در پی ترور یکی از فرمانده‌های ارشد مقاومت لبنان، جنبش حزب‌الله شمال اراضی اشغالی را با شلیک حدود 200 موشک و... به آتش کشید؛ تا جایی که یکی از افسران امنیتی شورای منطقه جولان اشغالی در واکنش به این حجم بی‌سابقه حمله گفت: «از روز گذشته حتی نتوانسته‌ایم پلک روی هم بگذاریم...

در پاسخ به ترور ۴ عضو مقاومت
حزب‌الله لبنان با شلیک ۲۰۰ موشک اسرائیل را به آتش کشید
در پی ترور یکی از فرمانده‌های ارشد مقاومت لبنان، جنبش حزب‌الله شمال اراضی اشغالی را با شلیک حدود ۲۰۰ موشک و… به آتش کشید؛ تا جایی که یکی از افسران امنیتی شورای منطقه جولان اشغالی در واکنش به این حجم بی‌سابقه حمله گفت: «از روز گذشته حتی نتوانسته‌ایم پلک روی هم بگذاریم… کنترل شمال اسرائیل در اختیار ما نیست.»

بامداد دیروز بود که خبر رسید، حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به «جویا» در جنوب لبنان به شهادت شماری از رزمندگان حزب‌الله لبنان منجر شده است. اعلام شده است، طی عملیات تل‌آویو «طالب سامی عبدالله» مشهور به «ابوطالب» از چهره‌های برجسته حزب‌الله لبنان به شهادت رسیده و این عملیات پهپادی در مجموع ۴ شهید و شماری مجروح برجای گذاشته است. حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای به طور رسمی شهادت ابوطالب را تأیید کرد اما مکان دقیق و زمان شهادت وی را اعلام نکرد. (البته برخی از منابع صهیونیستی گفته‌اند که این ترور در ساعت ۱۰ شب سه‌شنبه انجام شده است.) اما اعلام خبر همان و جهنم شدن شمال اراضی اشغالی با بزرگ‌ترین عملیات موشکی و پهپادی حزب‌الله از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون، همان!
حداقل ۲۰۰ موشک!
رادیو ارتش رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که روز چهارشنبه ۱۵۰ فروند موشک از سوی لبنان به سوی مناطقی در شمال اراضی اشغالی پرتاب شده است. روزنامه یدیعوت آحارونوت اما از ۱۶۰ و در خبر اخیر خود (تا زمان تنظیم این گزارش) از پرتاب ۲۰۰ موشک نوشت که به سمت اراضی اشغالی شلیک شده‌اند.
حزب‌الله لبنان هم ضمن صدور بیانیه‌ای، تاکید کرد که «کارخانه صنایع نظامی بلاسان واقع در شهرک سعسع» را هدف قرار داده و موشک‌هایش به این شهرک با دقت اصابت کرده است. حزب‌الله لبنان همچنین در ادامه اعلام کرد که در پاسخ به عملیات ترور شب چهارشنبه در شهرک جویا، رزمندگانش مقر ارتش ذخیره رژیم صهیونیستی در شمال اراضی اشغالی در پایگاه الجلیل و انبار مهمات آن در عمیعاد را هم با ده‌ها موشک و راکت کاتیوشا هدف قرار داده است. این جنبش محبوب و قدرتمند همچنین تاکید کرد که در این حملات پایگاه هوائی «مِرون» ارتش رژیم صهیونیستی در مناطق شمالی اراضی اشغالی را نیز با دقت بالا موشک‌باران کرده است. حزب‌الله همچنین اعلام کرد که در انتقام ترور فرماندهان خود، مقر نظامی «السماقه» را هم در بلندی‌های «کفرشوبا» با موشک هدف قرار داده است. مقاومت اسلامی لبنان در بیانیه بعدی خود نوشت مقرهای نظامی رامیا و الراهب واقع در شمال فلسطین اشغالی را هم هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار داده است. بنابر اعلام «اسکای نیوز» برق سراسر الجلیل با این حملات به طور کامل قطع شده است.
تاکنون شاهد چنین حمله‌ای نبودیم
خبرنگار شبکه «المیادین» در گزارش خود این حملات را «بسیار گسترده» عنوان کرد و گفت: «منطقه مورد حملات بسیار گسترده قرار گرفت و [برخی اهداف حتی] در عمق اراضی اشغالی قرار دارد. منطقه طبریا نیز هدف قرار گرفته است… این نخستین باری است که صدای آژیرهای خطر در این منطقه به گوش می‌رسد… ما از ابتدای جنگ تاکنون شاهد چنین حمله موشکی استثنایی از سمت جنوب لبنان نبودیم.»
مقام صهیونیست: پلک روی هم نگذاشته‌ایم
روزنامه عبری زبان «اسرائیل هیوم» هم پوشش خبر این حملات، سراغ یکی از افسران امنیتی این رژیم رفت و نوشت که «گای ایال»، یکی از افسران امنیتی شورای منطقه جولان اشغالی، از شب چهارشنبه حتی نتوانسته پلک روی هم بگذارد چرا که بیش از ۲۰ شهرک در شمال (اراضی اشغالی) از جمله ۲ شهرک تخلیه شده «آویویم» و «دوفیف» در حیطه اختیارات گسترده او قرار دارند. این افسر اسرائیلی در گفت‌وگو با «اسرائیل هیوم» گفت که به نظر می‌رسد این شیوه جدید دشمن است، آن‌ها آنچه را در حال وقوع است، می‌بینند و می‌شنوند و می‌دانند که به آتش کشیدن شمال (اراضی اشغالی) تاثیرگذارتر است… ما یک شب پر از آتش‌سوزی را پشت سر گذاشتیم و دیروز صبح آتش‌سوزی دیگری در جنگل یرعون رخ داد؛ ترس بزرگ‌تر ما گسترش آتش‌سوزی تا ارتفاعات مرون است. اگر این ارتفاعات دچار حریق شوند تمامی شهرک‌های الجلیل به خطر می‌افتند.»
