مراقب باشیم هیئتهای کوچک و باصفای محلی توسط هیئتهای بزرگ، بلعیده نشوند! بنگاههای بزرگ اقتصادی و هایپرمارکتها با از بین بردن بنگاههای اقتصادی خرد، به هویتهای محلی، همبستگی و رواج تعاملات گرم و تعاون بین افراد جامعه آسیب میزنند. به عنوان مثال اسنپ، به عنوان یک واحد اقتصادی بزرگ و متمرکز، به مرور موجب تعطیلی […]
مراقب باشیم هیئتهای کوچک و باصفای محلی توسط هیئتهای بزرگ، بلعیده نشوند!
بنگاههای بزرگ اقتصادی و هایپرمارکتها با از بین بردن بنگاههای اقتصادی خرد، به هویتهای محلی، همبستگی و رواج تعاملات گرم و تعاون بین افراد جامعه آسیب میزنند.
به عنوان مثال اسنپ، به عنوان یک واحد اقتصادی بزرگ و متمرکز، به مرور موجب تعطیلی همه آزانسهای محلی شد و روابط اجتماعی ما هر روز کمتر و کمتر میشود.
در همین راستا هیأتهای بزرگ هم میتوانند چنین رفتاری داشته باشند.
در فرم سنتی، مراسم عزاداری عمدتا محلی است و شرکتکنندگان با یکدیگر آشنایی نزدیک دارند و روابط صمیمی بین آنها حاکم است.
حفظ و تقویت هویت محلهای، موجب افزایش سرمایه اجتماعی افراد شده و کارکردهای اجتماعی غیرقابل انکاری دارد.
در هیأتهای بزرگ، اکثریت شرکتکنندگان روابط شخصی ندارند و یکدیگر را نمیشناسند.
در برپایی مراسم نیز نقشی نداشتهاند و صرفا به عنوان یک مهمان در یک مهمانی بزرگ شرکت میکنند و تنها مداح مراسم (برند هیأت!) است که دیده میشود.
باید قدر هیأتهای محلی را دانست و مانع از بین رفتن معدود پایگاههای احیای جامعه شد.
Monday, 23 December , 2024