نشریه صهیونیستی می‌گوید: تیم‌های سایبری ایران، به توانایی نفوذ و کنترل پهپادهای آمریکایی و اسرائیلی نزدیک شده‌اند. به گزارش روزنامه جروزالم‌پست، «بواز دولف» مدیرعامل شرکت امنیت سایبری «کلییِر اسکای»، ضمن سخنانی در کنفرانس امنیتی «هالیفاکس» کانادا گفت: تیم‌های هکری ایران، بیش از هر زمان دیگری به توانایی نفوذ و کنترل پهپادهای اسرائیلی و آمریکایی نزدیک […]

نشریه صهیونیستی می‌گوید: تیم‌های سایبری ایران، به توانایی نفوذ و کنترل پهپادهای آمریکایی و اسرائیلی نزدیک شده‌اند.

به گزارش روزنامه جروزالم‌پست، «بواز دولف» مدیرعامل شرکت امنیت سایبری «کلییِر اسکای»، ضمن سخنانی در کنفرانس امنیتی «هالیفاکس» کانادا گفت: تیم‌های هکری ایران، بیش از هر زمان دیگری به توانایی نفوذ و کنترل پهپادهای اسرائیلی و آمریکایی نزدیک شده‌اند.
دولف گفت: تهران در حال گسترش قابلیت‌های سایبری خود در هر عرصه‌ای است، از جمله تلاش‌های بهبودیافته مداوم برای هک هواپیماهای بدون سرنشین و توسعه قابلیت‌های حملات سایبری «روز صفر». توانایی استفاده گسترده از قابلیت‌های «روز صفر» عموما تاکنون فقط در انحصار ۳ کشور بزرگ ایالات متحده، روسیه و چین بوده است. در قالب این توانایی کشورهای دارنده قابلیت حملات سایبری «روز صفر» می‌توانند کل بخش‌ها، به‌ویژه زیرساخت‌های کشور هدف را با استفاده از قابلیت‌های سایبری متوقف کنند. تا پیش از این، توانایی‌های ایران در حوزه «روز صفر» محدود تلقی می‌شد، اگرچه ایران در ‌آوریل ۲۰۲۰، بخش‌هایی از شبکه توزیع آب اسرائیل را هک کرد.
او گفت: ایران علاوه‌بر بهبود توانایی‌های خود، برای اولین‌بار شروع به اشتراک‌گذاری ابزارهای حمله سایبری تهاجمی‌تر خود با حزب‌الله لبنان کرده است.
جروزالم‌پست در ادامه می‌نویسد: به نظر می‌رسد همکاری‌های نزدیک بین ایران و روسیه، شامل مواردی شده است که توانایی‌ها و سلاح‌های سایبری خیال‌انگیز روسیه به دست ایران رسیده باشد.
دولف در ادامه گفت: حملات سایبری ایران به دولت‌هایی مانند آلبانی موفقیت‌آمیز بود، زیرا در لحظه‌ای که قرار بود کنفرانس گروه مجاهدین خلق(سازمان تروریستی منافقین) در آلبانی برگزار شود، شبکه‌های این کشور را از بین برد.
دولف افزود: ایران در عرصه توانایی حملات سایبری به اعتماد به نفس و بلوغ کافی رسیده است. ایران با حملات سایبری، به شبکه‌ها و بخش‌های نظامی اسرائیل رخنه کرده، اما این مسائل، سرّی و اعلام‌نشده باقی مانده‌اند.
مدیرعامل شرکت امنیت سایبری «کلییِر اسکای» خاطرنشان کرد: ایران برای مخفی نگه داشتن توانمندی‌ها و شبکه جاسوسی خود، این موفقیت‌ها را علنی نکرده است، در حالی که اسرائیلی‌ها هم برای جلوگیری از شرمندگی حاصل از افشای میزان آسیب‌دیدگی سیستم‌هایشان، اعتراف به حملات سایبری از سوی ایران را مسکوت نگه داشته و حاضر به اعلام میزان زیان‌های واردشده به سیستم‌های خود نشدند.