«سید حسن نصرالله» در سخنرانی روز چهارشنبه خود به مناسبت شهادت «محمد نعمه ناصر» تأکید کرد که «صهیونیست‌ها مجبورند جنگ غزه را متوقف کنند در غیر این صورت به سمت پرتگاه می‌روند.»

سید حسن نصرالله:
اسرائیل جنگ غزه را متوقف می‌کند وگرنه، پرتگاه در انتظارش است
«سید حسن نصرالله» در سخنرانی روز چهارشنبه خود به مناسبت شهادت «محمد نعمه ناصر» تأکید کرد که «صهیونیست‌ها مجبورند جنگ غزه را متوقف کنند در غیر این صورت به سمت پرتگاه می‌روند.»

«سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در مراسمی به مناسبت شهادت «محمد نعمه ناصر» از فرماندهان ارشد حزب‌الله در مجتمع امام مجتبی‌(ع) واقع در حومه بیروت گفت: شهدای طوفان‌الاقصی از روشن‌ترین و بلندمرتبه‌ترین مصادیق شهادت راه خدا هستند، زیرا آن‌ها در نبرد حقِ روشن و آشکاری که هیچ شک و شبهه‌ای به آن وارد نیست، جنگیده‌اند. نصرالله ادامه داد: حاج ابونعمه در جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶، ۳۳ روز در جبهه و زیر آتش بود، او برای نبرد و رویارویی با داعش به سوریه رفت و سپس برای مبارزه با داعش و فرماندهی عملیات به عراق رفت. همچنین او در درگیری‌ها در برخی مناطق شرقی نیز شرکت کرد. وی افزود: رزمندگان مقاومت برای حضور در خط مقدم نبرد طوفان‌الاقصی از یکدیگر سبقت می‌جویند. پایبندی ما به نبرد طوفان‌الاقصی، از روز نخست پایبندی قاطع بوده است. ما نبرد خود در جبهه لبنان را نیز طوفان‌‌الاقصی نامیدیم.
جنگ را متوقف می‌کنند
یا به سمت پرتگاه می‌روند
سیدحسن نصرالله در بخش دیگری از سخنان خود گفت که: «صهیونیست‌ها مجبورند جنگ غزه را متوقف کنند در غیر این صورت به سمت پرتگاه می‌روند… در داخل رژیم صهیونیستی بحث می‌شود که ۸۰ سالگی رژیم را نخواهند دید و معتقدند نتانیاهو آنها را لبه پرتگاه خواهد برد.»
خواسته یعنی
استهلاک دشمن محقق شده است
نصرالله گفت: ما وارد نبرد طوفان‌الاقصی شدیم و اهدافی را برای آن تعیین کردیم. چیزی که برای ما در این نبرد اهمیت دارد، اوضاع دشمن و اذعان آن به این اوضاع است؛ زیرا نبرد ما با این دشمن است و خواسته ما از این جبهه، استهلاک توانایی‌های دشمن است که تاکنون تحقق‌یافته است. وی افزود: ما توانستیم بخش بزرگی از توانایی‌ها و نیروهای دشمن را به خود مشغول کنیم و دشمن را از یک‌سره‌کردن کار جنگ در غزه دور کنیم. ما تاکید کردیم که شمال به غزه مرتبط است و اگر دشمن می‌خواهد شمال آرام بگیرد باید جنگ در غزه متوقف شود. نصرالله ادامه داد: کسانی که خارج و داخل رژیم دشمن را دنبال می‌کنند، اطمینان دارند که توقف جنگ در غزه تنها راه توقف جنگ در شمال است. وی گفت: دشمن نه تنها از ورود به الجلیل می‌ترسد بلکه از اندیشه صرف به نفوذ نیز می‌هراسد. این موضوع دشمن را به حضور نیروی انسانی بیشتر برای جبران تلفات تکنولوژیک مجبور کرده است که استهلاک بیشتر آن را در پی داشته است. نصرالله ادامه داد: نیاز دشمن به حضور نیروی انسانی در نتیجه استهلاک آن از سوی ما، دشمن را به سوی ایجاد بحران اجتماعی از طریق درخواست از حریدی‌ها برای خدمت نظامی در ارتش اشغالگران سوق داده و باعث شده رهبر معنوی آنان تهدید کند که حریدی‌ها این رژیم را ترک خواهند کرد. وی افزود: جنگ و نیاز به نفرات و تجهیزات، دشمن را ناچار به افزایش مدت سربازی اجباری کرده و افزایش این مدت نیز بحران اجتماعی دیگری را داخل رژیم اشغالگر ایجاد می‌کند. نصرالله گفت: جبهه لبنان به تحقق اهداف خود ادامه می‌دهد و به دشمن فشار می‌آورد. دشمن یا باید تسلیم شود و یا اینکه نابود شود. دشمن در جریان این جنگ بدترین روزهایش را سپری می‌کند.