این نظامی صهیونیست با طرح این ادعا که «آن‌ها از قبل برای چنین وضعیتی آماده شده‌اند» گفت: «۲۴ سکو ایجاد شده که در آن‌ها یک تریلر آب با ظرفیت حدود ۱۰۰۰ لیتر آب برای هر شهرک در نظر گرفته شده و این تنها قطره‌ای در دریا است، ما سال گذشته تعداد زیادی تریلر آب را برای کمک به اطفای حریق تامین کردیم اما اینها باز هم کافی نیست و ما با ایستگاه‌های اطفای حریق در صفد، کریات شمونه، طبریا و کرمیئیل همکاری داریم و شورای ما با چهار مرکز اطفای حریق در ارتباط است و آتش‌نشان‌های آن‌ها تمام تلاش خود را بدون هیچ توقفی انجام می‌دهند اما آتش در این دشت پر از خار در حال گسترش است.» در پی این حملات سنگین همچنین رئیس پیشین اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی گفته است که «ما در شمال اسرائیل درگیر یک جنگ بزرگ شده‌ایم و همزمان جایگاه بین‌المللی ما در وخیم‌ترین وضع خود قرار دارد.» او در ادامه گفت: «ما حالا دیگر نمی‌توانیم فقط بر غزه متمرکز باشیم.»
درخواست نیروی کمکی
جبهه داخلی رژیم صهیونیستی اعلام کرده که ۲۵ تیم آتش‌نشانی و ۸ هواپیما برای خاموش کردن آتش‌های ناشی از راکت‌های شلیک شده از لبنان در تلاشند. پیش از این ارتش صهیونیستی اعلام کرده بود که با توجه به شدت آتش‌سوزی‌ها، نیروهای کمکی را برای حمایت از آتش‌نشانان مستقر کرده است. در بیانیه ارتش رژیم آمده بود: «۶ سرباز ذخیره به دلیل استنشاق دود آسیب دیده و به بیمارستان منتقل شدند.» «ایلان شوحات»، رئیس سابق شهرک صفد، که پیش از این مدیر وزارت توسعه منطقه النقب و الجلیل نیز بوده است، ضمن ابراز نگرانی در این خصوص به روزنامه «اسرائیل هیوم» گفت: «این استراتژی جدید حزب‌الله است: شلیک عامدانه به مناطق باز برای ایجاد آتش و به آتش کشیدن مناطق شمالی، من در شهرک صفد می‌توانم مناطق الجلیل و مرزهای شرقی را ببینم که دچار حریق شده‌اند، حزب‌الله این استراتژی را در پیش گرفته است…»
اشکتان را در می‌آوریم!
«هاشم صفی‌الدین»، رئیس شورای اجرائی حزب‌الله همزمان با این حملات تاکید کرد: «پاسخ قطعی و اجتناب‌ناپذیر ما در انتقام خون پاک شهدایمان این است که شدت، قدرت، کمیت و کیفیت عملیاتمان را بالا می‌بریم و دشمن خواهد دید که برادران و فرزندان ابوطالب چه کسانی هستند. اگر دشمن از آنچه در شمال فلسطین بر او گذشته است فریاد می‌زد و ناله می‌کرد، خود را برای‌گریه و زاری آماده کند.»
درباره انهدام شبکه جاسوسی موساد
رهبر جنبش انصارالله با اشاره به اعلام رسمی دستگاه امنیتی یمن درباره کشف و انهدام شبکه جاسوسی موساد و سیا در این کشور گفت بدین ترتیب ماهیت مخرب و توطئه‌گر آمریکا آشکار شده است. «سید عبدالملک الحوثی» سه‌شنبه در سخنانی گفت: «انهدام باند جاسوسی مرتبط با آمریکا و رژیم صهیونیستی پیروزی بزرگ و مهمی است؛ این شبکه ماهیت مخرب و توطئه‌گر آمریکا را که ناقض حاکمیت کشورهاست، بر ملا کرد… دشمن تحت پوشش‌های دیپلماتیک، از برخی از نهادهای سازمان ملل یا بین‌المللی سوءاستفاده می‌کند… آمریکا در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی سایر کشورها را هدف قرار می‌دهد.»
مقاومت عراق هم عقب نماند
مقاومت اسلامی عراق نیز روز چهارشنبه اعلام کرد به «هدفی حیاتی» در‌ام الرشراش (ایلات) در جنوب فلسطین اشغالی حمله کرده است. به گزارش ایسنا، در بیانیه مقاومت اسلامی عراق می‌خوانیم: «در ادامه رویکردمان در مقاومت در برابر اشغالگران، در یاری به مردم غزه و در پاسخ به کشتارهای رژیم غاصب در حق غیرنظامیان فلسطینی از کودک، زن و پیر، مبارزان مقاومت اسلامی عراق صبح دیروز هدفی حیاتی را در ‌ام‌الرشراش اشغالی هدف قرار دادیم… حمله به واسطه پهپاد انجام گرفت… به نابودی مقرهای دشمنان ادامه خواهیم داد.»