«شکست خوردیم» این روزها به واژه‌ای پرتکرار در ادبیات سیاسی و رسانه‌ای رژیم صهیونیستی تبدیل شده است. جز نتانیاهو و چند سیاستمدار همفکر او، کمتر کسی است که در این سرزمین اشغال شده، به این نتیجه نرسیده باشد که «اسرائیل در جنگ غزه شکست خورده است.»

نخست‌وزیر اسبق اسرائیل:
هیچ‌گاه در تاریخ اسرائیل این‌طور شکست نخورده بودیم

«شکست خوردیم» این روزها به واژه‌ای پرتکرار در ادبیات سیاسی و رسانه‌ای رژیم صهیونیستی تبدیل شده است. جز نتانیاهو و چند سیاستمدار همفکر او، کمتر کسی است که در این سرزمین اشغال شده، به این نتیجه نرسیده باشد که «اسرائیل در جنگ غزه شکست خورده است.»
۲۵۶ روز است که از عملیات تاریخی «طوفان‌الاقصی» می‌گذرد و صهیونیست‌ها هنوز درباره آن و اثرات این عملیات دقیق و پیچیده و موفق تحلیل می‌روند و گزارش تهیه می‌کنند و مقامات و ژنرال‌هایی را وادار به استعفا و عذرخواهی می‌کنند. در این میان هر چه از این جنگ می‌گذرد، تعداد صهیونیست‌هایی که به این نتیجه قطعی می‌رسند که «اسرائیل شکست خورده است» اضافه می‌شود. تا آنجا که امروز به جز نتانیاهو و تنی چند از افراد پیرامونی او، تقریبا همه اذعان می‌کنند که، جبهه بزرگ مقاومت و ایران در این جنگ پیروز شده است.
«ایهود باراک» نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی در این باره، جلوی تلویزیون رژیم اسرائیل حاضر و اعلام کرد: «این، بزرگ‌ترین شکست، نه تنها در تاریخ اسرائیل که در تاریخ صهیونیزم است… ۷ اکتبر خطرناک‌ترین و دردناک‌ترین رخداد تاریخ صهیونیزم و نه کشور بود. در این مدت ما شاهد شکست خورده‌ترین جنگ در طول تاریخمان هستیم. اکنون نیز در یک دو راهی بسیار خطرناک قرار گرفته‌ایم. اینجاست که خطر کاملا حقیقی و قریب‌الوقوع و حتمی در طول چند هفته یا ماه وجود دارد. ما در غزه گرفتار جنگی شده‌ایم که از جنگ در شمال شدت کمتری دارد و با انتفاضه سوم مواجهیم. ما با حوثی‌ها در یمن، شبه نظامیان عراقی نزدیک جولان و ایرانی‌ها مواجهیم. خلاصه این وضعیت نیز یک چیز است… بگذارید این‌جا عمدا از اصطلاحات نتانیاهو استفاده کنم. ملوانی که دو کشتی را پشت سر هم غرق می‌کند، نباید هدایت کشتی سوم را بر عهده بگیرد.» (کنایه از لزوم برکناری نتانیاهو)
بیایید نتانیاهو را سرنگون کنیم
یائیر لاپید رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی و نخست‌وزیر سابق این رژیم نیز درست مثل باراک، خواستار سرنگونی نتانیاهو است. او گفت: «حالا که گانتز کنار کشیده ما ابزار لازم برای سرنگون کردن نتانیاهو را داریم.» رهبر مخالفان نتانیاهو این درخواست را در واکنش به استعفای گانتز از کابینه جنگ رژیم صهیونیستی که باعث فروپاشی این کابینه شد گفت. لاپید این را هم اضافه کرد که «اپوزیسیون با هم کار خواهد کرد، ما بدون
هر گونه خودبینی متحد خواهیم شد تا این حکومت را از قدرت پایین بکشیم.»
