رهبر انصارالله یمن در تازه‌ترین سخنرانی خود اعلام کرد، در حمایت از ملت مظلوم فلسطین تاکنون (روز پنجشنبه‌ای که گذشت) 155 کشتی آمریکا، انگلیس و رژیم اسرائیل هدف قرار گرفته‌اند و این حملات باعث به صفر رسیدن تردد کشتی‌های رژیم صهیونیستی شده است.

سید عبدالملک الحوثی:
۱۵۵ کشتی آمریکا، انگلیس و اسرائیل هدف قرار گرفتند تردد کشتی‌های اسرائیلی را به صفر رسانده‌ایم
رهبر انصارالله یمن در تازه‌ترین سخنرانی خود اعلام کرد، در حمایت از ملت مظلوم فلسطین تاکنون (روز پنجشنبه‌ای که گذشت) ۱۵۵ کشتی آمریکا، انگلیس و رژیم اسرائیل هدف قرار گرفته‌اند و این حملات باعث به صفر رسیدن تردد کشتی‌های رژیم صهیونیستی شده است.

زیدی‌‌ها شاید هیچ‌گاه تصور نمی‌کردند که نه‌تنها بتوانند روزی دوباره سرنوشت خود در یمن را بازیابند، بلکه بتوانند در دریاها کاری کنند که قدرت‌های بزرگ دریانوردی را دچار حیرت و مشکل کنند و حالا نیز به یکی از تأثیرگذارترین حامیان آرمان و ملت فلسطین تبدیل شوند. «عبدالملک بدرالدین الحوثی»، رهبر جوان و باهوش انصارالله یمن، روز پنجشنبه‌ای که گذشت گفت: «سکوت در برابر جنایت نسل‌کشی در غزه به معنای هدر دادن موجودیت، کرامت انسانی و حق حیات جوامع بشری است… ظلم و ستم در فلسطین و جنایت دشمن در گسترش آگاهی در جوامعی که دکترین تجلیل از صهیونیسم برای قرن‌ها در آن ریشه دوانده بود، تأثیر داشت. فاجعه مردم فلسطین در ایجاد آگاهی و رفع تمام موانعی که صهیونیست‌ها در بین مردم به ویژه در آمریکا و اروپا ایجاد کرده بودند، تأثیر زیادی داشت. جنبش دانشجویی و تظاهراتی که در محکومیت آنچه در غزه اتفاق می‌افتد، در شرایطی است که افرادی را از جوامع انسانی که هنوز وجدان انسانی دارند و به آن پایبند هستند، جدا می‌کند. اما مسئله خطرناک، بی‌تفاوتی کشورها نسبت به تحولات فلسطین است کسانی که با دشمن صهیونیست همکاری می‌کنند و نقش خرابکارانه‌ای را برای به بند کشیدن امت و ناامیدی آن دارند. جنایت نسل‌کشی در غزه قرار است وجدان انسان‌ها را زنده کند و احساس مسئولیت را در وجدان‌ها برانگیزد.»
او سپس طبق روال قبل گزارشی از عملیات‌های حمایتی یمن از غزه را منتشر و اعلام کرد: «در هفته جاری، با ۱۰ موشک بالستیک عملیات انجام دادیم. تاکنون نیز، ۱۵۵ کشتی آمریکایی، اسرائیلی و انگلیسی توسط یمن هدف قرار گرفته‌اند. حرکت کشتی‌های آمریکا و انگلیس در ماه اخیر کم شده، ولی حرکت کشتی‌های اسرائیلی تقریبا متوقف شده است. یکی از مهم‌ترین عملیات‌های جبهه یمن در این هفته، هدف قرار دادن یک کشتی آمریکایی در شمال‌شرق جزیره سقطری بود. آمریکایی‌ها می‌گویند ناو هواپیمابر آماده جنگیدن با قدرت‌های بزرگ بود، اما در حال نبرد با یک گروه چریکی زمینی است که هیچ قدرت دریایی ندارد. برخی آمریکایی‌ها فرار ناو هواپیمابر آیزنهاور را به فرار فیل از دست موش تشبیه کردند. ما می‌گوییم فیل شما از یک موش فرار نکرد، بلکه از یک شیر غران گریخت. ارتش یمن، یک شیر غران است که با شما مقابله خواهد کرد. دشمن اسرائیلی با حیرت و ترس صحبت می‌کند زیرا ارتش یمن دارای توانایی‌های نظامی عظیم و کشنده‌ای است که فراتر از همه فن‌آوری‌های دشمنان است. مؤسسه مطالعات امنیت ملی اسرائیل در مطالعه خود تأیید می‌کند که یمن دارای سلاح‌هایی است که این کشور را قادر به انجام حملات مرگبار می‌کند. آمریکایی‌ها در این هفته ۸ حمله در حدیده و حجه انجام دادند و مجموع بمباران‌ها به ۵۷۰ حمله و بمباران دریایی رسید. تعداد شهدای تجاوز آمریکایی-انگلیسی در نبرد «فتح موعود و جهاد مقدس» به ۵۷ شهید و ۸۷ مجروح رسید.»
