فرمانده پیشین سنتکام گفت: پهپادها و موشک‌های ایران بهتر از برخی تجهیزات روسیه هستند ودر جنگ با اوکراین مؤثر بوده‌اند.

ژنرال مک‌کنزی: تسلیحات برتر ایران در جنگ اوکراین بسیار اثرگذار بود
فرمانده پیشین سنتکام گفت: پهپادها و موشک‌های ایران بهتر از برخی تجهیزات روسیه هستند ودر جنگ با اوکراین مؤثر بوده‌اند.

ژنرال فرانک مک‌کنزی، رئیس پیشین فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) در گفت‌وگو با بخش انگلیسی صدای آمریکا گفت: پهپادها و موشک‌های جمهوری اسلامی ایران در جنگ روسیه با اوکراین بسیار مفید بوده‌اند، چرا که بهتر از برخی از انواع تجهیزات روسی هستند.
فرانک مک‌کنزی، تبادلات بین جمهوری اسلامی و روسیه را «نگران‌کننده» خواند و گفت: مشخص نیست کدام فن‌آوری روسیه به ایران فرستاده خواهد شد. او افزود: این یک مبادله مشروط است. بنابراین ما باید در مورد آنچه روسیه ممکن است به ایران بفرستد بسیار نگران باشیم.
وی که بر خروج نیروهای آمریکا از افغانستان نظارت داشت، گفت:
جو بایدن رئیس‌جمهور در مورد چگونگی خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، «بدترین گزینه ممکن» را انتخاب کرد.
مک‌کنزی در کتاب جدید خود به نام «نقطه ذوب» نوشته است در فوریه ۲۰۲۱ به بایدن در مورد چهار گزینه نظامی در رابطه با افغانستان توضیح داد؛ یکی این که حدود ۲هزار و ۵۰۰ نیروی آمریکایی را در این کشور نگه دارد و ۸ پایگاه را حفظ کند. دیگر این که تعداد نیروهای ایالات‌متحده را به هزار و ۸۰۰ نفر و سه پایگاه کاهش دهد. گزینه سوم خروج تمامی نیروهای ایالات‌متحده از افغانستان و نگه داشتن سفارتخانه بود، و گزینه آخر این که همه نیروهای آمریکایی و همچنین سفارت از آن کشور خارج شوند.
به گزارش صدای آمریکا، جو بایدن گزینه سوم را انتخاب کرد که مک‌کنزی آن را «بدترین انتخاب ممکن» می‌داند. بایدن در توضیح تصمیم خود گفته بود که ایالات ‌متحده نمی‌تواند به چرخه گسترش حضور نظامی خود به امید ایجاد شرایط بهتر برای خروج ادامه دهد.
فرمانده سابق سنتکام در کتاب خود همچنین توافق دوحه را که توسط دولت دونالد ترامپ و گروه طالبان در سال ۲۰۲۰ امضاء شد، «یکی از بدترین اشتباهات مذاکره‌ای» ایالات متحده توصیف کرده است.
فرانک مک‌کنزی به صدای آمریکا گفت: این مذاکرات زلمی خلیل‌زاد سفیر آمریکا را متعهد به یک جدول زمانی خروج کرد و در عین حال از طالبان برای اجرای شرایط توافق تعهدی نگرفت. جو بایدن و دونالد ترامپ در رابطه با افغانستان هدف سیاسی مشترکی داشتند و آن خروج از این کشور بدون توجه به عواقب آن بود. رئیس پیشین ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در مورد جنگ کنونی اسرائیل و حماس در نوار غزه نیز گفت: اسرائیل در صورتی برنده است که بتواند برنامه‌ای منطقی برای آینده داشته باشد. این برنامه شامل جنگ مداوم در داخل غزه نمی‌شود و مستلزم دیدگاهی است که ممکن است نیروهایی غیر از سربازان اسرائیلی را در آنجا لازم داشته باشد. باید اطمینان حاصل شود حماس بخشی از معادله نباشد. با این نگاهِ اسرائیل که حماس باید از بین برود موافقم.