۱- یکی از مدعیان اصلاحات در مصاحبه‌ای گفته است هرچه میزان مشارکت بالاتر برود و حضور مردم در انتخابات بیشتر باشد، شانس رای‌آوری نامزد جبهه اصلاحات بیشتر خواهد بود! مفهوم دیگر این سخن آن است که توده‌های مردم، هوادار و طرفدار جبهه اصلاحات هستند! و رای آنها به سبد نامزد جبهه اصلاحات ریخته می‌شود!

دوگانه‌های تخیلی نسازید!

۱- یکی از مدعیان اصلاحات در مصاحبه‌ای گفته است هرچه میزان مشارکت بالاتر برود و حضور مردم در انتخابات بیشتر باشد، شانس رای‌آوری نامزد جبهه اصلاحات بیشتر خواهد بود! مفهوم دیگر این سخن آن است که توده‌های مردم، هوادار و طرفدار جبهه اصلاحات هستند! و رای آنها به سبد نامزد جبهه اصلاحات ریخته می‌شود! از این روی، هرچه حضور مردم در صحنه و مشارکتشان در انتخابات پیش‌روی بیشتر و گسترده‌تر باشد، نامزد مدعیان اصلاحات از رای فراوان‌تری برخوردار شده و شانس بیشتری برای نشستن بر کرسی ریاست جمهوری چهاردهم خواهد داشت! در این خصوص بخوانید!
۲- مگر توده‌های مردم همان جمعیت انبوه
چند ده میلیونی نیستند که در شهادت آن عزیز بزرگوار از عمق جان‌ گریستند و ادامه راه و بینش و منش شهید رئیسی را به عنوان یک خواسته جدی و مقدس از مسئولان نظام و رئیس‌جمهور بعدی مطالبه کردند؟ آیا این توده‌های مردم با این مشخصات به کسانی رای می‌دهند که به رئیسی عزیز تهمت می‌زدند، خدمات برجسته او را کتمان می‌کردند و پیشرفت‌های معجزه‌گون دولت ایشان را وارونه جلوه می‌دادند؟!
۳- آقای پزشکیان، نامزد جبهه اصلاحات برای ریاست جمهوری چهاردهم در اولین مصاحبه تلویزیونی خود به‌گونه‌ای تلویحی بر ادامه راه دولت کنونی تاکید کردند ولی این سخن جناب ایشان با دیدگاه و روش و منش سیاسی کسانی که در ستاد انتخاباتی خود به کار گرفته‌اند نه فقط همخوانی ندارد، بلکه در نقطه مقابل آن قرار داشته و متضاد نیز هست! آقای پزشکیان چگونه می‌خواهند با همراهی فلان جریان سیاسی و کسانی که بیشترین جفا و مخالفت آشکار با شهید رئیسی را داشته‌اند، ادامه‌دهنده راه آن شهید مظلوم باشند؟ آیا این نکات روشن و بی‌ابهام از نگاه توده‌های دوستدار رئیسی پنهان مانده است و یا پنهان می‌ماند؟! این جماعت همان‌ها هستند که وقتی آقای روحانی در مسئولیت خود با ناکامی روبه‌رو شد، ایشان را «‌رحم‌اجاره‌ای‌»! نامیدند، مرحوم‌ هاشمی را «‌عالیجناب سرخپوش قتل‌های زنجیره‌ای»! لقب دادند، عارف را «‌اصلاح‌طلب قلابی‌»! گفتند. کروبی را «‌یک‌دنده و ساده‌لوح‌» خواندند و‌… آقای پزشکیان مراقب باشید‌!
۴- در انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ بالاترین میزان مشارکت مردمی یعنی ۸۵ درصد رقم خورد ولی نامزد مدعیان اصلاحات با فاصله زیادی از رقیب خود عقب ماند. آن‌هم در حالی که علاوه‌بر صدها روزنامه و نشریه و رسانه مجازی، تمامی -تاکید می‌شود که تمامی- رسانه‌های فارسی‌زبان بیگانه نظیر بی‌بی‌سی، رادیو فردا، شبکه تلویزیونی VOA، رادیو زمانه، شبکه فارسی‌زبان دویچه وله، ایندیپندنت، تارنمای فارسی‌زبان وزارت خارجه اسرائیل و‌… مسئولان و مقامات رسمی آمریکا و اروپا نظیر اوباما، تونی بلر و‌… تمام‌قد به دفاع و حمایت از نامزد جبهه اصلاحات به صحنه آمده بودند. انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۴ نیز همین‌گونه بود.
… و در این باره گفتنی‌های دیگری نیز هست که به بعد موکول می‌کنیم.
حسین شریعتمداری