درگیری داخلی رژیم
وی افزود: امروز نتانیاهو، بن گویر و اسموتریچ کسانی هستند که برای منافع خود و برای تضمین باقی‌ماندنشان در قدرت، با دستیابی به توافق ‌ستیزه می‌کنند. شکست، عنوان این مرحله در داخل رژیم دشمن است، چرا که هیچ‌کدام از اهداف دشمن در غزه محقق نشده است. نصرالله افزود: پافشاری نتانیاهو به عملیات رفح اذعان وی به شکست است، زیرا عملیات در این منطقه کوچک و فشرده که اعلام کرده بودند به دو هفته زمان نیاز دارد، ۲ ماه و ۴ روز است که به طول انجامیده و شاید به ۴ ماه نیز برسد.
دستاورد محور مقاومت
وی ادامه داد: حماس نماینده محور مقاومت در گفت‌وگوهاست. حماس به هرچه رضایت دهد ما نیز همگی به آن رضایت می‌دهیم، زیرا حماس با گروه‌های فلسطینی هماهنگ است. باید برای مقاومت فلسطین اتحاد و دلاوری را در برابر فشارهایی که متحمل می‌شوند تثبیت کنیم. وی ادامه داد: یکی از دستاوردهای لبنان از پایداری مقاومت فلسطین آن است که اگر دشمن پیروزی سریعی را در غزه محقق می‌کرد، لبنان نخستین مکانی بود که در دایره تهدید قرار می‌گرفت. دشمن در رفحِ ۲۷ کیلومتری به ۴ ماه زمان نیاز دارد و می‌خواهد ما را به یورش به جنوب لیطانی تهدید کند! دشمن از لبنان و به ویژه از جنگ ۳۳ روزه که اهداف بزرگی را تعیین کرده بود و در تحقق آن‌ها شکست خورد، درس گرفته است. وی افزود: دشمن در آغاز گفت که می‌خواهد حزب‌الله را
۳ کیلومتر از مرز دور کند. ما نیز از سلاح «کورنت» با برد ۸ کیلومتر رونمایی کردیم. سپس دشمن تصمیم گرفت که ما را
۸ کیلومتر از مرز دور کند و ما نیز از موشک «الماس» با برد ۱۰ کیلومتر رونمایی کردیم و به این ترتیب خواسته دشمن به دورکردن ۱۰ کیلومتری ما از مرز تغییر کرد.
تنها راه توقف جنگ در شمال
دبیرکل حزب‌الله لبنان ادامه داد: عملیات ما دشمن را در شمال درگیر می‌کند و عملاً ۱۰۰۰ افسر و نظامی اسرائیلی مجبور می‌شوند در آنجا بمانند. هدف جبهه پشتیبانی لبنان از غزه خسته کردن دشمن و سلب فرصت حل و فصل نبرد در نوار غزه به نفع خود است و امروز می‌بینیم که ارتش دشمن به دلیل ترس از نفوذ گروه‌های مقاومت به ویژه با از دست دادن تجهیزات جاسوسی قادر به تخلیه شمال نیست. وی اضافه کرد: از طریق نبرد خود می‌توانیم دشمن را از تجاوز به غزه منحرف کنیم و به او بفهمانیم که اگر می‌خواهد جلوی آن را بگیرد، باید تجاوز خود به غزه را متوقف کند. طرف‌های خارجی نیز متوجه شده‌اند که توقف نبرد جبهه شمال با توقف تجاوز به غزه مرتبط است.
