🔹احمد مرادی درباره وضعیت صیدهای بی رویه کشتیهای ترال در سواحل هرمزگان،گفت: صیدهای بی رویه توسط کشتیهای ترال با ملیت خارجی، اقتصاد معیشتی صیادان داخلی را وارد بحران کرده است. 🔹نماینده مردم بندر عباس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صیدهای بی رویه میگو به قیمت خداحافظی با ارزآوری با این محصول بی نظیر […]
🔹احمد مرادی درباره وضعیت صیدهای بی رویه کشتیهای ترال در سواحل هرمزگان،گفت: صیدهای بی رویه توسط کشتیهای ترال با ملیت خارجی، اقتصاد معیشتی صیادان داخلی را وارد بحران کرده است.
🔹نماینده مردم بندر عباس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صیدهای بی رویه میگو به قیمت خداحافظی با ارزآوری با این محصول بی نظیر ایرانی تمام میشود،تصریح کرد: برای ماندگاری و حفظ میگو، طبق قانون، ۴۵ روز پس از تخم ریزی میگو، صید ممنوع است.
🔹وی با بیان اینکه صیادان میگو در بهترین حالت حتی نمی توانند با ۱۰ کیلو صید ازکارزار صیادی برگردند، افزود: سازمان شیلات با بی نظمی صید در دریا برای جلوگیری از حذف نسل آبزیان دریایی مبارزه کند تا صنعت شیلات با رونق صیدتوسط صیادان بومی فعال شود.
🔹نماینده مردم بندر عباس در مجلس افزود: ساماندهی صید در دریا طبق شرایط استاندارد نیازمند ترسیم، صید آبزیان مختلف بر مبنای میزان تولید است. وی ادامه داد: نظم دهی صید در دریا نیازمند استقرار یگان حفاظتی است و از همین رو محدوده صید میگو بطور معمول از ۱۵ مهرماه تا ۳۰ آبان ماه در سواحل استان هرمزگان آغاز میشود.
🔹عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه صیدکشتی های خارجی ترال با ملیت چینی نسل میگوی ایرانی را در معرض خطر جدی قرار داده است، یادآورشد: صید فراگیر کشتیهای ترال در عمق های سطحی و عمیق دریا میزان آبزیان دریایی را به شدت کاهش داد.
🔹کشتیهای صنعتی کف روب (ترال) با ابزارهای ماهواره ای،گله های آبزیان دریایی اعم از کوچک و بزرگ را شناسایی و درنهایت صید میکنند، زیرا تور ترال با کشیده شدن در آبهای میان سطحی وعمیق٬کف دریا را جارو میکند و باعث برهم خوردن توازن آبزیان دریایی در دریا می شود.
منبع: کارگروه مطالعاتی و پژوهشی کشاورزی و امنیت غذایی جنبش مصاف
Monday, 23 December , 2024