارند، ضدیت با اسرائیل در ذات مصری‌ها پایدار است.
عمان استقلال رای دارد، کویت نمی‌خواهد در هیچ پیمان نظامی علیه کشور دیگری با ما شرکت کند، آیا قطر دعوت سعودی را می‌پذیرد و در نشست ریاض شرکت می‌کند؟
عمان و قطر بین ما و ایران واسطه‌ی مذاکره برای احیای توافق ۲۰۱۵ هستند، ولی نه به عنوان «تیم ما»، بلکه به عنوان میانجی برای خود شخصیت مستقل قائلند.
بیاییم واقعی فکر کنیم:
وقتی سعودی از چین پول نفتش را نقد دریافت می‌کند، آیا ممکن نیست ریسک کند و از ادامه سرمایه گذاری در امریکا بگذرد که هر بانکی از گوشه‌اش می‌کند؟

ما دیگر امریکا نیستیم، اگر پریزیدنت بایدن ژوئیه نتواند در ریاض، یک اتحادیه تشکیل بدهد که به نظرم بعید است بتواند، تردید ندارم دیر نخواهد بود که بحرین بگوید ما توان تامین هزینه‌ی پایگاه آمریکا را نداریم؛ اگر می‌خواهید اینجا باشید، باید خودتان هزینه‌اش را تامین کنید؛ کویت هم همینطور خواهد گفت.

صدور یک بیانیه مشترک درنشست ریاض که درآن از ایران خواسته شود، به تعهداتش ذیل توافق ۲۰۱۵ عمل کند، برای ما فایده‌ای حاصل نمی‌کند، ایران فقط به یک معامله پایاپای رضایت می‌دهد.
می‌گوید: اگر بیم دارید، انرژی هسته‌ای ما، امنیت اسراییل را تهدید می‌کند و می‌خواهید آن را در حد توافق ۲۰۱۵ محدود کنیم، بایستی به ما معادلش دلار بدهید، دلارهای بلوکه شده‌مان را آزاد کنید…
ما می‌خواهیم ایران صنعت هسته‌ای نداشته باشد و در قبالش فقط تحریم‌های مرتبط با هسته‌ای را برداریم.
و چون می‌دانیم ایران نمی‌خواهد انرژی هسته‌ایش را حتی به حد آن توافق تقلیل دهد و ازکار تحقیقات هسته‌ای دست نمی‌کشد، ماشین‌های جدیدش را هم اسقاط نمی کند، بلکه از تعدادشان می‌کاهد و بقیه را انبار می‌کند، این مطلوب ما نیست…

ما واقعاً نگران ساخت بمب اتم در ایران نیستیم، چون رهبر ایران ساخت بمب را ممنوع اعلام کرده است.
لذا این توافق فایده‌ای ایجاد نمی‌کند، چون قضیه‌ی بمب هسته‌ای ایران برایمان حل شده و اهمیتی ندارد و بقیه‌ی کارهایی که ایران قبول کرده انجام دهد نیز، ارزشی ندارند.
پس نشست ریاض هم برای پریزیدنت بایدن دست آوردی ندارد…

برای کنترل ایران سر دوراهی نیستیم تا انتخاب کنیم، راهی نداریم الا اینکه از ایران رد شویم.

🛑ما اگر توافق ۲۰۱۵ را نگه می‌داشتیم، ودولت ترامپ نادانی وطمع نمی‌کرد، حالا ایران نه تنها کنترل شده، بلکه شدیداً تضعیف شده بود،چون آن توافق بدون هیچ تضمینی از سوی ما، ایران را براحتی تحت کنترل شدید و بی‌سابقه قرارمی داد و دستش را کاملاً بسته بود، اما حالا دیگر احیای این توافق با مستقر شدن دولتِ جدیدِ ایران بجز دسترسی این کشوربه پولهایش نتیجه‌ای ندارد.

🛑امروز ما دیگر شورای امنیت را هم با وجود حق وتوی چین 💣و روسیه نداریم، و ایران را چیزی نگران نمی کند.
💣”برای کنترل ایران، سر دوراهی نیستیم تا انتخاب کنیم؛ ما دیگر هیچ راهی نداریم”💣
==========

تلنگر :
وقتی که امام خمینی_ره میفرمود : انقلاب اسلامی ایران زلزله ای در جهان ایجاد کرده که به افول و ریزشِ قدرت‌های استکباریِ شرق وغرب می انجامد، برخی مدعیانِ روشنفکری همان موقع با شنیدن آن سخنان تنها یک نیشخند می زدند..!!؟