تظاهرات بزرگ
استان صعده یمن اما یک روز بعد یعنی صبح روز جمعه شاهد تظاهرات میلیونی در حمایت از غزه و محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی بود. طبق گزارش المسیره، تظاهرکنندگان خطاب به عربستان و آمریکا گفتند که یمن هرگز از موضع خود کوتاه نمی‌آید و به حمایت از غزه ادامه می‌دهد. آنها حمایت خود را از گزینه‌های عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله یمن برای مقابله با اقدامات عربستان و آمریکا اعلام کردند. تظاهرکنندگان، پایداری و ثبات ملت فلسطین و مبارزان در غزه و کرانه باختری را هم تحسین کردند. آنها همچنین جنبش دانشجویی و تظاهرات در حمایت از فلسطین در آمریکا، انگلیس، ژاپن، آمریکای جنوبی و دیگر کشورهای جهان را تحسین کردند.
حمله‌ای دیگر
اما زمان زیادی از سخنرانی رهبر انصارالله یمن نگذشته بود که، شرکت امنیت دریایی انگلیس (امبری) اعلام کرد: یک کشتی تجاری از وقوع دو انفجار در ۲۱ مایلی غرب المخا در یمن خبر داده است. از آن‌سو نیز، ائتلاف آمریکا-انگلیس عصر روز پنجشنبه در تجاوزی جدید به خاک یمن، منطقه «رأس‌عیسی» در غرب یمن را هدف حملات هوائی خود قرار داده است. جنگنده‌های این دو کشور روز جمعه حملاتی را نیز به فرودگاه بین‌المللی الحدیده انجام دادند. جزئیات هیچ‌یک از این حملات تا لحظه تنظیم این گزارش منتشر نشده است.
ایام پُرکار حزب‌الله لبنان
حزب‌الله لبنان نیز ایام پُرکاری را سپری می‌کند و تقریباً روزی نیست که برای کاهش آلام ساکنان غزه، سیلی سختی به گوش صهیونیست‌ها نزند. این جنبش محبوب با صدور دو بیانیه از هدف قرار دادن مراکز جاسوسی رژیم صهیونیستی خبر داده است. در بیانیه نخست می‌خوانیم: «در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین در غزه و یاری مقاومت شجاع و شریف آن، رزمندگان مقاومت اسلامی تجهیزات جاسوسی دشمن را در مرکز تازه ایجادشده دشمن در شهرک المطله را با موشک‌های هدایت‌شونده هدف قرار داده و آن را منهدم کردند.» حزب‌الله در این حملات کوبنده اراضی قابل‌توجهی را نیز به آتش کشید. در بیانیه دوم نیز آمده است: «در راستای حمایت از ملت فلسطین در غزه و یاری مقاومت شجاع و شریف آن، رزمندگان مقاومت اسلامی گروهی از نظامیان دشمن را در اطراف مرکز نظامی حانیتا با موشک هدف قرار دادند.» حزب‌الله لبنان همچنین اعلام کرد که مواضع نظامی رژیم صهیونیستی را در شهرک‌های اشغالی «شتولا» و «مسکاف عام» و سه پایگاه «زرعیت»، «الرمثا» و «زبدین» هدف قرار داده است.
حزب‌الله لبنان روز پنجشنبه نیز مقر فرماندهی گردان توپخانه وابسته به لشکر ۱۴۶ ارتش رژیم صهیونیستی را در منطقه کاپری هدف حمله پهپادی قرار داد. بر اساس این گزارش، ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که یک افسر یگان ۹۳۰۸ در جریان درگیری در جبهه شمالی کشته شده است. صهیونیست‌ها می‌گویند در حمله پهپادی حزب‌الله به الجلیل «فلری تسیبونوف» که از اهالی شهر نتانیا بوده، کشته شده است.
از طرف دیگر، به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری لبنان از حمله نظامیان صهیونیستی به نیروهای ارتش لبنان در جنوب این کشور خبر داد و اعلام کرد که نیروهای ارتش لبنان پس از تیراندازی نظامیان صهیونیست به آنها در نزدیکی الوزانی جان به در بردند. همچنین جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مناطقی را در اطراف شهرک «رامیا» اطراف شهرک‌های «الناقوره» و «طیر حرفا» واقع در جنوب لبنان هدف قرار دادند.
واشنگتن‌پست: حزب‌الله پدافند اسرائیل را زمینگیر کرده
از سال ۲۰۰۶ که آخرین حمله زمینی رژیم صهیونیستی به لبنان صورت گرفت، حزب‌الله خود را برای نبرد احتمالی آتی آماده کرده و کارشناسان غربی اذعان دارند جنگ با حزب‌الله برای صهیونیست‌ها پرهزینه خواهد بود. در همین رابطه واشنگتن‌پست در مقاله‌ای به شرح توانایی‌های تسلیحاتی حزب‌الله لبنان پرداخته و هشدار داده است در صورت وقوع جنگ میان حزب‌الله و این رژیم، حزب‌الله انبار وسیع و متنوعی از پهپادها و موشک‌ها در اختیار دارد که می‌توانند عرصه را بر سامانه‌های پدافند هوائی رژیم اشغالگر تنگ کنند.