دشمن در بدترین روزهای تاریخ خود
سید حسن نصرالله در ادامه اظهار داشت: ارتش رژیم اشغالگر از کمبود نیرو رنج می‌برد و به همین دلیل مجبورند حریدی‌ها را وادار به رفتن به سربازی کنند. ارتش دشمن همچنین مجبور به تمدید خدمت اجباری است و این تأثیر اقتصادی و اجتماعی بزرگی بر اسرائیل دارد. وی گفت: اهداف از بین بردن و فرسایش دشمن در زمینه اقتصادی، نیروهای نظامی و واقعیت اجتماعی محقق شده است و این امر آن را مجبور به توقف جنگ می‌کند. دشمن در حال حاضر بدترین روزهای تاریخ خود را تجربه می‌کند. برخی تحقیقات درباره هفتم اکتبر نقاط ضعف آن را نشان داد.
اسرائیل دیگر تهدید نیست
وی ادامه داد: اسرائیلی‌ها دیگر تهدیدی برای از بین بردن مقاومت در لبنان نیستند و قصد آغاز جنگی همه‌جانبه علیه آن را ندارند. این رژیم از آنجا که نتوانست حماس را در غزه از بین ببرد، دیگر تهدیدی برای حزب‌الله محسوب نمی‌شود و دور کردن هشت یا ۱۰ کیلومتری حزب‌الله از مرز به قول اشغالگران، مشکل آن را حل نمی‌کند. دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین در پاسخ به تهدیدهای «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مبنی بر نفوذ ارتش این رژیم به خاک لبنان، تاکید کرد:‌ تانک اسرائیل در رفح نتوانست در یک منطقه کوچک پیشروی کند با این شرایط آیا تهدید حمله به جنوب لبنان درست و جایز است؟ ما به اشغالگران می‌گوییم مقاومت در لبنان آماده و قوی است و شاهد آن، واکنش به ترورها است.
سید حسن نصرالله اضافه کرد: اگر بر سر آتش‌بس توافق شود، جبهه ما بدون هیچ تردیدی نبرد را متوقف خواهد کرد. اگر اسرائیلی‌ها پس از آتش‌بس در غزه تصمیم به حمله به جنوب لبنان بگیرند، ما از لبنان دفاع خواهیم کرد و اشغالگری را تحمل نمی‌کنیم ما باید در مقاومت برای بدترین احتمالات آماده ‌باشیم.
مهر تأیید رئیس‌جمهور منتخب ایران بر مقاومت
وی در بخش دیگری از اظهاراتش به انتخابات ریاست جمهوری ایران اشاره و در این باره تصریح کرد: برگزاری موفقیت‌آمیز دو مرحله‌ای انتخابات، مشارکت مردم و مناظره‌های میان نامزدها را به جمهوری اسلامی ایران تبریک می‌گویم. دبیرکل حزب‌الله لبنان در این باره افزود: بار دیگر از رئیس‌جمهوری منتخب ایران به خاطر پیامش و مواضع سیاسی در آن، تشکر می‌کنم؛ چراکه وی بر ثبات اصول ایران در حمایت از مقاومت مهر تایید زد. دولت‌های متوالی در ایران حمایت خود را از جنبش‌های مقاومت افزایش داده‌اند و پاسخ رئیس‌جمهور ایران به نامه من و مکاتبات دیروز وی این موضوع را تأیید می‌کند. ۳۰-۴۰ سال است با ایران رابطه عمیق و قوی داریم؛ جمهوری اسلامی ایران در این مدت چیزی از ما نخواسته است جز یک بار. وقتی حاج قاسم سلیمانی پیش آمد باز هم چیزی از ما برای ایران نخواست بلکه از ما به خاطر حضور داعشی‌ها در عراق کمک خواست. حاج قاسم گفت ما نیاز به فرمانده داریم. فرمانده عملیات میدانی به عراق رفتند. ابونعمه در آن زمان در سوریه بود و از جمله کسانی بود که با حاج قاسم به عراق رفت برای اینکه فرماندهی عملیات علیه داعش در عراق را برعهده بگیرد. سیدحسن نصرالله در پایان خاطرنشان کرد:
در راه پیروزی، باید شهید داد و این‌جا
خون بر شمشیر پیروز است و خون مقاومت
بر همه شمشیرها پیروز خواهد شد.