ارتش چین اعلام کرد، یک فروند رزم‌ناو آمریکایی با موشک هدایت شونده را که به صورت غیرقانونی وارد آب‌های نزدیک جزایر مورد مناقشه اسپارتلی در دریای چین جنوبی شده بود، بیرون رانده است. سخنگوی فرماندهی بخش جنوبی ارتش چین روز سه‌شنبه گفت: «اقدامات ارتش آمریکا به صورت جدی نقض‌کننده تمامیت ارضی و یکپارچگی چین است.» […]

ارتش چین اعلام کرد، یک فروند رزم‌ناو آمریکایی با موشک هدایت شونده را که به صورت غیرقانونی وارد آب‌های نزدیک جزایر مورد مناقشه اسپارتلی در دریای چین جنوبی شده بود، بیرون رانده است.
سخنگوی فرماندهی بخش جنوبی ارتش چین روز سه‌شنبه گفت: «اقدامات ارتش آمریکا به صورت جدی نقض‌کننده تمامیت ارضی و یکپارچگی چین است.» این سخنگوی ارتش چین ادامه داد، حضور این رزم‌ناو آمریکایی نشان داد، واشنگتن در دریای چین جنوبی یک ایجاد‌کننده خطر امنیتی است و این مسئله اثباتی دیگر بر تلاش آمریکا در نظامی کردن و تاثیرگذاشتن بر حمل‌ونقل در دریای چین جنوبی محسوب می‌شود. ارتش چین اعلام کرد، این رزم‌ناو را از نزدیک جزایر مورد مناقشه اسپارتلی در دریای چین جنوبی، بیرون رانده است. دولت پکن بر خلاف همسایگانش مدعی است، تقریباً تمامی دریای چین جنوبی از آن چین است و همین مسئله باعث درگیری در روابط چین با آمریکا و همسایگان است.