یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا نیز واکنشی آشنا به خبر دستیابی ایران به موشک‌های ‌هایپرسونیک نشان داد. به گزارش تسنیم، وزارت دفاع آمریکا طبق روال گذشته تلاش کرده با ترکیبی از «انکار» و «نمایش اشراف اطلاعاتی» به موضوع نزدیک شود. «رد لودویک» یکی از سخنگویان وزارت دفاع آمریکا در مصاحبه‌ای با فاکس‌نیوز گفت پنتاگون از […]

یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا نیز واکنشی آشنا به خبر دستیابی ایران به موشک‌های ‌هایپرسونیک نشان داد.
به گزارش تسنیم، وزارت دفاع آمریکا طبق روال گذشته تلاش کرده با ترکیبی از «انکار» و «نمایش اشراف اطلاعاتی» به موضوع نزدیک شود. «رد لودویک» یکی از سخنگویان وزارت دفاع آمریکا در مصاحبه‌ای با فاکس‌نیوز گفت پنتاگون از گزارش‌ها درباره دستیابی ایران به موشک‌های ‌هایپرسونیک مطلع است اما به آن «به دیده شک می‌نگرد.»
این مقام پنتاگون گفت: «همانند همیشه ما از افشا‌سازی گزارش‌های اطلاعاتی و ارزیابی‌ها درخصوص چنین موضوعات حساسی پرهیز می‌کنیم. ما همچنان نظارت دقیق بر توسعه و اشاعه موشک‌های پیشرفته و فناوری‌های وابسته به آن توسط ایران را ادامه خواهیم داد.»
موشک‌های ‌هایپرسونیک علاوه‌بر آنکه قادر به پرواز با پنج برابر سرعت صوت (۳۸۰۰ مایل در ساعت) هستند می‌توانند با طی کردن مسیرهای پیچیده، رهگیری‌شان را دشوار کنند.
فاکس‌نیوز در تلاش برای کاستن از اهمیت این پیشرفت ایران نوشته مقام‌های دفاعی آمریکا پیش از این خاطرنشان کرده‌اند معمولاً ایران تمایل دارد در قابلیت‌های نظامی خود بزرگنمایی
کند.
چنین انکارهایی از سوی مقام‌های آمریکایی ناآشنا نیست. چند سال پیش هم هنگامی که بحث توانمندی‌های پهپادی ایران مطرح شده بود مقام‌های آمریکایی و رسانه‌های وابسته به این کشور ابتدا مدعی شدند که پهپادهای ایران فتوشاپ هستند تا اینکه در یک سال گذشته پنتاگون اذعان کرده توانمندی پهپادی ایران موجب شده آمریکا برای نخستین بار برتری هوایی خود در منطقه غرب آسیا را از دست بدهد.