برژینسکی: آمریکا دیگر ضعیف شده و قادر نیست نظراتش را به دیگران دیکته کند مشاور امنیت ملی اسبق کاخ سفید اذعان کرد، جنگ عراق اشتباهی بسیار بزرگ در سیاست آمریکا بود و اکنون رهبری آمریکا در جهان رو به پایان است. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، «زبیگنیو برژینسکی» درباره گزارش اخیر چیکلات در خصوص […]

مشاور امنیت ملی اسبق کاخ سفید اذعان کرد، جنگ عراق اشتباهی بسیار بزرگ در سیاست آمریکا بود و اکنون رهبری آمریکا در جهان رو به پایان است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، «زبیگنیو برژینسکی» درباره گزارش اخیر چیکلات در خصوص جنگ عراق گفت: باید صادق باشیم و بگوییم که جنگ عراق بی‌مورد و اشتباه بود و هرگز روشن نشد که آیا در عراق سلاح‌های هسته‌ای وجود دارد یا خیر؟وی افزود: هر کشوری مرتکب اشتباه می‌شود و از نظر من حمله به عراق اشتباهی بزرگ برای آمریکا بود، من قبلاً این را گفته بودم، اکنون نیز می‌گویم.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در زمان ریاست جمهوری جیمی کارتر این را هم گفت که آمریکا امروزه دیگر یک قدرت انحصاری، ‌چیره و مسلط نیست و در موقعیتی قرار ندارد که نظرات خود را به دیگران دیکته کند. وی افزود: آمریکا رهبری خود را در جهان از دست داده است و باید هر چه زودتر در راستای این واقعیت جدید خود را تطابق دهد.

منبع : روزنامه کیهان – ۲۳ تیرماه ۱۳۹۵
/http://kayhan.ir