در ادامه «جنگ داخلی» اسرائیلی‌ها بنی گانتس، عضو مستعفی کابینه جنگ رژیم صهیونیستی نیز در واکنش به اظهارات «واتوری»، عضو کنست از حزب لیکود که گفته بود «جنبش حماس ۲ شاخ دارد. یکی خرابکاران قاتل و دیگری تظاهرات‌کنندگان اسرائیلی» گفت: «از نتانیاهو می‌خواهم که فورا واتوری را از پستش در نائب‌رئیسی کنست برکنار و اظهاراتش را محکوم کند.»
شکست رژیم صهیونیستی، فقط در میادین جنگ یا میدان «سیاست داخلی» نیست. این رژیم با کشتار غیرنظامیان، کودکان، نوزادان یا والدین آنها، جنگ رسانه و افکار عمومی جهان را هم بالکل باخته است. در همین رابطه دیروز اعلام شد، ۱۷ هزار کودک فلسطینی پدر یا مادر یا هردوی آنها را در حملات جنون‌آمیز رژیم صهیونیستی به غزه از دست داده‌اند. «‌الکساندرا سائیه»، عضو سازمان بین‌المللی نجات کودکان ضمن اعلام این آمار و «بی‌سابقه بودن» چنین جنایتی گفت: «اینجا در غزه کودکان از کودکان مراقب می‌کنند؛ کودکان به دلیل کمبود مراقبت‌های پزشکی می‌میرند، سوءتغذیه شدید، اثرات مادام‌ العمر بر روی کودکان می‌گذارد… بگذارید صادقانه بگویم در تمام طول زندگی حرفه‌ای‌ام در هیچ بحرانی با چنین شرایطی مواجه نبوده‌ام.»
توقف ۱۰۰۰ کامیون کمک‌رسانی!
مقام‌های سازمان ملل نیز با اشاره به کاهش ۷۰ درصدی شمار کامیون‌های کمک‌رسانی به جنوب نوار غزه پس از تجاوز زمینی رژیم اسرائیل به رفح، از انباشت ۱۰۰۰ کامیون حامل کمک در گذرگاه کرم ابوسالم خبر دادند. مهر در این باره به نقل از الجزیره، و روزنامه وال‌استریت ژورنال به نقل از مقامات سازمان ملل گزارش دادند که با وجود ادعای رژیم صهیونیستی در مورد افزایش کمک‌ها، حدود هزار کامیون حامل کمک در گذرگاه کرم ابوسالم متوقف هستند.
گفتنی است صهیونیست‌ها به اشکال مختلف، یا مانع رسیدن کمک‌های دارویی و غذایی به ساکنان بی‌دفاع غزه می‌شوند، یا با سوءاستفاده از همین کمک‌های غذایی و دارویی، به کشتار مستقیم زنان و کودکان فلسطینی می‌پردازند. پیش از این گزارش‌های مستند و دقیقی از استفاده رژیم صهیونیستی از این کامیون‌ها، برای جمع کردن غیرنظامیان فلسطینی در یک نقطه، و به رگبار بستن آنها منتشر شده است. در ماجرای عملیات افتضاح رژیم صهیونیستی برای آزادی ۴ اسیر خود-که باعث مرگ سه اسیر دیگرشان شد- نیز بعدها معلوم شد، نظامیان آمریکایی-نه صهیونیستی- با سوءاستفاده از خودروهای کمک‌رسانی، اقدام به انجام این عملیات خونین کرده‌اند. آنها در این عملیات برای نجات ۴ گروگان خود، ضمن دادن تلفات، چیزی نزدیک به ۱۰۰۰ غیر نظامی فلسطینی را به خاک و خون کشیدند. در این عملیات از آمبولانس و تجهیزات پزشکی سوءاستفاده شده بود.
همین جنایات هولناک باعث نفرت جهانی از این رژیم و محاکمه سران آن در دادگاه‌های بین‌المللی شده است.