حامیان جریان صدر در اعتراض به برگزاری جلسه پارلمان! مقابل منطقه سبز تجمع و بار دیگر برای وارد شدن به آن کوشش کردند. منابع آگاه همچنین از اصابت ۳ راکت کاتیوشا به منطقه سبز بغداد خبر دادند. مردمِ همیشه معترض حامی جریان صدر بار دیگر از صبح روز چهارشنبه مقابل منطقه سبز بغداد تجمع کردند […]

حامیان جریان صدر در اعتراض به برگزاری جلسه پارلمان! مقابل منطقه سبز تجمع و بار دیگر برای وارد شدن به آن کوشش کردند. منابع آگاه همچنین از اصابت ۳ راکت کاتیوشا به منطقه سبز بغداد خبر دادند.
مردمِ همیشه معترض حامی جریان صدر بار دیگر از صبح روز چهارشنبه مقابل منطقه سبز بغداد تجمع کردند و بعد از ظهر دیروز همزمان با آغاز جلسه پارلمان، قصد ورود به منطقه سبز را داشتند که تا زمان تنظیم این خبر با ممانعت نیروهای امنیتی مواجه شدند. ده‌ها تن از افرادی که حامی جریان صدر شناخته می‌شوند، از شامگاه سه‌شنبه وارد مناطق اطراف منطقه سبز شده‌اند. نیروهای امنیتی نیز اقدام به بستن خیابان‌های منتهی به میدان التحریر کردند و موانع سیمانی کار گذاشتند. در همین حال پل‌های «الجمهوری» و «السنک» که به منطقه سبز وصل می‌شود نیز مسدود شدند و خیابان‌های بغداد شاهد ترافیک سنگینی بود. در اطراف منطقه سبز نیز همزمان با آغاز جلسه پارلمان، میان آشوبگران و نیروهای امنیتی درگیری شدیدی رخ داد. به گفته برخی منابع افراد تجمع کرده همه از حامیان «مقتدی صدر» نیستند و برخی از آنها از نخست‌وزیر عراق خط می‌گیرند. همچنین، آن‌طور که فارس نوشته، ‌هم‌‎زمان با این شورش‌ها، منابع آگاه از اصابت ۳ راکت کاتیوشا به منطقه سبز بغداد خبر دادند. همه این‌ها در حالی است که نشست پارلمان عراق، دیروز پس از گذشت دو ماه وقفه، برگزار شد. خبر دیگر آن‌که، به گزارش تسنیم، نمایندگان پارلمان عراق در جلسه دیروز خود به استعفای «محمد حلبوسی»، رئیس‌پارلمان رأی منفی دادند. نمایندگان پارلمان عراق همچنین، «علی محسن المندلاوی» را به عنوان نایب اول رئیس‌پارلمان انتخاب کردند.